کد خبر 588260
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ را امروز ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، محمد جهانگیری گفت:‌ روز گذشته از سوی معاون اول رئیس جمهور تعرفه‌های درمانی سال 95 ابلاغ شد و امروز دبیرخانه شورای عالی بیمه آن را برای اجرا ابلاغ کرده است. البته تعرفه‌ها برای موسسات بیمه از 95.1.1 لازم‌الاجراست و از این تاریخ باید به پزشکان و موسسات پرداختی داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی و خصوصی 15 درصد رشد کرده است به طوریکه ویزیت پزشک عمومی از 19 به 22 هزار تومان افزایش یافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: ویزیت پزشک متخصص از 30 به 34500 هزار تومان و ویزیت فوق‌تخصص از 38 به 43 هزار تومان افزایش یافته است.

جهانگیری تصریح کرد: هزینه هتلینگ در بخش دولتی 23 درصد و در بخش خصوصی 16 درصد رشد کرده است به این ترتیب در بخش دولتی از 108 به 133 هزار تومان و در بخش خصوصی از 310 به 360 هزار تومان افزایش یافته است.

وی گفت: هزینه حق‌العمل‌ها که با ضریب K محاسبه می‌شود، در بخش خصوصی و دولتی 5 درصد رشد کرده است به طوریکه در بخش خصوصی از 38 به 40 هزار تومان و در بخش دولتی از 8800 به 9240 تومان افزایش یافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت:‌خدمات پاراکلینیک نیز با توجه به نرخ تورم در بخش خصوصی 12 درصد رشد کرده است تمام این نرخ‌های اعلام شده در بخش سرپایی و بستری که به تصویب رسیده و فقط نرخ هتلینگ و ویزیت در اولویت افزایش مناسبی قرار گرفته است.

جهانگیری در پاسخ به اینکه برخی از پزشکان از ابتدای فروردین نرخ ویزیت را افزایش داده‌اند، گفت:‌ اکنون باید دریافتی بر اساس این قانون باشد اگر پزشکی بالاتر گرفته باید تعدیل کند و آنهایی که قانون را رعایت کرده و اخلاق مدار بودند باید از این پس این نرخ‌ها را رعایت کنند چون این قانون است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    430000*20=8600000 ریال در روز = 860*22 روز = 189000000ریال در ماه 200میلیون تومان هم عمل و سرکار گذاشتن مردم و زیر میزی و... می شود 2180000000ریال (دویست و هیجده میلیون تومان در آمد در ماه) آن وقت به مدیران ایراد گرفته می شود حقوق نجومی - خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر ایوان است.
  • خیر ندیده از دکترها ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    نه اینکه خیلی نمیگرفتند لطفا یه سر به بیمارستانهای استانهای جنوب غرب کشور بزنید(اسم شهر یا بیمارستان نمیبرم که آبرو حفظ بمونه) یا به بیشتر بیمارستانهای تهران بخدا خون مردم رو توی شیشه میکنن
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    البته این رو حساب کن که کسی که فوق تخصص گرفته حداقل ۱۵ سال دانشگاه درس خونده ، اجدادش جلوی چشمش اومده کشیکهاش، درس خوندناش و.... الان هم که صبح تا شب کارمیکنن درآمد بغول شما سیصد میلیونی دارن، اون مدیرانی که صبح تا ظهر سرکار میرن کاری هم بلد نیستن پول مفت میگیرن
  • ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    عده ای از دوستان طوری از زحمت تحصیل حرف می زنند گویا دیگران مثلا کارگران و صنعتگران و زارعین و... بدون زحمت هستند درس خواندن در میان همه امور راحت ترین کار است - این حرف برای آن بوجود آمد تا مردم کار نکنند و کاررا بد بدانند - کار کردن سخت ترین و مشکلترین است - سری به کارخانجات و مزارع بزنید و با سختی کار دست وپنجه نرم کنید متوجه خواهید شد که سختی کار یعنی چه - فرهنگ کارکردن با این حرفها به حاشیه رانده می شودو تنبلی و مفت خوری می شود ارزش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس