کد خبر 36845
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱

اظهارات اخير "نبيل عربي" وزير امورخارجه جديد مصر درباره ضرورت گشايش صفحه اي تازه در روابط بين تهران و قاهره، نگراني رژيم اشغالگر را برانگيخته است.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، مطبوعات رژيم اشغالگر قدس با اظهار نگراني درباره اظهارات اخير نبيل عربي، اقدام وي در دعوت از ايران براي گشايش صفحه اي تازه با مصر را دليلي بر اين امر دانستند که قاهره اکنون برخلاف دوران رژيم حسني مبارک، ديگر تهران را دشمن خود نمي داند.

در همين راستا روزنامه يديعوت آحارونوت به نقل از نبيل عربي گزارش داد: مصر خواهان تحکيم روابط با تهران است و ايران را ديگر دشمن خود نمي پندارد.

العربي سه شنبه گذشته در اظهاراتي، تاکيد کرد: مصر حزب الله را بخشي از ملت لبنان مي داند و هيچ کسي را از گفتگو با حزب الله منع نمي کند.

از جمله دلايل نگراني هاي رژيم اشغالگر درباره نبيل عربي، گذشته شغلي او است. وي پيشتر قاضي در دادگاه بين المللي لاهه بود و همچنين در فعاليتهايي ضد ايجاد ديوار نژادپرستانه حائل در کرانه باختري مشارکت داشته است. عربي همچنين قبلا خواستار محاکمه سران رژيم اشغالگر به اتهام ارتکاب جنايتهايي مانند کشتار جمعي شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس