کد خبر 587355
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

یک کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه شبهای قدر نقطه ثقل ماه مبارک رمضان است گفت: لزوم پرهیز از افطاری های پر تکلف در این ماه مبارک به شدت احساس می شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حائری زاده گفت: آنچه به طور عمده در ماه مبارک رمضان به آن سفارش شده،‌ تغییر و دگرگونی در دل است به نحوی باید یاد بگیریم زیان کاری های گذشته را به آبادی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا می توان به این موضوع اشاره کرد که ممکن است نقطه ضعف برخی افراد عصبانیت آنها باشد درحالی که اگر کمی روی خود کار کنند این اخلاقشان را می توانند به یک ویژگی مثبت تبدیل کنند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: انس با قرآن، تدبر و عمل به آن در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده و باید سعی کنیم علاوه بر خواندن قرآن از نظر مفهومی نیز به درک مفاهیم آن بپردازیم.

حجت الاسلام حائری زاده همچنین افزود: خدمت به خلق خدا در ماه مبارک رمضان از دیگر اعمال سفارش شده است به این معنا که هر کس مریض یا فقیری را مورد حمایت خود قرار دهد به طور یقین پاداش های بسیاری دریافت می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: آماده شدن برای شبهای قدر از دیگر خصوصیات منحصر به فرد ماه مبارک رمضان است چرا که در حقیقت شبهای قدر نقطه ثقل این ماه مبارک رمضان است و انسان باید بتواند با خود سازی ،‌شبهای قدر را به درستی درک کند.

حائری زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ثواب افطاری دادن آن هم از نوع ساده خاطر نشان کرد: در روایات ما تاکید بسیاری بر افطاری دادن شده حتی با چند دانه خرما. اگر فردی بخواهد این سنت الهی را جاری کند نباید خود را به زحمت و تکلف بیندازد بلکه باید با تدارک یک افطاری ساده در ثواب این امر پسندیده شریک شوند و در عین حال شرایطی را فراهم کنند که افراد ناتوان از نظر مالی هم بتوانند در این امر شرکت کنند.


منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس