امشب شش بازیکن تاثیر گذار می توانند عصای دست سرمربی روسیه اسلوتسکی باشند تا بلکه برابر انگلستان پرستاره در گام نخست رقابتهای یورو 2016 موفق عمل کند.

 ویژه نامه یورو 2016 مشرق - بازی بزرگ روز دوم یورو را انگلستان و روسیه ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار خواهند کرد. روس‌ها امیدوارند لئونید اسلاتسکی بتواند با تیمی که اسکلتش را مردان قهرمان در لیگ برتر کشورشان بنا کرده‌اند، نمایشی مطلوب به صحنه بیاورد.

در واقع امشب پایه و اساس تیم‌ملی روسیه در تقابل با انگلستان را بازیکنان زسکا مسکو تشکیل می‌دهند که بالاتر از روستوف قهرمان لیگ برتر این کشور شدند. در کنار این نفرات چند چهره شاخص از زنیت متمول هم مردانی هستند که روس‌ها در تقابل با انگلستان به آنها دل خواهند بست.

5 بازی و 3 شکست

روس‌ها در 5 دیدار تدارکاتی اخیر خود 3 مرتبه شکست را پذیرفته‌اند. شاگردان لئونید 45 ساله بعد از اینکه به کرواسی 3 بر یک باختند، 3 بر صفر از سد لیتوانی گذشتند. با این حال دو شکست پی در پی مقابل فرانسه (4 بر یک) و جمهوری چک (2 بر یک) شرایط را برای‌شان دشوار کرد.

روس‌ها قبل از تقابل امشب خود برای آخرین مرتبه مقابل صربستان قرار گرفتند. در دیدار یکشنبه 16 خرداد روس‌ها مقابل صرب‌ها پاس دقیقه 85 کوکورین به ژیوبا عامل برتری شاگردان لئونید شد. با این حال 3 دقیقه بعد میتروویچ نتیجه را برابر کرد تا دیدار شهر موناکو در فاصله 6 روز مانده به بازی نخست روس‌ها، عامل افزایش روحیه آنها نشود.

فئودور و 5 بازیکن خاص

خط آتش روسیه را باید نقطه قوت این تیم دانست. جالب اینکه برگ برنده آنها فئودور اسمولوف از تیمی کم‌نام و نشان به ترکیب لئونید رسیده است. در میان مردان روسیه شاید بتوان 5 بازیکن دیگر را در کنار آقای گل فوتبال این کشور از سایرین جدا کرد.

شاید امشب لئونید با کمک 6 مرد ویژه خود موفق شود پس از مدت‌ها با تیم‌ملی روسیه نمایشی قابل دفاع را از خود به روی پرده یورو بیاورد.

* آکینفیف مغلوب سردار ایرانی شده

گلر روسیه ایگور آکینفیف 30 ساله است و بازیکن زسکای قهرمان. ایگور در هر 30 دیدار فصل لیگ برتر روسیه به میدان آمد تا 14 کلین‌شیت داشته باشد.

جالب اینکه شنبه 31 مرداد ماه سال قبل سردار آزمون مهاجم ایرانی روستوف با ضربه دقیقه 10 خود این گلر ملی‌پوش را (هفته 6) مغلوب خود کرد.

البته آکینفیف در 10 بازی مرحله انتخابی یورو بری روس‌ها به میدان آمد تا طی 794 دقیقه تنها 5 مرتبه تسلیم شود. ایگور 87 بازی ملی انجام داده تا امشب برای هشتاد و هشتمین بار شانس بازی برای روسیه را داشته باشد.

رقیب سردار آزمون در روستوف امید روس‌ها


* اسمولینکوف از سن‌پترزبورگ

ایگور اسمولینکوف از تیم زنیت آمده است. این مدافع 178 سانتی‌متری 27 ساله است و 14 بازی ملی دارد. مدافع راست تیم‌ملی روسیه در لیگ اخیر ین کشور 3 گل به ترک‌گروژنی، زسکا مسکو و روستوف زده است.

ایگور در 7 بازی مرحله انتخابی به ترکیب اصلی روسیه رسید اما مثل سایر بازی‌های ملی پیشین خود موفق به گلزنی نشد.

رقیب سردار آزمون در روستوف امید روس‌ها


* ایگناشوویچ 10 هزار دقیقه‌ای می‌شود

سرگئی ایگناشوویچ 36 ساله یک وزنه بزرگ در سیستم دفاعی تیم‌ملی روسیه است. سرگئی با وجود سن و سال بالا در 9 بازی مرحله انتخابی حضوری 90 دقیقه‌ای داشت و یک گل به مولداوی زد.

ایگناشوویچ 117 بازی ملی انجام داده تا طی 9986 دقیقه 8 گل زده باشد. مدافعی که بیش از یک دهه پیراهن زسکا را بر تن کرده، 5 مرتبه قهرمانی در لیگ برتر روسیه را جشن گرفته است.


*واسیلی پرافتخار

واسیلی برزوتسکی 33 ساله مثل خیلی از ملی‌پوشان دیگر روسیه پیراهن زسکامسکو را بر تن دارد. شماره 14 روس‌ها که خصوصیات دفاعی‌اش به سایر ویژگی‌هایش می‌چربد، طی یک دهه با زسکا به 5 قهرمانی در لیگ برتر، 6 قهرمانی در جام‌حذفی و 6 سوپرجام دست پیدا کرده است.

واسیلی 95 بازی ملی انجام داده تا طی 7582 دقیقه 5 گل برای تیم‌ملی کشورش زده باشد.


* ژیوبا هم‌تیمی آزمون

آرتم ژیوبا یکی از امیدهای تیم‌ملی روسیه در دیدار امشب برای گلزنی است. مهاجم 27 ساله زنیت فصل قبل همراه با سردار آزمون پیراهن روستوف را بر تن داشت.

جالب اینکه این مهاجم طی 11 بازی تنها یک گل برای روستوف زد و سردار طی همین تعداد بازی 3 گل. البته مهاجم 196 سانتی‌متری تیم‌ملی روسیه با پیشرفتی فوق‌العاده در فصل اخیر برای زنیت 15 گل زد.

ژیوبا بعد از اسمولوف، پرومس و هالک چهارمین گلزن فصل لیگ برتر روسیه شد. این مهاجم در 8 بازی مرحله انتخابی طی 581 دقیقه 8 گل به لیختن اشتاین (5)، مولداوی (2) و سوئد زد.


* فئودور آقای گل

آقای گل فوتبال روسیه از تیم کم‌نام و نشان کراسنودار به تیم‌ملی رسیده است. فئودور اسمولوف 26 ساله طی 29 دیدار برای تیمش 25 گل زد تا بالاتر از تمام اسم‌های بزرگ بهترین گلزن لیگ شود.

فئودور 27 بازی برای تیم زیر 21 سال‌های روسیه انجام داده و 14 گل زده است. این مهاجم برای تیم بزرگسالان 14 بازی انجام داده و 5 گل به ثمر رسانده تا امشب از امیدهای روسیه برای تسخیر دروازه انگلستان باشد.

جدول عملکرد 6 ستاره روسیه در لیگ برتر 16-2015 این کشور

ردیف

بازیکن

پست

تیم باشگاهی

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده و خورده

نکته ویژه

1

ایگور آکین‌فی‌اف

دروازه‌بان

زسکامسکو

30

30

2700

25

14کلین‌شیت انجام داد

2

ایگور اسمولینکوف

مدافع

زنیت

26

23

2050

3

به ترک‌گروژنی، زسکامسکو و روستوف گل زد

3

سرگئی ایگناشوویچ

هافبک- مدافع

زسکامسکو

25

24

2160

3

5مرتبه قهرمان لیگ برتر روسیه شده است

4

واسیلی برزوتسکی

هافبک- مدافع

زسکامسکو

18

18

1607

-

از مصدومیت رها شد و به بازی‌های اخیر تیم‌ملی رسید

5

آرتم ژیوبا

مهاجم

زنیت

30

30

2577

15

فصل قبل در روستوف همبازی آزمون بود

6

فئودور اسمولوف

مهاجم

کراسنودار

29

29

2540

20

آقای گل لیگ برتر روسیه شد


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس