نماینده مردم تهران در مجلس بااشاره به اینکه آمریکا به همه وعده‌هایش عمل نکرد، ازماجرای بلوکه شدن دومیلیارد دلار دارایی‌ ایران در آمریکا به‌عنوان دستبرد غاصبانه نام برد وگفت:۱۰ نفر مانند ترامپ و کلینتون برای از بین بردن برجام کاری از پیش نخواهند برد.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان در جشن سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92 در پارک ملت سرخه اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای با تدبیر دولت یازدهم نتیجه داده و سبب شد تا حق مسلم ملت ایران به رسمیت شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان ادعا کرد که دولت آمریکا به همه تعهدات خود پایبند بوده است عنوان کرد: آمریکا به همه عهدها و وعده‌های خود وفادار نمانده و عهدشکنی‌هایی نیز داشته است؛ اما امروز نمی‌تواند ایران را به‌عنوان عنصر خطرناک در منطقه معرفی کند؛ چراکه ما ثابت کردیم که نمی‌خواهیم به سراغ سلاح هسته‌ای برویم و حق مسلم خود در استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را می‌خواهیم و همه این اهداف در برجام به رسمیت شناخته شد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و نیز سازمان ملل بارها اعتراف کرده‌اند که ایران هیچ انحراف از برنامه هسته‌ای خود ندارد گفت: امروز ما معتقدیم که 10 نفر مانند ترامپ و کلینتون (نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) نمی‌توانند هیچ غلطی برای از بین بردم توافق‌نامه برجام بکنند.مگر شوخی است که کسی تبلیغات کند که برجام را پاره می‌کنم.

وی بابیان اینکه امروز کسی نمی‌تواند بگوید که ما برجام را نمی‌خواهیم خاطرنشان کرد: برجام از سوی 6 کشور قدرتمند جهانی که 90 درصد اقتصاد دنیا را در اختیاردارند به تصویب رسیده است و کسی نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف بیش از دو میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا به بهانه‌های واهی تصریح کرد: موضوع دو میلیارد دلار، دستبرد غاصبانه دولت آمریکا به دارایی‌های ملت ایران بود و البته هیچ ربطی به برجام ندارد.

کواکبیان با اشاره به اینکه مسائل موشکی که علیه کشورمان به وجود آورده‌اند نیز هیچ ربطی به موضوع برجام ندارد تصریح کرد: این موضوعات ناشی از بداخلاقی آمریکا و طرف‌های غربی است؛ اما باید همین مسیر از سوی کشورمان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد کشور اساساً با اصل مذاکره مخالف بودند عنوان کرد: به‌طور مثال در مجلس هشتم و نهم با مخالفان با اصل مذاکرات هسته‌ای مواجه بودیم که می‌گفتند مذاکرات معنا ندارد و باید تعطیل شود؛ اما با بیانات ارزشمند و راهبردی مقام معظم رهبری که نرمش قهرمانانه را مطرح کردند؛ مسیر دیپلماسی کشور مشخص شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم کشورمان با تبلیغات سهمگین قدرت‌های خارجی به‌گونه‌ای دیگر جلوه داده می‌شد از اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی به‌عنوان سه محور فعالیت دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران در بعد تبلیغاتی نام برد و خاطرنشان کرد: دشمن در آن زمان هرروز گزینه‌های نظامی روی میز و زیر میز را مطرح کرده و برنامه‌های جدی را برای این مسئله داشتند؛ اما با آمدن دولت یازدهم دیگر نمی‌توانند بهانه‌ای علیه ایران پیدا کنند و ملت ایران با انتخاب خود همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

کواکبیان با اشاره به اینکه هنوز مشکلات زیادی در کشور وجود دارد عنوان کرد: نمی‌گوییم که تورم به‌کلی مهارشده و همه قیمت‌ها کنترل‌شده است؛ اما در این مدت سه سال فعالیت دولت یازدهم، نرخ رز دارای ثبات شده است و باید برای بدون رفت از رکود، ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه امروز در همه خانه‌ها فارغ‌التحصیلان بیکار وجود دارد خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی و اشتغال اولویت نخست کشور بوده و نمایندگان مجلس باید در این راستا به دولت کمک کنند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از بیکاری و لزوم ایجاد اشتغال، رفع رکود و ایجاد رونق اقتصادی و نیز حل مسائل و معضلات فرهنگی به‌عنوان سه مسئله اصلی کشور نام برد و بر حل آن تأکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس