عالم عامل و مجاهد نستوه و از شاگردان امام راحل، ابو الشهید حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله شریفی از شاگردان امام راحل به دیار باقی شتافتبه گزارش مشرق؛ مرحوم شریفی، دامادمرحوم آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی  و از روحانیون فاضل وشجاع  در مبارزات علیه رژیم طاغوت بود و  در کنارحضرت امام(ره)  نقش بسزایی در حمایت از مبارزان انقلابی داشت. 

این عالم عامل در سال 1308 هجری شمسی در روستای "الستان" از توابع شهرستان علی آباد کتول واقع در استان گلستان چشم به جهان گشود.

وی پس از تحصیلات ابتدایی وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتید بزرگ این حوزه و نیز مراجعی همچون حضرات آیات عظام «گلپایگانی» و «امام خمینی» بهره برد.

این روحانی شجاع در مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز حضور فعال داشت و نقش بسزایی در پیروزی نهضت امام راحل عظیم الشأن(ره) ایفا کرد. منزل وی در آن زمان پناهگاه امنی برای مبارزانی همچون «آیت الله هاشمی رفسنجانی»، «حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی» و... بود.

بسیاری از اعلامیه های امام و نیز نشریه "بعثت" که ساواک را متحیر و سرگردان کرده بود با استفاده از دستگاه پلی کپی که در زیرزمین منزل ایشان در قم مستقر بود منتشر می شد.

آیت الله شریفی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور فعالی در عرصه های مختلف داشت؛ از جمله حضور وی به همراه «مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در روزهای آغازین حمله رژیم بعثی عراق به ایران و دفاع از خرمشهر قهرمان از یاد نمی رود.

ایشان همچنین یک فرزندش ــ «شهید محمدمهدی شریفی» ــ را در جبهه های دفاع مقدس تقدیم اسلام نمود. فرزند دیگر وی «دکتر محمدجواد شریفی» نیز از آزادگان دوران ستمشاهی و جانبازان جنگ تحمیلی است.

آیت الله شریفی پس از رحلت امام(ره) نیز با بیعت با رهبر معظم انقلاب، همواره بر ارزشهای این انقلاب شکوهمند و حمایت از مستضعفین تاکید داشت و تا آخرین روزهای عمر، نسبت به استمرار آن نگران بود.

ایشان با تمام سوابق علمی و مبارزاتی و شهرت و محبوبیتی که بین عامه مردم و نیز مسئولین نظام داشت، دائماً مشغول تهذیب نفس و امور معنوی بود، هرگز پست و مقامی قبول نکرد، حقوقی نگرفت و فقط حامی و پشتیبان فقرا و محرومین و حوزه علمیه بود و زندگیش را وقف امور خیریه نمود.

خانه اش همواره پذیرای مستمندان و مشکل داران بود و پیوسته مشغول امور خیریه و گره گشایی از ارباب حاجت و یا سفارش آنها به مسئولین بود.

آیت الله شریفی از شاگردان امام راحل به دیار باقی شتافت

این مجاهد نستوه، پس از چند سال بیماری، شامگاه سه شنبه 18 خرداد 1395، مصادف با شب دوم رمضان المبارک 1437 به دیدار معبود شتافت.

مراسم تشییع وی در استان گلستان، صبح امروز پنجشنبه در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

مراسم تشییع و تدفین وی نیز فردا جمعه 21 خرداد 1395 از ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) به سمت حرم مطهر حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) برپا خواهد گردید.

پیکر مرحوم شریفی فردا در قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر(علیهما السلام) کنار فرزند شهیدش دفن خواهد شد.

مراسم ترحیم آن فقید نيز عصر فردا جمعه 21 خرداد 1395 از ساعت 18 تا 19:30 در حسینیه شهداء صفائیه قم برگزار می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    خدا رحمت کند
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    همین که هرگز پست و مقامی قبول نکرد، حقوقی نگرفت و فقط حامی و پشتیبان فقرا و محرومین و حوزه علمیه بود و زندگیش را وقف امور خیریه نمود. حله . عاقبت به خیر شد
  • ناشناس ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    عبادت بجز خدمت خلق نیست خدا رحمت کند ایشان رو
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    انا لله واناالیه راجعون............
  • نهضت جهانی صلوات ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نثار ارواح شهدا وامام عزیز واین عالم وارسته وفرزند شهیدش 14 صلوات هدیه مینمائیم
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خداي بيامرزاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس