کد خبر 586609
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴

ستاد فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی روز چهارشنبه از آغاز عملیات در داخل شهر فلوجه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، 'یحیی رسول الزبیدی' سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی افزود: عملیات آزاد سازی فلوجه در داخل شهر فلوجه آغاز شده است .
بر اساس گزارش رویترز، نیروهای عراقی وارد منطقه مبان در شهر فلوجه شده اند.

رسانه های عراقی به نقل از زبیدی افزود: استراتژی که گروهک تروریستی داعش در داخل شهر فلوجه در پیش گرفته مین گذاری و قرار دادن بسته های انفجاری است.

سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی افزود: در این عملیات ارتش، نیروهای عشایر، پلیس فدرال عراق حضور دارند.

وی در خصوص پناهجویان و غیر نظامیانی که در شهر فلوجه زندگی می کنند، گفت: بر اساس دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، حفظ جان غیر نظامیان و زیر ساخت های این شهر در درجه نخست اهمیت قرار دارد .

امروز همچنین نیروهای مبارزه با تروریسم منطقه «حی شهداء دوم » را در جنوب شهر فلوجه آزاد کردند.

عملیات ورود به منطقه حی الشهداء 2 که به دلیل گستردگی تله ها و بمب های کار گذاشته شده، از محورهای سخت عملیات آزادسازی این شهر محسوب می شد، از بامداد امروز آغازشده بود.

نیروهای عراقی به محض ورود به این منطقه پرچم عراق را بر فراز ساختمان های مرتفع شهر برافراشتند و نیروهای مهندسی نیز کار پاکسازی را شروع کرده اند.

عملیات فلوجه از 17 روز پیش در غرب بغداد و شرق استان الانبار آغاز شد و طی این مدت دو شهر راهبردی از توابع فلوجه ( الکرمه در حدودا 25 کیلومتری و الصقلاویه حدود 60 کیلومتری غرب بغداد) که با فلوجه مثلث تروریستی خطرناکی را تشکیل داده بودند، آزاد شده است.

همچنین مناطق حساسی از جمله البوشجل، العوینات، النعیمیه ، السجر و بخش هایی از جزیره خالدیه در جریان این عملیات آزاد شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس