کد خبر 586430
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

منتخب مردم بروجرد معتقد است؛ هیأت نظارت بر اجرای برجام، باید موارد نقض این قرارداد را از سوی کشور آمریکا علنی کند.

به گزارش مشرق، علاء‌الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد با اشاره به تأکید مجدد مقام معظم رهبری درباره بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای و ضرورت بیان مواضع علنی هیأت نظارت بر برجام درباره موارد نقض شده از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای عمل نکرده و یا از اجرای بخش مهمی از آن سر باز می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد اصلی پیرامون مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌ها علیه ایران بود، افزود: آمریکا چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم به وسیله دیگر کشورها سعی در جلوگیری از اجرای برجام دارد.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: معتقدم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای، هیأت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی، باید هر چه سریع‌تر در قبال بدعهدی آمریکا موضع گیری و مواضع خود را علنی کند تا موارد نقض برجام از سوی آمریکا احصاء شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: واکنش هیأت نظارت بر اجرای برجام درباره بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای می‌تواند ضرورتی برای افکار عمومی و همچنین هشداری به آمریکایی‌ها در مواجهه با بدعهدی‌شان تلقی شود.

بروجردی با بیان اینکه آمریکا همیشه گستاخی می‌کند، تأکید کرد: آمریکا همیشه گستاخ بوده و این یکی از تعابیر حضرت امام (ره) درباره آمریکا است که بعد از  گذشت 37 سال هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

نماینده مردم بروجرد در ادامه بیان داشت: انتظار اینکه آمریکا به تعهداتش عمل کند، انتظاری واهی است و بدبینی به آمریکا همیشه وجود دارد.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه برخی کشورهای 1+5 پس از توافق هسته‌ای با ایران به تعهدات خود عمل کرده‌اند، اظهار داشت: این کشورها از اختیارات خود استفاده کرده و پس از اجرای برجام با عالی‌ترین مقامات خود برای ایجاد روابط اقتصادی در ایران تردد داشتند، این در حالی است که در این بین آمریکا متهم شماره یک نقض برجام است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس