کد خبر 586417
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

نماینده مردم اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی: مجلس دهم نمی‌خواهد به سمت درگیری و تشنج برود و این در مصلحت نظام نیست ولی جو غالب مجلس دهم دهم جو اصولگرایی است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم اظهار داشت: در جریان اصلاح‌طلبی سیاست موج‌آفرینی حاکم است. آنها بر این عقیده هستند که در ابتدا موج ایجاد کرده و بعد تصاحب کنیم.

*در جریان اصلاح‌طلبی سیاست موج‌آفرینی حاکم است

وی افزود: در ایجاد موج دیگر بحث این نیست که تقوای الهی رعایت بشود یا خیر، چراکه هدف در ابتدا ایجاد کردن موج و سپس موج‌سواری است. این تفکر تیوریسین‌های پشت پرده اصلاح‌طلبی است. اعتقاد این است که ما نمی‌توانیم با ایجاد موج حق را ناحق کنیم، باطل را حق و یا حق را باطل کنیم و این کار غلطی است. نظام ارزشی به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست. ولی آقایان بر این معتقد هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین تصریح کرد: به عنوان مثال در همین یکی، دو ماهی که حرکت اصولگرایی را پیش گرفتیم ما موج ایجاد نکردیم. یعنی کسی مصاحبه‌ای در این خصوص نکرد. (یکی، دو مصاحبه بود که بعد هم انتقاد شد) این دلیل داشت چراکه باید کار را درست انجام داد. یکی از دلیل‌های آن این بود که ما نباید جامعه را دو قطبی کنیم. ما نباید در جامعه ایجاد تشنج کنیم.

سالک ادامه داد: در شرایط کنونی منطقه که در حلقه‌ای از آتش قرار گرفته‌ایم، از آنجایی که در میان کشورهایی مانند عراق، کویت، عربستان امنیت ما برقرار است، در داخل ما نیاز شدیدی به آرامش و آسایش مردم و همچنین حل معیشت و مشکلات مردم داریم و این اصل قضیه است.

*پس از ریاست آیت‌الله جنتی در مجلس خبرگان تشنج‌آفرینی و فضای دوقطبی در جامعه ایجاد کردند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موج‌آفرینی تشنج‌زایی را به دنبال دارد، عنوان کرد: موج‌آفرینی بدون تقوا فضای جامعه را دوقطبی می‌کند. در رصد سایت‌ها می‌بینید از زمانی که آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد، چگونه جامعه را دوقطبی و تشنج ایجاد می‌کنند. در حالی که در مجلس خبرگان یک امر طبیعی اتفاق افتاده است، اما آن نگاهی که بیگانه دارد برای اینکه چوب کبریت‌ها را برای خود جمع کرده و برای خود گزارش تحلیلی بنویسد و جامعه را بر اساس آن گزارش منحرف کند، استفاده می‌کند. آن است که موج ایجاد کند امروز دنیا این‌گونه است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: به عنوان مثال زمانی که امام خمینی(ره) از دنیا رفت تمام خبرنگاران لابی صهیونیست ْآمریکا و داخلی و خارجی بسیج شدند و جمله «امام رفت انقلاب رفت» تیتر همه رسانه‌های بیرونی و بیگانه بود. ساعت 8 صبح این خبر را مطرح کردند من در هند بودم 8 شب ما تمام اخبار را رصد می‌کردیم دلمان می‌گرفت و ناراحت بودیم. تا زمان انتخابات خبرگان که فرا رسید و نتیجه داد. ما همانجا گفتیم زمانی که اعلام شد رهبری بر مسند نشستند.

*لاشه‌های سیاسی گندیده دنیا هم با موج سواری راه به جایی نبردند

سالک اضافه کرد: در آن زمان، همین موج‌سواران و موج ایجادکُن‌های بین‌المللی گفتند انقلاب نرفت. امام به ظاهر از دنیا رفت. من خاطرم هست بنی‌صدر با اینکه فراری بود گفت من 5 ماه دیگر به ایران بازمی‌گردم و رئیس جمهور می‌شوم. بختیارِ بی‌اختیار هم مصاحبه کرد. بعد که رهبری مشخص شدند بلافاصله طی مصاحبه‌ای بنی‌صدر مصاحبه کرد و گفت 5 سال دیگر برمی‌گردم. اکنون که 20سال و اندی سال گذشته و دیگر بازنگشت. اینها لاشه‌های سیاسی گندیده دنیا هستند، پس آن تیتر مهم است که مدام می‌گفتند « امام رفت انقلاب رفت» تمام افکار دنیا را برای این موضوع بسیج کرده بودند.

وی با اشاره به انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم،‌ خاطرنشان کرد: در داخل کشور نیز در انتخابات مجلس دهم نیز همین گونه شد. موج ایجاد کرده و موج‌سواری کردند ولی وقتی در صحن علنی آمدند دیدند تمام این موج‌ها شکسته شد. لاریجانی در انتخابات موقت 173 رای و در انتخابات دائم 237 رای آورد. ولی عارف 103 رای وکواکبیان هم که در مرحله دوم تنها 11 رای کسب کرد.

* جو غالب مجلس دهم جریان اصولگرایی است

نماینده مردم اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: صحنه عمل موج شکن است. مجلس دهم نمی‌خواهد به سمت درگیری و تشنج برود و این در مصلحت نظام نیست. دین به معنای این نیست که کسی انتقاد نکند یا حرفی نزند. حرفش را زده انتقادش را می‌کند و بر اساس سلیقه خود پای حرفش می‌ایستد ولی جو غالب مجلس دهم دهم جو اصولگرایی است.

«اگر چه ما معتقد هستیم کسانی که در جریانات موج اصلاح‌طلبی هستند باید چند کار مهم انجام دهند از جمله اینکه فتنه 88 را محکوم کنند. همچنین اعلام برائت کنند اینها واقعیت‌هایی است که نمی‌توان آنها را انکار کرد. یعنی اگر مُهر صحت روی این مسئله گذاشتند که فتنه درست بوده سؤال می‌شود.»

*اعتدالی سیاسی که مبنای آن باند و قدرت باشد پذیرفته نیست

سالک بر همین مبنا، عنوان کرد: یک وقتی اعتدال را با مبانی ارزشی ما معنا می‌کنیم بله ما مسائل اخلاقی را داریم به عنوان مثال علم اخلاق عبارت است از اعتدال و میانه‌روی از قوه شهوت، غضب و مفکّر؛ نتیجه و میوه شیرین دین اعتدال و ارزشی عبارت است از عفت و غیرت شجاعت حکمت و عدالت. اگر اعتدال به این معناست سمعا و طاعتا ما اطاعت می‌کنیم و اگر اعتدال و اعتدال سیاسی است یعنی باند و قدرت در میان باشد که پذیرفته نیست.

وی همچنین متذکر شد: کلان مجلس دهم در خط صراط توحید و ولایت است. اکنون آینده سیاسی مجلس را نمی توانیم مورد قضاوت قرار دهیم و باید در دل کار برویم. قضاوت‌ها خود را در طرح‌ها و لوایح نشان می‌دهد. باید دید شعارهایی که اکنون می‌دهند یا بر اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم تاکید دارند فردا در لوایح و طرح‌ها مسائل را چگونه مطرح و با آن برخورد می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تشکیل کمیسیون‌ها در هفته جاری گفت: کسانی که برای ریاست مجلس تلاش کردند قطعا برای ریاست کمیسیون‌ها نیز تلاش خواهند کرد. اکنون دو جریان تلاش می‌کنند کلید قدرت را بگیرند که یکی از این کلیدها کمیسیون مجلس است. بنده همانند مجلس نهم به کمیسیون فرهنگی خواهم رفت و تلاش می‌کنم امور گذشته در این کمیسیون را ادامه دهم.

سالک در خاتمه مطرح کرد: همواره چند کمیسیون در مجلس ضعیف‌تر از سایر کمیسیون‌ها عمل می‌کنند که کمیسیون‌ شوراها، اجتماعی، فرهنگی و اصل 90 از جمله آنها است. اکنون آقایان رقیب برای این مسئله هم تدارک دیده‌اند. در تلاش هستیم موارد ضعف کمیسیون فرهنگی را تقویت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    پزشکیان و مطهری اصول گرا هستند ؟
  • حمید ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    زنده باد حاج آقا سالک ، خیلی بزرگواری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس