روز گذشته سايت مشرق خبري با عنوان «بازداشت سفير سوئيس در يک روستاي مرزي» منتشر کرد که با واکنش‌هاي متفاوتي همراه شد.

انتشار خبر مذکور با هدف اطلاع‌رساني بهنگام و دقيق از يک حادثه صورت گرفت تا مسئولان وزارت خارجه که وظيفه نظارت بر تحرکات سفراي خارجي در کشور را بر عهده دارند با هوشياري بيشتري اين حادثه را پيگيري نمايند اما متأسفانه واکنش تأمل‌برانگيز وزارت خارجه به اين خبر باعث شد تا مشرق لايه‌هاي بيشتري از آن را منتشر نمايد.
به گزارش خبرنگار سياسي مشرق،در تاريخ 23تيرماه دو خودرو سواري که جمعاً 7سرنشين همراه خود داشت در منطقه مرزي خيرآباد، مقابل ميل 214مرزي توسط يگان‌هاي مرزباني توقيف شدند.
سرنشينان اين خودرو 7نفر بودند که چهار نفر خودرو اول شامل خانم ليو بالويي سفير سوئيس، دونات آگوستي همسر سفير، دوالنتين آگوستي دختر سفير و جوليوس پسر سفير بودند. در خودرو دوم هم يک مترجم و دو نفر از اهالي استان خراسان شمالي حضور داشتند که به عنوان راهنماي مسير حضور داشته‌اند.
اين دو خودرو که در ساعت 9شب و در مسيري که حداقل 100کيلومتر از جاده اصلي فاصله داشته است، بازداشت شدند و ادعاهايي چون گم کردن مسير با وجود همراهي دو راهنماي محلي غيرواقعي است.
اين منطقه در سال‌هاي گذشته همواره مورد ترددهاي مشکوک اتباع بيگانه بوده است. به گونه‌اي که چند ماه قبل در نزديکي منطقه مرزي خيرآباد يکي از اتباع اروپايي در حال عکسبرداري از اين منطقه بدون سکنه توسط نيروهاي انتظامي بازداشت شده بود.
برخي اهالي ساکن در منطقه شيروان و بجنورد در گفتگو با خبرنگار مشرق تردد مشکوک برخي اتباع بيگانه را مربوط به نصب تابلويي مي‌دانند که در سال 1384 در کنار جاده اصلي شيروان-بجنورد توسط نماينده اصلاح‌طلب شيروان مي‌دانند که آن تابلو تحت عنوان «محل احداث مرکز پرتودهي هسته‌اي» نصب شد اما هيچ وقت کلنگ احداث آن بر زمين زده نشد.
مشرق اميدوار است مسئولان مربوط به جاي ترديد افکني درباره يک خبر، به وظيفه نظارتي خود عمل نمايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس