کد خبر 585741
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

شرکت مدیاتک به نوعی قربانی موفقیت‌های خودش شده است. نخستین چیپست‌های ویژه موبایل آن برای تبلت ها طراحی شدند و قابلیت ها و توانمندی‌هایشان به نسبت بالاتر از پردازنده های معمول و GPU یا همان پردازنده گرافیکی همراهشان بود.

 به گزارش مشرق، با گذشت زمان، این شرکت خانواده محصولاتش را به نوعی پالایش و به روز رسانی کرد و حالا می توان گفت که در عرصه رقابت فاصله کمتری با دیگر طراحان چیپ از جمله انویدیا و کوآلکام دارد.

سیستم-روی-چیپ های این شرکت حالا غالبا دربرگیرنده مودم های داخلی، حسگرهای موقعیت یاب و بسیاری امکانات دیگر هستند و علاوه بر این در ابعاد و اندازه های کوچک تری هم ارائه می شوند.
 
با این همه، چون رفته رفته بر حجم امکانات و قابلیت های این چیپست ها افزوده می شود، هزینه تمام شده تولیدشان نیز بالا می رود و همین مساله باعث شده که مدیاتک در مقابل شرکت هایی که محصولاتشان را با قیمت پایین تری عرضه می کنند، کم بیاورد.
 
از جمله اقداماتی که این کمپانی برای کم کردن تاثیر فاکتور قیمت در تصمیم گیری کاربران انجام داده، این بوده که برندهای تازه ای را برای خانواده چیپست هایش تعریف کرده (مثلا سری محصولات Helio آن در دو کلاس اکس و پی ارائه شدند).
 
علاوه بر اینها، شرایط بازار و گرایشات آن، شرکت مورد بحث را بر آن داشت تا به حوزه اینترنت اشیاء ورود پیدا کند و امروز خبر رسیده که مدیاتک به بخش خودرو و واقعیت مجازی نیز قدم گذاشته است.
 
براساس اعلام برخی منابع آگاه که نامی از آنها به میان نیامده، تیم های توسعه و تحقیق این شرکت همکاری خود با کمپانی های اروپایی تولید کننده خودرو را آغاز کرده اند و حتی گفته می شود که مشاوره هایی را هم از تولید کنندگان موبایل گرفته اند و در تلاشند چیپست های خود را از نو طراحی کرده و آنها را برای صنعت خودرو بهینه سازی نمایند.
 
این یعنی، کمپانی یاد شده از این پس تمرکز بیشتری را روی توسعه سیستم های سرگرمی درون خودرو خواهد گذاشت، هرچند که همکاری آن با یک شرکت چینی به نام NavInfo که در زمینه نقشه نگاری دیجیتالی کار می کند می تواند حرکت آن به سمت صنعت خودرو را سرعت بدهد.
 
در هر حال مدیاتک اخیرا قرارداد همکاری تازه ای را با NavInfo به امضا رسانده و به موجب آن قرار است که چیپ های موسوم به AutoChips یا Hefei خود را به این شرکت بفروشد. این غول فناوری تایوانی همچنین نوعی ائتلاف استراتژیک را تشکیل داده که به موجب آن موظف خواهد شد 100 میلیون دلار را در این زمینه سرمایه گذاری نماید.
 
شرکت مورد بحث همچنین آنطور که در برخی گزارشات آمده در زمینه واقعیت مجازی هم سرمایه گذاری کرده اما تلاش هایش را روی توسعه چیپ هایی متمرکز کرده که در اسمارت فون ها استفاده می شوند و کمتر به ساخت بورد اختصاصی برای هدست ها توجه دارد.
 
در نظر داشته باشید که قرار نیست تایوانی ها روی یک سخت افزار اختصاصی برای واقعیت افزوده کار کنند اما چیپست های آنها از پلتفرم واقعیت مجازی تازه گوگل موسوم به Daydream پشتیبانی خواهند کرد.

در هر حال اینکه شرکت مورد بحث به حوزه خودرو و واقعیت مجازی علاقمند شده بسیار جالب است هرچند که مدیران آن هم  اکنون امیدوارند کسب و کارشان در زمینه اینترنت اشیاء رونق بگیرد: آنها پیش بینی کرده اند که این بخش از فعالیت هایشان بعد از چیپست دستگاه های موبایل و لوازم خانگی هوشمند، به لحاظ اهمیت جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس