کد خبر 585609
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه فردا در وزارت کار جلسه ای با حضور مسئولان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود گفت: تمام کارگران متقاضی بیمه با نظارت کانون انجمن‌های ساختمانی در سامانه کارگران ثبت نام می‌کنند.

به گزارش مشرق، هادی ساداتی درباره ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی گفت: فردا جلسه ای در وزارت کار با حضور مسئولان فنی و حرفه ای کشور برگزار می‌شود تا از سامانه کارگران ساختمانی رونمایی شود.

وی ادامه داد: تمام کارگران که متقاضی بیمه هستند باید در این سامانه ثبت نام کنند. ثبت نام‌ها از طریق کانون انجمن‌های ساختمانی صورت می گیرد. یک کد ملی در هر استان برای ثبت نام ضروری است. با یک کد ملی ثبت نام انجام می‌شود. البته اطلاعات دقیق‌تر و کاری‌تر قرار است در اختیار نمایندگان استان‌ها قرار داده شود.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: در سال جاری برای بحث بیمه کارگران ساختمانی  به دنبال حذف سهمیه  هستیم. در هیچ کجای دنیا هیچ بیمه ای سهمیه بندی نیست.

ساداتی درباره تعداد افراد انتظار برای بیمه کارگران ساختمانی گفت:حدود یک میلیون نفر در صف انتظار هستند، در صورتی این رقم بیشتر می‌شود که تعدادی به افراد در حال انتظار افزوده شود.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه 60درصد از کارگران ساختمانی بیکار هستند. تعداد زیادی از کارگران در حوزه ساختمان به کارهای دیگر اشتغال دارند. حدود 2  میلیون تا 2میلیون و 200 هزار نفر کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که حدود 60 درصد آنها بیکار هستند.

ساداتی کمبود سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را مشکل بزرگی خواند و افزود: هیچ بیمه‌ای در کشور سهمیه بندی نیست اما بیمه کارگران ساختمانی سهمیه بندی شده است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی بودجه لازم برای بیمه کردن کارگران را دارد. اگر قانون رفع موانع اجرا شود، سهمیه حذف می‌شود و تمام کارگران می‌توانند بیمه شوند.امیدواریم با ایجاد این بانک اطلاعاتی هم مشکل سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی و هم صحت و سقم در واقعی بودن کارگران ساختمانی اجرایی شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی رصا ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    این کارگران که شما نوشتید بیشترشان بيکارهستند حدود هشتاد نود درصد نه شصت، درصد اینجانب یکی از آنها هستم که بیکارم اصلا کاری نیست کار نیست کار نیست
  • ناشناس ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    ما هم کارگر ساختمانی توی خانه داریم که حدود دو سال است بیکار است و اجبارا دست به کارهای متفرقه مثل از مسافرکشی گرفته تا کار رعیتی و کشاورزی انجام میدهد تا بتواند مخارج خانواده اش را تامین کند . البته نه اینکه بگوییم اصلا کار نیست هست اما مهاجرین افغانی با توجه به سطح زندگی ای که دارند با مبالغ بسیار پایین کارهای ساختمانی را تصاحب کرده اند و در نتیجه همین مقدار کم هم که کاری هست به افاغنه داده میشود . برای کارهای آزاد و شرکتی استفاده از کارگران افغانی ممنوع است و هیچ کارفرمایی نمیتواند از کارگر افغانی استفاده کند اما برای کار ساختمانی باتوجه به اینکه هیچ نهادی به این موضوع رسیدگی نمیکند ممنوعیتی هم نیست . خوب است شهرداری محترم همانطور که در صورت غیرمجاز ساختن نیم متر دیوار اقدام به جمع کردن مصالح و ابزار و جریمه کارفرما میکند همانطور هم برای استفاده از کارگر افغانی این کار را بکند . مسئولین عزیز یک گوشه نشسته اند و بجای اینکه برای مشکل بزرگ بیکاری و اعتیاد جوانان از راه حلهای ساده استفاده کنند و کمی بخودشان زحمت نظارت بدهند مرتب آمار میدهند که اینقدر درصد بیکار داریم اینقدر درصد معتاد داریم اینقدر درصد طلاق داریم . خوب وقتی کار نیست پول هم نیست درنتیجه طلاق و اعتیاد و بیکاری و هزار بلای دیگر اتفاق می افتد . کاش کمی به فکر مردم باشید و بجای آمار دادن دردی را دوا کنید .
  • محمدرضا ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    کارگران ساختمانی افغانی که تماما الان مشغول به کار هستند را اخراج کنید خواهید دید که بیکاری کارگران ساختمانی ریشه کن خواهد شد.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    کسی گوش به حرفهای کارگران نمیده
  • رسول ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    این مسئولین چه طور راخت سر روی بالش میزارن. خدا کنه بچه خودشونم معتاد و بیکار بشه تا بفهمند درد مردم رو.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    کارگران متقاضی بیمه با تیتر تمام کارگران فردا اینجا ثبت‌نام کنند فرق دارد - البته عمدا این تیتر را درج کرده اید
  • علی ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    اونوقت باادعاهای کارگران ایرانی ساختمان سازی می خوابه خودمون رو می شناسیم که
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    ببخشید کدوم کارگرا مگه کارگری هم مونده همه اخراج وبیکار شدن
  • سیحان ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    موقع انتخابات که میشه کارگران دلسوزهای زیادی پیدا می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس