کد خبر 501645
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

دبیرکل کانون شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام اینکه در هیچ کجای دنیا بیش از ۲۰ درصد کارگران قراردادی نیستند، گفت: برای تخصیص کارت اعتباری کارگران با وزیر کار رایزنی‌هایی در حال انجام است.

به گزارش مشرق ، رحمت‌الله پورموسی، دبیرکل کانون شوراهای اسلامی کار کشور،‌ با اشاره به آخرین اخبار بخش کارگری و کارت اعتباری کارگران اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در حال پیگیری، تخصیص کارت اعتباری برای کارگران است که مشکلات ضمانت دارند.

وی افزود: وزیر کار هم نسبت به اولویت‌ قرار دادن کارگران دریافت کارت اعتباری ابراز تمایل کرده اما تضامین لازم برای ارائه تسهیلات کارت اعتباری به این قشر از جامعه وجود ندارد.

دبیرکل کانون شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه 94 درصد از کارگران کشور به صورت قراردادی کار می‌کنند، گفت: در همه جای دنیا به جز ایران کارگاه‌های دائمی و ماهیت کار مستمر قراردادهای بلندمدت با کارگران منعقد می‌کنند و نهایتاً‌ پس از سه سال کار قرارداد موقت آنان تبدیل به قرارداد دائم می‌شود.

پورموسی گفت:‌به دلیل آنکه مشکل ضمانت تسهیلات کارگرانی که در بنگاه‌های خصوصی مشغول به کار هستند حل نشده، ارائه تسهیلات کارت اعتباری در ابهام قرار دارد.

وی افزود: مشکلات مربوط به مستمری‌بگیران و کارمندان برای ارائه کارت اعتباری برطرف شده و این افراد مانعی برای ارائه تضامین لازم به بانک‌ها ندارند.

دبیرکل کانون شوراهای اسلامی کار کشور در پاسخ به این سوال که جلسات مربوط به دستمزد سال 95 کارگران در چه مراحلی قرار دارد، گفت: تا کنون یک جلسه تشکیل شده و کمیته مزد شورای اسلامی هم 11 مؤلفه را پیشنهاد کرده اما دو مؤلفه‌ تورم و شرایط اقتصادی مد نظر قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول کارگری همچنین درباره مشکلات مربوط به بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی هم گفت: با جلسات برگزار شده در کانون انجمن‌های صنفی کارگری این مشکل هم به زودی رفع خواهد شد.

پورموسی همچنین در واکنش به این پرسش که حداقل دستمزد فعلی با واقعیت‌های اقتصاد چقدر فاصله دارد، افزود: حداقل دستمزد سال 95 باید سه برابر حداقل دستمزد سال 94 باشد چرا که حقوق فعلی تنها کفاف 10 روز از زندگی ماهانه کارگر را می‌دهد.

وی با اعلام این مطلب که 80 درصد بازنشستگان پس از بازنشستگی وارد بازار کار می‌شوند، گفت: این موضوع منجر به کاهش فضای کسب و کار برای نیروهای جدیدالورود است و مشکلات متعدد دیگری را به وجود می‌آورد.

دبیرکل کانون شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام این خبر که هم اکنون کارگران حداقل در دو شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این موضوع ضمن کاهش بهره‌وری، حوادث ناشی از کار را افزایش می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس