آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به بهانه امنیت ملی، در حال ساخت سیستمی است که به کمک دانش هوش مصنوعی و از طریق سیستم جمع آوری اطلاعات الکترونیک افراد، با نقض حریم خصوصی آنها، فکر افراد را بخواند.

به گزارش مشرق،دیلان لاو در هافینگتون پست نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در حال کار بر روی یک سیستم است که می‌تواند آن چه را که مردم فکر می‌کنند پیش بینی کند.

این سیستم آکواینت "Aquaint" (پاسخگوی سوالات پیشرفته برای جاسوسی) نامیده می‌شود.

بنا براین گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا با جمع آوری مجموعه کاملی از اطلاعات خصوصی افراد، از طریق مکالمات تلفنی، رسید کارت‌های اعتباری، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و مای اسپیس، ردیابی جی پی اس، ردیابی تلفنی، جستجوی اینترنتی، خرید کتاب آمازون و حتی اطلاعات ثبت شده از طریق سیستم جمع آوری اطلاعات الکترونیک (E-Z Pass) این ممکن است روزی ممکن شود که نه فقط بدانیم هر فردی در کجا قرار دارد و چه می‌کند، بلکه می‌توانیم بدانیم چه و چگونه فکر می‌کند.

یک محقق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که می خواهد ناشناس بماند، در مورد این سیستم هوش مصنوعی، می‌گوید: «ما قاطعانه در حال ساخت این سیستم هستیم. این سیستم می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که کسی در مورد شخص دیگری چگونه فکر می‌کند.»

این مسئله یعنی یک سیستم که می‌تواند به معنای دقیق کلمه بتواند همانند جادوگران ذهن را بخواند، تاکنون چیزی دور از تصور به نظر می‌رسید.

این محقق می گوید: ما می‌دانیم که این سیستم حریم خصوصی را به شدت خدشه‌دار می‌کند. این که یک آژانس امنیتی این آزادی را داشته باشد که اطلاعات جمع شده در این سیستم پرقدرت را در اختیار یک نهاد غیرپاسخگو  قرار دهد نقض حریم خصوصی افراد و نقض آزادی آنهاست. اما در بهترین حالت، این سیستم می‌تواند ابزاری ارزشمند برای استفاده برای امنیت ملی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    0 0
    من وقتی برای دو ماه به ایران آمدم متوجه شدم که درایران احساس آزادی بیشتری در حریم خصوصی می کردم تا آمریکا. در آمریکا هیچ کدام از دوستان ایرانیم در مورد سیاستهای حساس و یا ضد آمریکایی با هم در تلفنهایشان صحبت نمی کنند. در ایران همه براحتی با هم صحبت می کنند و می دانند که خطری تهدیدشان نمی کند.
  • ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    1 0
    اگه یه روزی بتونین افکار مردم رو بخونین از وحشت زرد میکنین
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام دوستان جهت اصلاح ایزی پاس، سیستم جمع آوری اطلاعات نیست بلکه سیستم عبور اتوماتیک از عوارضی بزرگراه هاست. عوارض را یک دستگاه دیجیتال که روی ماشین نصب می شود، و نوعی کارت اعتباری است پرداخت می کند. در واقع گزارش می خواهد بگوید مسیر حرکت شما از این طریق هم کنترل می شود. البته روش خوبی برای جلوگیری از توقف و ترافیک در عوارضی است.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    البته ما ایمیل های یاهومون چندبار پاک شد
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 0
    آمریکایی خیلی ابلهند که از روش ما و مبارک و قذافی برای خواندن افکار و آرای مردم استفاده نمی کنند! خود اوباما در دیدار با مبارک به این موضوع اعتراف کرده بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس