پنج بازیکن در یورو 2016 حضور خواهند داشت که در صورت قهرمانی اسپانیا شانس پیوستن به تاریخ این رقابتها را دارند و تا سال ها شاید کسی نتواند رکورد آن ها را بشکند.

5 ستاره در آستانه پیوستن به تاریخ یوروویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - پنج اسپانیایی این شانس را دارند تا برای نخستین بار با هت تریک در کسب عنوان قهرمانی پی در پی جام ملت های اروپا به تاریخ رقابت‌ها پیوند بخورند.

اکران نمایش یورو 2016 با برگزاری دیدار افتتاحیه (فرانسه و رومانی) جام پانزدهم جمعه آتی کلید می خورد. اما در گروه D مردانی با انگیزه های خاص هستند که نبردشان با تیم های کرواسی، جمهوری چک و ترکیه را دنبال خواهند کرد.

اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی در شرایطی به مصاف رقبای سرشناس خود می رود که در میان بازیکنانش 5 قهرمان اروپا در سالهای 2008 و 2012 را جای داده است. پنج بازیکنی که عنوان نمایندگان دو باشگاه سرشناس انگلیسی و اسپانیایی و یک تیم از باشگاههای پرتغال را یدک می کشند.

13 مرد ویژه

در ادوار جام ملت های اروپا، تنها 13 بازیکن این شانس را داشته اند که دو بار جام قهرمانی رقابت‌ها را به عنوان بازیکن بالای سر ببرند.

اولین نام در این میان راینر بونهوف آلمانی است. مردی که با ژرمن ها در سه فینال یورو حاضر شد اما در دو دوره طعم قهرمانی راچشید. بونهوف در سالهای 1972 و 1980 با آلمان غربی قهرمان اروپا شد و البته در سال 1976 یکی از شرکای تیمش در از دست دادن جام برابر چکسلواکی بود.

پس از راینر 32 سال طول کشید تا 12 اسپانیایی برای مرتبه دوم قهرمانی در یورو را جشن بگیرند. این 12 نفر یک بار در یورو 2008 با لوئیز آراگونس فقید قهرمانی در رقابت‌های مشترک اتریش و سوییس را جشن گرفتند و یک بار با دل‌بوسکه در رقابتهای 2012 اوکراین و لهستان.

12 بازیکن خوش شانس اسپانیا که در دو دوره قهرمان یورو شدند عبارتند از: ایکر کاسیاس، ژابی آلونسو، سسک فابرگاس، آندرس اینیستا، ژاوی هرناندز، فرناندو تورس، سرخیو راموس، آلوارو آربلوا، سانتی کازورلا، داوید سیلوا و رائول آلبیول.

فقط 5 نفر
اما در میان مردان حال حاضر در یورو 2016 فقط 5 بازیکن این فرصت را دارند تا برای سومین مرتبه قهرمان رقابت‌ها شوند. پنج اسپانیایی که اگر برای سومین مرتبه جام را بالای سر ببرند تا مدتها بی رقیب رکوردشان حفظ خواهد شد.

ایکر کاسیاس دروازه بان پورتوی پرتغال یکی از این نفرات خوش شانس است. نفرات بعدی سسک فابرگاس 29 ساله از خط میانی چلسی و داوید سیلوا هافبک منچستر سیتی هستند. دو بازیکن از لیگ برتر جزیره که می توانند مثل همیشه نگاههای زیادی را به خود جلب کنند.

بعد نوبت به دو بازیکن از رئال مادریو بارسلونا می رسد. سرخیو راموس 30 ساله از رئال قهرمان در لیگ قهرمانان اروپا و آندرس اینیستا از بارسلونای قهرمان در لالیگا خواهند کوشید تا هت تریک قهرمانی هایشان در یورو را زیر پرچمی مشترک رقم بزنند.

آیا  رویای شیرین این 5 نفر به حقیقت مبدل خواهد شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس