کد خبر 585165
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

در حالی در دو سال اخیر دولت تغییری در ساعت کاری کارکنان در ماه مبارک رمضان ایجاد نکرد که شواهد حاکی از آن است امسال نیز تغییری در ساعت کاری سازمان‌ها و ادارات دولتی وجود نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، شب گذشته جلسه هیات وزیران برگزار شد ولی خبری مبنی بر تصمیم گیری برای کاهش ساعت کاری در ماه رمضان که بعد از پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیازمند تصویب هیات دولت است، منتشر نشد. این در حالی است که در فاصله یک روز مانده به شروع ماه مبارک رمضان به نظر می رسد با این اوصاف، ساعت‌های کار کارکنان در سازمان‌ها، اداره‌ها و بانک ها در سال جاری نیز تغییری نداشته باشد.
 
این عدم تغییر زمانی از قوت بیشتری برخوردار است که در دوسال گذشته که دولت فعلی بر خلاف روال دولت گذشته، ساعت کاری را تغییر نداد دلیل این موضوع را مغایرت های قانونی اعلام کرده بود. نوبخت-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی - در این باره گفته بود که قانون مدیریت خدمات کشوری بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت گذشته بدون توجه به این اعتراضات آن را اجرا می‌کرد.
 
وی تاکید داشت که دولت یازدهم مقید به قانون است و نمی‌تواند و به عبارتی اختیار ندارد که ساعات کار را تغییر دهد.
 
بر این اساس با وجود اینکه هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی درباره تغییر ساعت کار ماه رمضان اطلاع رسانی نکرده‌اند و خبری هم از جلسه شب گذشته هیات وزیران در این رابطه اعلام نشده است، اما به استناد این گفته نوبخت که هر کاهشی در ساعت کاری خلاف قانون است، بعید به نظر می رسد که ماه رمضان امسال نیز کارکنان با کاهش ساعت کاری مواجه باشند.
 
این در حالی است که در دولت قبل هر ساله ساعت کاری در ماه رمضان با کاهش همراه شده و اغلب از ساعت 8:3 تا 16:30 به 9 تا 14:30 تغییر می کرد که البته در روزهای بعد از شب های قدر نیز با اندکی نوسان همراه بود.
 
اما در دو سال گذشته که دولت یازدهم ساعت های کاری را کاهش نداد این اختیار را به سازمانها و ادارات داده بود که کارکنان بتوانند در ابتدا و یا پایان روز از مرخصی استفاده کنند که به نظر می رسد برای سال جاری نیز اینگونه باشد.
 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    وقتی یک ساعت ناهاری دیگر وجود ندارد پس چرا باید ساعات کم نشود ؟
  • hamed ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام. مانند سالهاي گذشته ما كارمندان دولت فكر ميكنيم كه در كشوري مثل آمريكا يا اروپا داريم روزه ميگيريم يعني انگار نه انگار كه در كشور جمهوري اسلامي هستيم. باز هم روزه خواهيم گرفت.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    دولت نباید پول مفت به کارمندای مفت خور که صدی ۹۹در صد روزه هم نمیگیرن و کلا برای مردم ارزش هم قائل نیستن بده بر عکس بایستی سه ساعت هم اضافه کنه
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام. مانند سالهاي گذشته ما كارمندان دولت فكر ميكنيم كه در كشوري مثل آمريكا يا اروپا داريم روزه ميگيريم يعني انگار نه انگار كه در كشور جمهوري اسلامي هستيم. باز هم روزه خواهيم گرفت.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    روزه را برای خودت میگیری نه برای جمهوری اسلامی که بابت کارمندیت پول میگیری و ارباب رجوع هم معطل..
  • محمود ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام از توهین شما ممنونم. خوب شد هنوز ماه مبارک نشده این تهمت رو زدی واگرنه روزه شما باطل بود. من یکی از این مفت خورها هستم. کسی که روزه نمیگیره مریضه. یا جسمی یا عقلی. کارمند و غیر کارمند هم نداره. بخواهیم یا نخواهیم تو زندگی کارمون به کارمند جماعت گیر خورده و کارمون انجام شده. حالا سریعا یا با تعلل. ولی دلیل نمیشه تهمت بزنی.تهمت از مصادیق غیبت محسوب میشه
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    ساعت هشت به زور میاین تا ده رفع کسالت میکنید ده به بعد هم به سرکشی به اتاق های همدیگه میگذره بعدشم نهارو مخلفات یه دفعه خسته نشی
  • ارباب رجوع بدبخت ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مگه چرخهای اقتصادی این مملکت را کارمندها می چرخانند . مگه کشاورز . چوپان . راننده . مکانیک . کارگر . بنا . رفتگر و همه آنهایی که شغل آزاد دارند آدم نیستند . کامندهایی که معدل کاری آنها در روز کمتر یک ساعت است چه توقعات نابجایی هم دارند . مگه روزه را واسه دولت میگیرند . از بیت المال حقوق میگیرند که کار مردم را راه بیندازند نه اینکه به بهانه روزه از زیر اندک کاری که میکنند هم در بروند . کسر ساعت کاری در ماه رمضان از لحاظ شرعی و قانونی و اخلاقی خلاف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس