امروز هفدهم خردادماه مصادف با سالروز آغاز «عملیات ظفر1» است که در سال 1364 انجام شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پس از «عملیات بدر» در 1363، جمهوری اسلامی ایران به عملیات گشتی رزمی محدود و نفوذی با استعداد یک گردان اقدام کرد. مهم‏ترین دلیلی که باعث انتخاب این منطقه عملیاتی شد، فراهم آوردن زمینه مناسب برای انجام عملیات بزرگ والفجر 8 بود.

رزمندگان اسلام در جهت ایجاد زمینه برای انجام عملیات سرنوشت‌ساز والفجر8 و شناسایی راه کار دشمن، به اجرای چند عملیات تاکتیکی کوچک دست زدند. برای رسیدن به این مهم، سلسله عملیات‏‌های کوچک قدس و عاشورا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سلسله عملیات ظفر توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآمدند.

اهداف این عملیات‏‌ها، آزادسازی مناطقی از خاک میهن اسلامی،ایجاد تحرک در جبهه‏‌ها، قرار دادن دشمن در حالت ناامیدی،فریب ماهواره‏‌های اطلاعاتی و گمراه کردن نیروهای دشمن و پراکندن یگان‏‌های آنان، جلوگیری از تمرکز دشمن در نقاط حساس، شناسایی مناطق عملیاتی و نشان دادن عزم راسخ رزمندگان در تعقیب جنگ و مجازات متجاوز بود.

در این راستا بود که عملیات ایذایی ظفر یک در شامگاه هفدهم خرداد 1364 در منطقه عملیاتی جزیره مینو، توسط ارتش و با هدف انهدام بخشی از نیروهای دشمن به اجرا درآمد. در این حمله، تلفات و خساراتی بر دشمن وارد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس