کد خبر 584801
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

منابع دولتی عراق خبرهای منتشر شده در رسانه های محور غربی - عربی - عبری پیرامون عزل فرمانده اتاق عملیات مشترک آزادسازی شهر فلوجه از سوی نخست وزیر این کشور را تکذیب کرده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع دولتی عراق خبرهای منتشر شده در رسانه های محور غربی - عربی - عبری پیرامون عزل فرمانده اتاق عملیات مشترک آزادسازی شهر فلوجه از سوی نخست وزیر این کشور را تکذیب کرده اند.

تکذیب عزل فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه+عکس

بنابر این گزارش، روز گذشته رسانه هایی همچون الجزیره قطر، العربیه و الحدث عربستان سعودی با انتشار گسترده اخباری از عزل سرلشگر عبدالوهاب الساعدی فرمانده اتاق عملیات مشترک عملیات آزادسازی فلوجه توسط حیدر العبادی خبر داده بودند. این در حالی است که در بازدید میدانی صبح امروز نخست وزیر عراق از منطقه الصقلاویه فلوجه، سرلشگر الساعدی در کنار العبادی حضور داشته است. منابع دولت عراق انتشار اخبر دروغ برکناری این فرمانده عراقی را در راستای جوسازی های رسانه ای و جنگ روانی قطر و عربستان در حمای از گروه تروریستی تکفیری داعش و به منظور تضعیف روحیه نیروهای نظامی عراق در نبردها علیه این گروه عنوان کرده اند. 

تکذیب عزل فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه+عکس

از سوی دیگر عبدالوهاب الساعدی ظهر امروز در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آلمان گفت: "درگیری فلوجه نخستین درگیری‌ است که در آن همه عراقی‌ها از شمال تا جنوب، شیعه و سنی و کرد مشارکت دارند. حتی بیش از 20 هزار اهل‌سنت تحت فرماندهی بسیج مردمی به مبارزه با تروریست‌ها می‌پردازند". وی تاکید می‌کند که درگیری فلوجه به هیچ عنوان درگیری شیعه علیه اهل‌سنت نیست و در هر صورت چنین موضوعاتی را که منجر به درگیری‌های طایفه‌ای می‌شود رد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس