رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی به معنای حفظ حاکمیت اسلام در جریان اداره حکومت است.

به گزارش مشرق، آیت الله محمد یزدی روز یکشنبه در همایش تبیین شاخصه های خط امام خمینی(ره)، در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بی ابی طالب(ع) قم با طرح این سوال که معنای پاسداری از انقلاب اسلامی چیست، افزود: حفظ حاکمیت اسلام در نحوه اداره حکومت وظیفه اصلی پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مدت زیادی تلاش کردند تا به مردم نشان دهند حقیقت اسلام در حاکمیت تجلی پیدا می کند بیان کرد: در حکومت اسلامی تمام بخش ها از دستگاه قانون گذاری و قضایی تا دولت وظیفه دارند براساس ارزش های اسلامی حرکت کنند و مقدمه زندگی مردم بر مبنای فرهنگ دینی را فراهم آورند.

وی ادامه داد: اگر می گوییم انقلاب اسلامی باید حفظ شود منظور این است که حاکمیت اسلام در نظام سیاسی باید باقی بماند و این موضوع با حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان و اعتماد نداشتن به آن ها امکان پذیر می شود.

آیت الله یزدی گفت: مسئولان کشور و پاسداران انقلاب اسلامی باید در هر زمانی، حافظ و مراقب این نهضت باشند و آمادگی خود را برای مقابله با دشمن حفظ کنند.

وی افزود: ترسیم نقشه راه مقابله با توطئه های دشمنان، نیازمند توجه به شرایط داخلی کشور و وضعیت جاری کشورهای منطقه و جهان اسلام در کنار نگاه به تحرک های سیاسی و نظامی دشمنان است.

وی ادامه داد: حفاظت از اسلام تنها به ظاهر ختم نمی شود یعنی اگر در جامعه نماز جمعه و جماعت و مجالس روضه خوانی برگزار شود اما در آن خبری از ارزش های انقلاب اسلامی نباشد هدف محقق نشده است.

آیت الله یزدی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه گفت: در حوزه های علمیه استادان نباید تنها به مسائل علمی بپردازند و نسبت به شرایط اطراف بی تفاوت باشند، چرا که در این صورت حوزه به همان صورت قبل از انقلاب بازمی گردد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و مستکبران از طریق حکومت های فاسد به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنند بیان کرد: نباید به دلیل کوتاهی ما، اسلام در اختیار دشمنان قرار گیرد و آن ها به نام اسلام به مسلمانان فشار بیاورند مانند شرایطی که در حکومت دست نشانده عربستان شاهد آن هستیم و در آن کشور علیه مسلمانان و به خصوص شیعیان بسیار ظلم می شود.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم پاسدار اسلام باشیم و نگذاریم این حکومت جمهوری اسلامی که پس از مدت ها به دست مردم ایران رسیده است و نقطه امید مستضعفان جهان می باشد، از حاکمیت اسلام خارج شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: محافظان انقلاب اسلامی ابتدا باید مبانی و ارزش های اصلی این نهضت را بشناسند و سپس برای ترویج آن در میان افراد جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق و آداب اسلامی در گفتار و رفتار باید سرلوحه کارهای مسئولان و پاسداران انقلاب اسلامی باشد افزود: در این مسیر مجموعه ارزش های دینی از توحید و معاد تا رعایت حق مردم و توجه نداشتن به مادیات، باید مورد توجه گیرند.

وی با بیان اینکه عملکرد پاسداران انقلاب اسلامی باید معرفی کننده حقیقت اسلام باشد ادامه داد: رفتار و گفتار افراد شاخص در جامعه باید به نحوی باشد که سایر مردم از آن ها الگو بگیرند.

آیت الله یزدی گفت: امروز در میان مردم ایران برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه، اتحاد دینی و مذهبی برقرار است و این موضوع باعث افزایش قدرت حاکمیت اسلام شده است.

وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن به معنای حساسیت داشتن بر روی ارزش هاست افزود: نباید در شهرهای جامعه اسلامی به خصوص شهر مقدس قم نسبت به مساله حجاب کم توجهی شود.

وی بیان کرد: دشمنان و مستکبران در کمین نشسته اند تا به اسلام ضربه بزنند بنابراین نباید اجازه داد در اماکن مقدس و در خانه ها مجالسی برگزار شود که به عقاید سایر مسلمانان توهین شود و جان عده ای در اثر ایجاد اختلافات مذهبی به خطر افتد.

آیت الله یزدی گفت: در جریان پاسداری از حکومت اسلامی باید نسبت به عملکرد مسئولان از رده های بالا تا به پایین در بخش های مختلف حساس بود و اگر تخلفی مشاهده شد با رعایت ضوابط نسبت به آن تذکر داد و در مقابل آن ایستاد.

وی بیان کرد: حفظ آمادگی های دفاعی و رزمی تنها به دوران جنگ محدود نمی شود، بلکه در تمام زمان ها باید چنان آماده بود که دشمنان جرات تعرض به نظام اسلامی را به ذهن خود راه ندهند.

وی افزود: مسئولان و پاسداران ما با عمل به آداب اسلامی باید در لحظه آماده مقابله با توطئه های دشمنان باشند مانند جریانی که در دستگیری شرور معروف پیش آمد و هماهنگی مسئولان نظام و فرماندهان ارشد نظامی باعث شد در کمتر از هشت ثانیه هواپیمای حامل این فرد در ایران متوقف و وی دستگیر شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل حاکمیت اسلام به نظامی مقدس تبدیل شده است و به همین خاطر لازم است از آن در برابر توطئه های دشمنان حفاظت کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب های دنیا تنها به معنای تغییر از یک رژیم فاسد به یک نظام اسلامی نبود بلکه در جریان برقراری آن حاکمیت اسلام به میدان آمد و همین مطلب نشان دهنده ضرورت زنده ماندن انقلاب است.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شخصیت امام خمینی (ره) ادامه داد: این شخصیت بزرگ تاریخ در کنار ایمان به خداوند و تعبد، الگوی انقلابی بودن است و به همین خاطر خداوند به دست ایشان با همراهی مردم، اسلام را در عرصه اجتماعی زنده کرد و پس از قرن ها حکومتی دینی بر سرکار آمد.

آیت الله یزدی گفت: امروز پاسداران ما در عرصه های مختلف نظامی، علمی و اجرایی خدمتگزار انقلاب اسلامی هستند و از حکومتی که وارث رسالت رسول الله (ص) در جریان تاسیس حکومت اسلامی است حفاظت می کنند.

وی افزود: در سال هشتم هجری مکه فتح و سرزمین حجاز به یک کشور اسلامی تبدیل شد اما بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) با وجود سفارش های بسیار ایشان مبنی بر جانشینی امام علی (ع) وضعیت تاریخ دگرگون شد و مجمع تشخیص مصلحت آن زمان از جانشینی امام علی (ع) برای اداره حکومت استقبال نکرد و به همین علت پس از گذشت زمان کوتاهی حکومت به سلطنت تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان غیبت فقیهان وظیفه راهنمایی مردم را برعهده دارند ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی با توفیق الهی و همراهی مردم، امام خمینی (ره) توانست خواست اهل بیت (ع) مبنی بر تشکیل حکومت اسلامی را محقق کند و در همین راستا وظیفه حفاظت و پاسداری از چنین نظامی بسیار سنگین است.

در پایان مراسم با حضور فرماندهان، مسئولان و نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) از مجاهدت های علمی و اجرایی آیت الله محمد یزدی رئیس مجمع مدرسین حوزه علمیه قم در نظام جمهوری اسلامی با ارائه لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس