المان موضوعی شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد مقدس پس از گذشت یک سال از آغاز عملیات عمرانی آن به بهره‌برداری رسید، این سازه با تأسی از نام مبارک امام هشتم شیعیان و در قالب هشت قوس بیضوی ساخته شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عملیات اجرایی احداث المان مزار پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس با هدف ترویج فرهنگ شهادت و پس از اعلام فراخوان و دریافت ۱۰۰ طرح از دانشگاه های سراسر کشور به پایان رسید.

این المان پس از گذشت یک سال از مراسم آغاز عملیات احداث آن و پس از گذشت هشت سال از تدفین شهدای گمنام آن به بهره‌برداری رسید.

افتتاح رسمی این المان به گفته مسئولین دانشگاه آزاد مشهد مقدس پس از ماه مبارک رمضان و در قالب مراسمی صورت می‌گیرد.

این المان مفهومی توسط الهه سادات ذوقی حسینی عضو هیأت علمی گروه معماری دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی مشهد طراحی شده است.

وی در رابطه با طراحی این المان مفهومی بیان کرد: ایده اصلی این طرح برگرفته از پیوند معماری اسلامی و معماری بومی خراسان و معماری روز جهان است.

وی افزود: در این طرح سعی شده فرم گنبد از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود به گونه ای که مفاهیم ارزشمند معماری گنبد درون آن وجود داشته باشد و در عین حال از تکنولوژی روز دنیا و سبک های جدید در ساخت آن استفاده شود.

این طراح المان مزار شهدای گمنام خار نشان کرد: تعداد هشت قوس بیضوی به تأسی از نام مبارک امام رضا (ع) در طراحی این نماد استفاده شده که مزین به پنج آیه قرآن به تعداد شهدای گمنام این مجموعه است.

عملیات عمرانی این سازه تیرماه سال گذشته در مراسمی با حضور عابدین عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار نجاتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و تنی چند از مسئولین استانی و شهری دیگر آغاز شد که پس از گذشت یک سال این عملیات عمرانی به پایان رسید.

این نماد موضوعی با ارتفاعی بالغ بر چهار متر و با هزینه‌ای قریب به چهار میلیارد ریال به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس ساخته شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس