با حکم وزیر کشور، سردار علی مؤیدی، قائم مقائم دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر شد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در جلسه شورای معاونین و مدیران کل که طی آن علی مویدی به عنوان قائم مقام دبیرکل ستاد منصوب و از زحمات علیرضا جزینی تقدیر شد، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش موضوعات آسیب‌های اجتماعی و جلسات اخیری که خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشتیم، ایشان بر ساماندهی این موضوع و تعیین اولویت‌ اول مبارزه با اعتیاد تاکید داشتند.
 
سردار مؤیدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر شد +عکس
رحمانی فضلی ادامه داد: محور اصلی فرمایشات اخیر ایشان در بحث اعتیاد و موادمخدر بود و ایشان تاکید داشتند اعتیاد ام‌الفساد است.
 
وی افزود: فعالیت‌ و اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با موادمخدر انجام شده است اما هنوز شاهد جهشی در امر مبارزه با موادمخدر نیستیم و این موضوع همه دستگاه‌های عضو ستاد را شامل می‌شود به همین منظور هدف گذاری 5 درصد پیشرفت در همه حوزه‌ها را به صورت سالانه در نظر گرفته‌ایم که کاری شدنی است و باید اجرای آن را از همین الان شروع کنیم.  
 
دبیرکل ستاد اضافه کرد: ستاد امسال متناسب با وظایف دستگاه‌های عضو دستور العمل نحوه اجرا را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده و ماهانه گزارش اقدامات انجام شده را از دستگاه‌ها اخذ می‌کنیم.
 
رحمانی فضلی از جزینی بابت تعامل و ارتباط خوب بین‌دستگاه‌های عضو ستاد که به همت ایشان با برگزاری جلسات منظم و صرف وقت فراوان شکل گرفته بود تشکر کرد و افزود: در حال حاضر با دستگاه‌های عضو موافقت‌نامه‌های مختلفی داریم و در قبال انجام فعالیت‌های دستگاه‌ها بودجه تخصیص می‌یابد.
 
رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از اقدامات و برنامه‌هایی که با حسن تدبیر جزینی انجام شد، افزودند: ان شاء الله ایشان به زودی در منصبی دیگر در وزارت کشور منشا خیر خواهند شد.
 
دبیرکل ستاد اظهار داشت: آقای مویدی به عنوان قائم مقام جدید دبیرکل در ستاد مبارزه با موادمخدر فردی است با پشتکار فراوان، جدی، صادق، سختکوش و فعال که در پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بسیار موفق و خوب عمل کرده‌اند و به دلیل قدرت هماهنگی بالایی که دارند می‌توانند منشا خیر و خدمات بسیاری در ستاد باشند لذا با توجه به درخواستی که از فرمانده ناجا داشتیم، ایشان موافقت کردند از تجربیات مویدی در این حوزه بهره بگیریم.
 
وزیر کشور و دبیرکل ستاد با اشاره به خصوصیات فردی آقای مویدی اظهار داشت: ایشان فردی با تعامل بالا و مثبت‌اندیش می‌باشد و تمامی ویژگی‌های یک مدیر خوب را دارا می‌باشند.
 
رحمانی فضلی به مواردی همچون نظم و انضباط، فعالیت و پیگیری مستمر برای هماهنگی امور تاکید و اعلام کرد: معتقدم باید مسئولیت‌ و اختیارات را واگذار کرد و فضای دبیرخانه همچون گذشته باید فضای دوستانه و کار و تلاش باشد.
 
دبیرکل ستاد با تسلیت ایام سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر و معمار انقلاب گفت: خداوند را شاکریم که لطف خود را با انتخاب مقام معظم رهبری بر مردم گستراند.

رحمانی گفت: با اجرای برجام و رفع تهدید و گشایش اقتصادی امید بیش از پیش به جامعه بازگشته و امیدوارم پیشرفت کشور روزافزون باشد.
 
جزینی: مبارزه با موادمخدر استراتژی مهم نظام است

در ادامه جزینی قائم مقام سابق ستاد گفت: مبارزه با موادمخدر یک مسئله و استراتژی مهم برای نظام است و از زمانی که حضرتعالی در این حوزه وارد شدید شاخص‌های این مبارزه رشد چشمگیری داشته است و توانستیم خیلی از مسائل را حل کرده و حساسیت لازم را در جامعه و مسئولان ایجاد کنیم.
 
جزینی ادامه داد: هماهنگی و افزایش دغدغه در بین مسئولین را باید مستمرا ادامه دهیم لیکن چالش اساسی ما اعتماد مردم است و باید با تلاش بیشتر اعتماد را به مردم هدیه داد.  
 
وی افزود: رساله عملی ما در امر مبارزه با موادمخدر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که بر پایه 5 اصل مقابله، درمان، پیشگیری، صیانت از بهبود یافتگان و کاهش تقاضا استوار است.
 
مویدی: باید بر برنامه اقدام و عمل متمرکز شویم

در بخش دیگری از این جلسه علی مویدی قائم مقام جدید ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: خرسندم که توفیق خدمت در این جایگاه را پیدا کردم و طبیعی است که که آنچه باید در دستور کار قرار گیرد تحقق اهداف بلند و موثر مبارزه با موادمخدر است که بر اساس تدابیر رحمانی فضلی شکل گرفته‌اند و آن نگاه جدیدی است که بر پایه رویکرد اجتماعی مبارزه با موادمخدر و مشارکت مردمی در این حوزه بنا شده است.
 
مویدی افزود: سه سال از این رویکرد میگذرد و آثار آن در ارگانها و نهادهای اجتماعی محسوس است حال باید با شاخص بندی توفیقات را بررسی کنیم و مطمئن هستم که دستاوردهایمان نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود.
 
قائم مقام جدید ستاد ادامه داد: باید بر برنامه اقدام و عمل که مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می‌باشد و امسال را با این نام نیز مزین کرده‌اند متمرکز ‌‌شویم و اقدام و عمل را در عرصه مشارکت مردمی و اجتماعی کردن مبارزه به نتیجه برسانیم.
 
ستاد مظهر اقتدار نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر است
 
مویدی ستاد را مظهر اقتدار نظام در عرصه مبارزه با موادمخدر دانست و ادامه داد: ستاد به دهها دلیل در این حوزه موفق عمل کرده است و اگر نیازمند اصلاح برخی امور هم باشد آن را انجام می‌دهیم تا اقدامات بهتر به سرانجام برسد.
 
این مقام مسئول در ستاد با اشاره به روحیه سربازی خویش گفت: ملاک و معیار در کار صداقت، وجدان‌کاری و انضباط می‌باشد و چنانچه همه چیز حول این محور حرکت کند تمام امور به خوبی پیش می‌روند.
 
متن حکم انتضاب به شرح ذیل است:
 
جناب آ‌قای علی مویدی
سلام علیکم
 
نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی در امر مبارزه با موادمخدر به موجب این حکم شما را به سمت قائم مقام دبیرکل ستاد منصوب می‌نمایم.
 
لازم است با هماهنگی کلیه سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد در راستای اجرای هرچه بهتر و شایسته‌تر سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر ابلاغی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و نظارت دقیق بر اجرای بند 57 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور، همچنین اولویت‌های ابلاغی به سازمان‌های و دستگاه‌های عضو و مرتبط ستاد و نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات ستاد اقدامات موثر به عمل آورده و نسبت به تحقق کامل آن‌ها بر برنامه ریزی دقیق و هدفمند اهتمام نمائید.
 
توفیقات شما را در راستای انجام این ماموریت مهم و خطیر و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) تحت رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور و دبیرکل ستاد
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس