کد خبر 583991
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت:استقلال نیازمند مدیرعاملی است که تمام وقت در اختیار باشگاه باشد و تمام امور تیم را پیگیری کند.

به گزارش مشرق،‌ مقداد نجف‌نژاد رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص دلایل انتخاب علیرضا منصوریان، اختلافات در هیأت مدیره استقلال و اظهارات معینی علیه وی صحبت‌های زیر را انجام داد.

*به هیات مدیره گفتم مگر زمان دارید که گزینه خارجی معرفی کنید؟

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: اعتقادم این بود که ما در بهترین شرایط بهترین تصمیم را گرفتیم. من وقتی به هیأت مدیره رفتم بنابر توصیه برخی افراد دیدم 6-7 گزینه خارجی روی میز گذاشتند تا ما آنها را بررسی کنیم. بلافاصله گفتم مگر ما زمان داریم که شما می‌خواهید گزینه خارجی بررسی کنید؟ تا مربی خارجی بیاید و با شرایط تیم آشنا شود تمام بازیکنان خوب از دست رفته است. اگر چه من مدت‌ها بود که می‌گفتم سرمربی باید عوض شود ولی این هیأت مدیره قبول نمی‌کرد.

*قبل از بازی با تراکتورسازی گفتم مظلومی باید برود

وی افزود: ما امسال 2 بار می‌توانستیم جام بگیریم و اعتقاد دارم مظلومی هم خیلی زحمت کشید. اولین باری که خواستم مظلومی برکنار شود قبل از بازی با تراکتورسازی بود چون اگر 2 بازی را می‌بردیم مدعی اصلی قهرمانی بودیم ولی دوستان قبول نکردند. ما 2 جام را از دست دادیم چون به موقع تصمیم نگرفتیم.

*فرد هتاک جایش در چاله میدان است نه هیات مدیره

رئیس هیأت مدیره استقلال با بیان این موضوع که آنقدر به حرفم اطمینان داشتم که روی آن پافشاری می‌کردم، گفت: در نشست هیأت مدیره حتی بحث‌مان بالا گرفت اما کوچکترین بی‌ادبی انجام نشد و همیشه در کمال احترام حرف زدیم. من مدعی بودم حق استقلال حداقل یک جام بود ولی دوستان قبول نمی‌کردند. من 4 دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و در دوره اخیر رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم بودم. بزرگترین فراکسیون زیر نظر ما بود که 252 نماینده داشت. حتی چند بار در رای‌گیری نفر اول شدم و قدم‌های بزرگی در آن فراکسیون برداشتیم. از طرفی 12 سال است در هیأت مدیره استقلال هستم و شما می‌دانید هیچ وقت علیه کسی حرف نزدم و از دایره ادب خارج نشدم اما اعتقاد دارم کسی که عضو هیأت مدیره استقلال می‌شود خودش باید منشور و چارچوب اخلاقی را رعایت کند. مگر من این همه آدم بزرگ در اطرافم ندیدم پس چرا فقط این بار هتاکی می‌شنوم؟ به اعتقاد من فرد هتاک جایش در چاله میدان است نه در هیأت مدیره استقلال.

*مردم بهتر از ما فوتبال را می‌فهمند

نجف‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس تاکید کرد: مردم فوتبال را بهتر از ما می‌فهمند. وقتی از هر 100 نفر 95 نفر می‌گویند منصوریان بیاید، من هیأت مدیره چه باید بگویم؟ منصوریان هم کاپیتان و بازیکن بزرگی این تیم بوده و هیچ وقت از استقلال جدا نبوده است اما دوستان در هیأت مدیره به دنبال این بودند که گزینه‌های خارجی بررسی شود. مگر منصوریان سال گذشته در آستانه قهرمانی نبود؟ مگر امسال تیمش با این همه مشکل مالی خوب کار نکرد؟ پس درنگ برای چیست؟

*وزیر من را از هیات مدیره برکنار کند ناراحت نمی‌شوم

به خداوندی خدا قسم می‌خورم که اگر وزیر ورزش من را از هیأت مدیره استقلال کنار بگذارد اصلا از دست او ناراحت نمی‌شوم. در این چند سال جلوی هزینه‌های اضافی استقلال را گرفتم چون اعتقاد دارم اگر مسئولیتی به من واگذار شود باید پاسخگو باشم. من از ریخت و پاش و خرج‌تراشی بدم می‌آید ولی به وزیر ورزش قول می‌دهم که این تیم می‌تواند قهرمان آسیا باشد. من از او می‌خواهم به ما اختیار کامل بدهد تا این تیم را قهرمان آسیا کنیم. الان هم نظرم این است که زمان‌شناسی درستی داشتیم و به موقع منصوریان را انتخاب کردیم. زمانی است که شما با یک استکان آب جان یک نفر را نجات می‌دهی و همان استکان ممکن است 15 دقیقه بعد با یک تانکر آب عوض شود اما دیگر کار از کار گذشته و به درد نمی‌خورد.

*برخی‌ها عادت دارند بر طبل مخالفت بزنند

نجف‌نژاد با بیان اینکه حرف من این بود که با انتخاب سریع‌تر مربی فرصت نقل و انتقالات را از دست ندهیم، گفت: اگر قرار بود 8 گزینه خارجی را نفر به نفر مطرح می‌کردیم و تا آن مربی به تهران می‌آمد 20 روز را از دست می‌دادیم آنوقت چه کسی پاسخگوی هواداران بود؟ مدیر باید به جا تصمیم بگیرد. الان هم اعتقاد دارم یک فرصت طلایی به دست آوردیم و دیدید که در حال انجام امور نقل و انتقالات در زمان مناسب هستیم. متاسفانه برخی‌ها ناف‌شان با مخالفت بسته شده و هر چه شما بگویید برعکس حرف می‌زند. این دوستان عادت دارند طبل مخالفت بزنند.

*ازکسی برای مصاحبه کردن اجازه نمی‌گیرم

وی در پاسخ به این سؤال که ظاهرا از اظهارات مسعود معینی مقابل وزارت ورزش ناراحت است، گفت: حرف من کلی است. شنیدم آقایان گفته‌اند چون نجف‌نژاد اسم منصوریان را زودتر اعلام کرده علیه من اینگونه حرف زدند. حرف من این است که اولا من مصاحبه‌ای نکردم و اگر یادتان باشد از 2 ماه قبل گفتم منصوریان باید سرمربی استقلال شود. پس نظر من را همه 2 ماه پیش می‌دانستند. مورد دوم هم این است که من اگر بخواهم مصاحبه کنم از کسی اجازه نمی‌گیرم. آقای معینی هم عادت دارد ساز مخالف بزند که اینگونه کار درست نمی‌شود. بنده مدعی نیستم و در این مدت هم تلاش خود را برای استقلال انجام دادم. هر کاری هم در هیأت مدیره شده با کمک و همفکری بوده است. خیلی هم سعی کردم که نظرم به کرسی بنشیند چون می‌دانستم استقلال نیازمند به یک شوک است. حال من از شما سؤال می‌کنم که اگر من عضو هیأت مدیره به موقع تصمیم نگیرم تفاوتم با یک هواداری که تصمیم‌گیرنده نیست، در چه چیزی خواهد بود؟ من 3 بار خواستم که به تیم شوک وارد شود اما دوستان هر 3 بار مخالفت کردند. حتی گفتم جام حذی را هم از دست می‌دهیم اما باز هم حرف‌مان پذیرفته نشد. اما شما جای ما بعد از این ناکامی در حالی که می‌توانستیم 2 جام بگیریم تازه اسم 7-8 مربی دیگر را آوردند. آیا این درست است؟

*افشارزاده باید برود، استقلال مدیرتمام وقت می‌خواهد

رئیس هیأت مدیره استقلال با بیان اینکه دیگر وقت آن رسیده که افشارزاده از این باشگاه برود، گفت: نظر من این است که افشارزاده حالا دیگر باید به جایی برود که در آن تخصص دارد. افشارزاده باید از استقلال به وزارت ورزش برود چون الان دیگر وقت تصمیم‌گیری ما است. صبح امروز هم به توفیقی زنگ زدم و گفتم که جلسه هیأت مدیره‌ای بدون حضور افشارزاده برگزار شود چون ما نیازمند مدیرعاملی هستیم که تمام وقت در اختیار باشگاه استقلال باشد و تمام امور تیم را پیگیری کند. ما نباید حالا دغدغه این را داشته باشیم که تیم از پلی‌آف به مرحله بعد برود. فکر می‌کنم مردم هم با نظر من موافق هستند. استقلال نیازمند یک مدیرعامل تمام وقت است و از طرفی باید افرادی که دور و بر تیم هستند کم شود. حواشی تیم باید پایین بیاید و از اشتباهات فصل گذشته باید درس بگیریم. من این حرف‌ها را در پاسخ به دوستانی می‌زنم که هتاکی می‌کنند وگرنه شما هیچ وقت ندیدید من در مورد شخصی مصاحبه کنم. محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش اختیاراتی داده ولی هیچ کسی حق ندارد از طرف وزیر ورزش حرف بزند. اگر من در مسئولیتی که هستم نمی‌توانم کاری را انجام دهم باید بروم. به خدا ناراحت هم نمی‌شوم. زمان برای ما کم است و مدیرعامل هم باید حداکثر طی یک هفته آینده عوض شود. شاید دوستان هیأت مدیره نفراتی را مدنظر داشته باشند اما من هم شخصی را مدنظر دارم که در هیأت مدیره آن را مطرح می‌کنم.

*مشاورانی که حکم گرفتند علیه هیات مدیره مصاحبه کردند

وی در پایان گفت‌وگوی خود با فارس افزود: در این مدت حواشی را دور و بر استقلال دیدم که باید رصد شود. در آکادمی باید افراد در جای خود قرار بگیرند و به علی منصوریان کمک کنند. ما باید از پیشکسوتان استفاده کنیم. امسال افرادی کنار استقلال حضور داشتند و حکم مشاور گرفتند که جالب است همان افراد علیه هیأت مدیره مصاحبه کردند. اگر مدیرعامل تمام وقت در اختیار استقلال باشد این اتفاقات رخ نمی‌دهد. من اعتقاد دارم شخصی که در حوزه ورزش کشور آشنا و مسلط است باید در استقلال فعالیت کند و من هم به عنوان کسی که وزیر مسئولیت به من داده این اختیار را دارم که گزینه مدنظر خود را برای مدیرعاملی معرفی کنم. همانطور که دیگر اعضای هیأت مدیره گزینه‌های خود را معرفی می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس