کد خبر 583987
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

قهرمان اسبق بوکس جهان، درباره اظهارات اسلام‌‌هراسانۀ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیانیه صادر کرد.

به گزارش مشرق ، قهرمان اسبق جهان در ورزش بوکس، درخصوص اظهارت نژادپرستانه و توهین‌آمیز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله «دونالد ترامپ» جمهوری‌خواه بیانیه صادر کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس، کِلِی روز گذشته در اقدامی بی‌سابقه‌ با انتشار یک بیانیه، مسلمانان را به اتخاذ موضع در برابر کسانی دعوت کرد که با تخریب چهره اسلام در اذهان مردم درصدد رسیدن به منافع شخصی خود هستند.

به گزارش ایندیپندنت، این چهره مشهور، پیام بیانیه خود را تنها متوجه شخص ترامپ ندانسته بلکه قصد خود را مخاطب قراردادن همه نامزدهای انتخابات آتی آمریکا اعلام کرده که بدنبال اِعمال محدودیت علیه مسلمانان در این کشور هستند.

کِلی در این بیانیه آورده است: اقدامات گروه تروریستی موسوم به داعش با همه آموزه‌های دین اسلام در مغایرت کامل است و این رفتارها هیچ جایگاهی نزد مسلمانان واقعی ندارد.

در بیانیه مذکور آمده است: «من معتقدم رهبران سیاسی ما باید از موقعیت خود در جهت ترویج اسلام واقعی استفاده کنند و به افکارعمومی ثابت کنند که تروریست‌ها تنها در جهت انحراف دیدگاه مردم درباره اسلام حرکت می‌کنند.»

اظهارات اهانت‌آمیز برخی نامزدهای انتخابات سال ۲۰۱۶ همچون دونالد ترامپ و بن کارسون با واکنش‌های متفاوتی ازسوی رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکا و انگلیس مواجه شده است.

رسانه های خبری همچنین اخیراً خبر دادند طومار «مخالفت با ورود ترامپ به انگلیس» روز گذشته از مرز ۱۰۰ هزار امضا عبور کرد و به آمار ۴۰۰ هزار رسیده است. این طومار در وبسایت رسمی پارلمان انگلیس قرار داده شده بود. طبق قوانین انگلیس چنانچه طوماری در وبگاه پارلمان با حداکثر ۱۰۰ هزار امضا به ثبت برسد، نتیجه آن در نشست‌های پارلمان به بحث گذارده خواهد شد.

دارنده ۳ عنوان قهرمانی جهان در ادامه بیانیه خود اضافه می‌کند که من یک مسلمان هستم و اعلام می‌کنم که هیچ موردی در دین اسلام وجود ندارد که کشتار مردم در پاریس، سن‌برناردینو یا هرجای دیگر در جهان را مجاز دانسته باشد. این افراد بدنبال ایجاد نفرت در مردم برای انحراف افکار آنها و ممانعت از شکل‌گیری اندیشۀ صحیح درباره اسلام هستند.

محمدعلی کِلی، قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان در دهه‌‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی، که بعنوان یکی از مشهورترین چهره‌های ورزشی در صد سال اخیر لقب گرفته، در سال ۱۹۷۵ میلادی به دین مبین اسلام گروید. پس از مخالفت محمدعلی با عضویت در ارتش آمریکا و شرکت در جنگ ویتنام، دولت وقت ایالات متحده پس از بازداشت و تبعید وی، همه عناوین قهرمانی او را باطل اعلام کرد. قهرمان ۷۱ سالۀ بوکس جهان، در طول دوران فعالیت ورزشی خود موفق به کسب ۵۶ برد با احتساب ۳۷ ضربه‌فنی شد.

منبع: پایگاه خبری رزم نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    آفرین به محمد علی کلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس