نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه غربی‌ها همواره از درک علت قدرت ایران عاجز هستند، گفت: غربی‌ها هنوز زرادخانه قدرت ایران یعنی مردم را نشناخته‌اند.

به گزارش مشرق، ، وی در اولین برنامه سفر خود به ورامین در بیت شهید والامقام مهدی حیدری، یکی از شهدای مدافع حرم شهرستان ورامین حضور یافت.

IMG_0740

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که در آستانه سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و در خیرآباد ورامین صورت گرفت، با خانواده شهید مهدی حیدری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی ضمن تکریم خانواده شهید حیدری و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به‌ویژه شهدای قیام ۱۵ خرداد و شهدای مدافع حرم با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کرد.

دکتر جلیلی در ادامه ضمن حضور در مسجد رضویه ورامین گفت: ۵۳ سال پیش در این دیار بذری کاشته شد که امروز دنیا شاهد درخت تنومند آن است.

IMG_1025

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: دنیا می بیند قدرتی شکل گرفته که نمی تواند مقابل آن ایستادگی کند.

این چه قدرتی است که مقابل همه ابرقدرتها با آن همه امکانات ایستاده است؟

وی با اشاره به مقام والای شهدای مدافع حرم گفت: دشمن در محاسباتش عاجز است چون فریاد کلنا عباسک جوان انقلابی کوچه های خیرآباد ورامین را که در این راه شهید میشود نمی تواند تحلیل کند.

IMG_1162

وی تصریح کرد: دشمن از فهم این قدرت عاجز است؛ دشمن نمی فهمد چگونه حرکت مردمی در ورامین بیش از   نیم قرن پیش میتواند در مناسبات جهانی قدرت تاثیرگذار باشد.
وی افزود: اما دشمن می فهمد که این قدرت از جنس متفاوتی است و این قدرت از جنس مارکسیسم و شوروی نیست. قدرتی است که تنها خرمشهر را آزاد نمی کند بلکه خرمشهرها را آزاد می کند و به دنبال آزادی جهان است. قدرتی که توانسته است در جهانی ناامن و در منطقه ای پر از ناامنی امنیتی مثال زدنی را به ارمغان بیاورد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به پیروزی های انقلاب اسلامی در عرصه دفاع مقدس گفت: همه آنچه داشتند به کار گرفتند تا در جنگی که به ما تحمیل شد موفق شوند، همه امکانات اعم از سلاح و بمب شیمیایی و … حتی آنهایی که نداشتند پول در اختیار صدام قرار دادند، اما امروز صدام کجاست، ملت ما کجاست؟ امروز در عراق افتخارشان این است که اسم خیابانشان را میگذارند شارع امام خمینی.

IMG_1041
وی با طرح یک سوال سخنان خود را ادامه داد: چه چیزی این قدرت را شکل داد؟
دکتر جلیلی با برشمردن عوامل قدرت ایران افزود: امام با دو ویژگی مردم باوری و خداباوری این انقلاب را به پیش برد. امام با اجابت "اسْتَجِیبُوا لِلَّـهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ”   یک حیات جدیدی به مردم ایران داد.
وی افزود: مولد این قدرت مردمند و  اندیشه ای که این فرزندان را تربیت کرد. اندیشه آی که بن بست ها را باز کرد و امید  را به مردم القا کرد و بر یک مبنای صحیح می گوید باید تلاش کرد وجهاد نمود و باید به دعوت لبیک گفت؟
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با طرح سوال این لبیک چیست ؟ ادامه داد: جهادی بر مبنای قرآن ” فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا” شاخص این لبیک کیست؟ رهبری که خود یک مجاهد کبیر است.ا مام و رهبری مجاهدکبیر این حرکت هستند

جلیلی با اشاره به تلاش های دشمن برای منحرف کردن انقلاب اسلامی گفت: با این حساب تمام تلاش دشمن از بین بردن این قدرت است. اولین گزینه او گزینه نظامی بود. سپس فشارهای اقتصادی و…
وی افزود: اما او میبیند مقابل او نه تنها مقاوت می کند بلکه پیشرفت هم میکند. پس تمام تلاشش را میگذارد تا این ملت  را از حرکتش پشیمان کند. چگونه؟ با محدود کردن انقلاب در مکان و زمان و افراد خاص؛ اما این انقلاب محدود پذیر نیست، بلکه پوینده است روز به روز موفق تر است.
جلیلی تصریح کرد: دشمن به دنبال یک حرکت ارتجاعی است، اگر شد انصراف از انقلاب، نشد، پشیمانی از ان، نشد، توقف حرکت ان، نشد کند کردن حرکت آن. اما نمی داند حرکت انقلابی نه تنها متوقف نمی شود بلکه نگران فرصت هاست تا برای رسیدن به پیشرفت و تعالی از آن ها به بهترین شکل استفاده کند. پس دشمن تمام تلاشش را می گذارد تا دستاورد های انقلاب، یعنی استقلال، ازادی، مردم سالاری دینی و پیشرفتهای چشمگیر در عرصه های مختلف را بپوشاند.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اینکه حربه دیگر دشمن زیاد کردن و زیادنشان دادن هزینه هاست، گفت: ۱۷۰ شبکه ماهواره ای برای اوقات فراغت مردم ما نیست بلکه برای انصراف یک ملت از آرمان های خود است.
وی افزود: عامل پیشرفت ما امام و امت و پیوند وثیق بین آین دو بر مبنای اسلام ناب بود. اما میگفت آنچه مارا در گردنه ها نجات میدهد، همین اسلام ناب است که در صلوات شعبانیه می خوانیم الفلک الجاریه.

جلیلیی در ادامه به پیشرفت های چشمگیر انقلاب اسلامی در طول این ۳۸ سال گفت: دشمن هرجا فشار آورد ما در آن عرصه بیشترین موفقیت ها را داشتیم، چه در عرصه دفاعی و چه در عرصه هسته ای.
وی تصریح کرد: حال این نظام که در سخت ترین عرصه ها از جمله عرصه نظامی موفق شد و نشان داد با به کارگیری قدرت مردم می تواند حماسه های بزرگ خلق کند، نمی تواند در عرصه های دیگر مثل عرصه اقتصادی آن حماسه ها را رقم زند؟ آیا در صنعت نمی تواند؟ در کشاورزی نمی تواند؟ راه آن در اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی یعنی ملتی را باور‌کردن، توانمندی هایش را شناختن و امکان را برایش فراهم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    نه سازش نه تسلیم یار جلیلی هستیم. به امید آمدن شیخ سعید صلوات بفرستید
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • حسین ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    بازم کاری کنین تا آراء اصولگراها پخش بشه بعضیا بلد نیستن از گذشته درس بگیرن
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    فعلا حرف های جلیلی در خصوص بد قولی غربی ها به کرسی نشسته جهت اطلاع آقایان باسواد و مسلط به زبان انگلیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس