کد خبر 582955
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: با بازشماری آراء تبریز صحت این حوزه تایید و "سعیدی" به جای منادی سپیدان به مجلس راه یافت.

نتیجه انتخابات تبریز تغییر کردبه گزارش مشرق، "نجات‌الله ابراهیمان" عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به مشخص شدن وضعیت انتخابات تبریز اظهار داشت: صحت انتخابات تبریز تایید شد.

وی افزود: اما از نظر شمارش آراء ماخوذه بدون آنکه تخلف عمدی از ناحیه فردی احراز شده باشد، صرفا در نتیجه خطاهای انسانی معلوم شد که در شمارش آراء اشتباهاتی بوجود آمده بود، در نتیجه بازشماری آراء میان آقایان منادی سپیدان و سعیدی جا به جایی صورت گرفت و آقای سعیدی به عنوان نماینده مردم تبریز به مجلس راه یافت.

ابراهیمیان افزود: انتخابات در حوزه اهر و هریس ابطال اعلام شد و انتخابات این حوزه به انتخابات میان دوره‌ای انتقال یافت.

وی در پایان تصریح کرد: با اشتباهی که در شمارش آراء بوجود آمده بود و دقتی که از سوی ناظران صورت گرفت نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز تغییر یافت.

در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، در حوزه انتخابیه تبریز «زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، شهاب الدین بی‌مقدار و علیرضا منادی سفیدان» و در حوزه انتخابیه اهر و هریس «بیت‌الله عبداللهی» موفق به کسب اکثریت نسبی آراء شدند، اما دریافت چند شکایت و اعلام برخی تشکیک‌ها از جمله درباره منتخب آخر تبریز باعث شد تا شورای نگهبان دو هفته پیش، تصمیم به بازشماری کل صندوق‌ها در این دو حوزه بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس