کد خبر 582756
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی، گفت: ما قصد داریم در معاونت علمی به خریداران هواپیماهای شخصی ۲، ۴ و ۶ نفره تسهیلاتی ارائه کنیم.

به گزارش مشرق، یعقوب انتصاری گفت: کلا هدف از توسعه هوانوردی عمومی هواپیمای فوق سبک اسپرت، خیلی سبک و سبک هستند  که جز هواپیمای ۲، ۴ و ۶ نفره به شمار می روند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای  شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که تولیدی هستند، امکانات و تسهیلات قابل توجهی اختصاص داده است تا در داخل کشور توسط همین شرکت ها به تولید برسند.

انتصاری با اشاره به تسهیلات معاونت علمی برای توسعه هواپیماهای شخصی ادامه داد: هر کسی بخواهد این نوع هواپیماها را خریداری کند، به دلیل اینکه خواستار محصولات داخلی هستند می توانند تسهیلات با کارمزد ۸ تا ۹ درصد و بازپرداخت ۳ ساله دریافت کنند.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی گفت: خریداران این نوع هواپیماها می توانند شخصی،  مدارس، مراکز آموزش خلبانی و... باشند.

به گفته وی، در واقع، به افراد یا ارگان هایی که می خواهند محصولات دانش بنیان داخلی در صنعت هوایی و هوانوردی را خریداری کنند تسهیلات ارائه می کنیم.

انتصاری با بیان اینکه این تسهیلات می تواند یک جنبه رقابتی پیدا کند زیرا کارمزد و لیزینگ پایینی دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران و خطوط هوایی در حال خرید هواپیما هستند و می توانند هواپیماهایی را جایگزین فرسوده ها کنند، نیاز است که خریداران مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد هواپیماهای شخصی قرار است چندین برابر شود و این هواپیماهای جدید نیاز به خلبان و خدمه دارند و از سوی دیگر باید تعمیر و نگهداری شوند نیاز است که در این راستا حمایت هایی صورت گیرد.

انتصاری با بیان اینکه بنابراین تا سال های اینده تحول بزرگی در این زمینه رخ خواهد داد، گفت: خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه تا  سالهای آینده این هواپیما عمر زیادی می کنند و خلبانان هم سنشان بالا می رود، بنابراین  نتیجه می گیریم که کشور به تعداد زیادی خلبان نیاز دارد.

به گفته وی، در این صورت تا ۳ الی ۴ سال آینده، تعداد خلبانان آموزش دیده، هواپیما، مدارس آموزش خلبانی زیاد می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • اهوازی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    آیا واقعا این کارها لازم است؟میدانید در کشور چقدر نیازمند داریم؟آیا وام ازدواج هم به این راحتی داده میشود؟آیا وام اشتغالزایی هم به همین راحتی به متقاضیان داده میشود؟
  • مهدی اسدی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 1
    سلام :‌ همه مشکلات جامعه ایران اسلامی با ورود وام هواپیمای خصوصی مرتفع شد و دیگر هیچ مشکلی نداریم .!!! خدا را شکر همه ذهن ها و فکر ها حول محور رفع مشکل مرفحان بی درد است . اگر چنانچه فردا روزی برای مملکت مشکل امنیتی ایجاد شود؛ افراد مرفح با هواپیمای شخصی خود از هوا دشمن خبیث و نامرد را گلباران خواهند کرد !!! مبارک است .!!!
  • منتقد ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    برای ارائه تسهیلات 10 میلیون تومانی حضرات می فرمایند منابع کم داریم.... بله..! یقینا با ارائه وامهایی برای هزینه های اشرافی غیر ضروری هزینه وام ازدواج هم تامین نمیشه
  • مرتضی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    وام های خوداشتغالی صندوق کارآفرینی کی بودجش میاد ؟! حداقل 2 ساله منتظرم
  • ناشناس ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    الان آقازاده ها را با ماشینای لوکس چند میلیاردی می بینیم تو خیابونا از فردا رو آسمون واین می طلبه که بیت المال بیشتر خالی .... یا بیشتر دزدی.... . من یه پراید می خوام خدایااااااا(نه به این شدت).
  • مرتضی ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    مشرق ، یک گزارش از عدم پرداخت وام های خود اشتغالی تهیه کن . امروزه نیاز اکثر جوان های ما کسب و کار ازاد هست . جوان ها برای کسب و کار دو روش پیش رو دارند 1- افزایش علم در زمینه تخصصی خود 2- سرمایه گذاری در قسمتی از بازار که خود دو راه حل پیش روی جوان ها می گذارد : @ داشتن سرمایه از ابتدا بدون دریافت وام @ بدست اوردن سرمایه ابتدایی توسط وام به نظر من اگر مشرق می خواد یک محبوبیت در بین خبر گذاری های دیگه بدست بیاره بهتره در این امر بزرگ عملی انجام بده ...
  • علی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام برای ثروتمندان، تسهیلات آماده و فراهم است! مراقب باشیم ارزش‌هایی که به خاطرش انقلاب شد و شخصا و قلباً دوست‌شان دارم فراموش نشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس