کد خبر 582326
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

کتاب «اشخاص و شاخص‏‌ها در قرآن کریم»، نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید فتاح مرتضوی، از سوی دفتر نشر معارف به چاپ سوم رسید.

به گزارش مشرق، در قرآن کریم بیش از یک‏صد اسم شخص یا قوم، مانند ابراهیم، نوح، عاد، ابی‏‌لهب و... آمده که به دو دسته قابل تقسیم است: یک دسته کسانی هستند که رفتاری مثبت دارند، از این رو مورد تأیید خدای متعال هستند. در پیامبران بزرگانی چون، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، یوسف، یونس(علیهم السلام) و محمد(ص) و یا اشخاص صالحی چون لقمان، همسر فرعون، حضرت مریم(علیها السلام) و مانند ایشان. دسته دیگر کسانی هستند که دارای رفتار منفی بوده و مورد مذمّت خدای سبحان قرار دارند، آنان کسانی هستند که جریان کفر، شرک و استکبار را رهبری می‌‏کنند، از قبیل نمرود، فرعون و کسانی که در برابر پیامبران الهی با لجاجت تمـام ایستـادگی می‏‌کردند و مانع فعالیّت آنان بودند، از قبیل قوم نوح، عاد و ثمود.

از آنجایی که قرآن، کتاب نور و بصیرت، عهده دار هدایت مردم تا روز قیامت است، سعی نویسنده در این کتاب بر آن است که تا رفتارهای تمام، اشخاص مطرح شده در قرآن را به دقّت بررسی کند و شاخصه های رفتاری آنان را پیش روی مخاطبان قرار دهد. کتاب «اشخاص و شاخص‏ها در قرآن کریم» گامی برای آشنایی بیشتر با معارف و اسوه‌‏های قرآنی است.

چاپ سوم کتاب «اشخاص و شاخص‏ها در قرآن کریم»، در 288 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 10هزار تومان  عرضه شده است.

***
برای تهیه کتابهای «اشخاص و شاخصها در قرآن کریم» و دیگر آثار دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب در سراسر کشور اقدام کرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس