کد خبر 582285
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

آخرین محصولات قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی کشور، منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی، محصولات جدید این قرارگاه دانشجویی منتشر شد.

این محصولات که شامل جزوات مطالعاتی، بسته های ایده بخش تشکیلاتی، جزوات گرا، ویدئوهای مصاحیه اختصاصی، موشن گرافیک و ... هستند، محصول آخرین تلاشهای قرارگاه در سال 95 است.

برای دانلود و استفاده از این محصولات می توانید به سایت قرارگاه شهید باقری به نشانی www.q-b.ir و همچنین کانال تلگرام telegram.me/qb_ir   مراجعه نمایید.

لیستی از این محصولات به همراه لینک دانلود در زیر آمده است:

سیری در روند جدایی

واحد گرا قرارگاه شهید باقری به مناسبت سالروز نامه تاريخي ۶۸/۶/۱ امام(ره) به منتظری منتشر کرد:

بدون تردید یکی از مهم ترین برهه های تاریخ معاصر جمهوری اسلامی را باید در فرآیند 4 ساله دوران قائم مقامی رهبری و عزل#آیت ا... منتظری از این منصب توسط امام راحل، جستجو نمود. دوره ای حساس که جدای از حواشی آن، باید به تدقیق مدل رفتار و عملکرد حضرت امام (ره) در این باره پرداخت.
قصد داریم با مروری کلی بر نامه های رد و بدل شده بین امام و آقای منتظری و حواشی پیرامون آن به چگونگی سیر جدایی منتظری از امام (ره)، بپردازیم.


جزوه مطالعاتی "تشکیلات ضرورت حکومت الهی"

مطلبی که در این جزوه مطالعاتی از نظر خود خواهید گذراند،در خصوص ضرورت تشکیل یک تشکل است.در این جزوه ادله قرآنی،حدیثی،عقلی و تجربی یک تشکل مطلوب ارائه گردیده است.هدف اصلی نگارندگان این جزوه آشنایی دانش پژوهان با ضرورت تشکیلات است؛ چرا که هدف غایی یک تشکل در ساحت حکومت اسلامی هدایت مردم و ریل گذاری برای آنان برای رسیدن به آن اهداف والای انسانی است.جزوه پیش رو در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی توسط واحد انتشارات حزب جمهوری اسلامی ایران منتشر گردید که با توجه به جذابیت موضوع «واحد مطالعات قرارگاه شهید باقری» اقدام به بازنشر این جزوه ارزشمند نموده است.


بسته اعتکاف+موشن گرافیک

اعتکاف فرصتی مغتنم و کوتاه برای خودسازی و رشد فردی و جمعی ست. در سالهای اخیر به حمدلله برگزاری اعتکاف در اکثر مساجد کشور و بهخصوص دانشگاه ها توسط جوانان رونق زیادی یافته است. به همین منظور تیم جریان سازی کالک اقدام به تهیه بسته ای برای کمک به مسئولینو برگزارکنندگان اعتکاف نموده است.
لازم به ذکر است که برخی از محصولات از سایت ها و مجموعه های دیگر تهیه شده است که صمیمانه از آنان تشکر می نماییم.

برای استفاده از این بسته ابتدا pdf زیر را دانلود کنید و سپس با کلیک روی هر یک از لینک ها محصول مورد نظر را مشاهده و دریافت نمایید.


شنبه های اقدام و عمل

"شنبه های اقدام و عمل" نام طرحی است که می خواهیم در آن به نحوه فعالیت و عملیات دانشگاه ها تا انتهای سال تحصیلی جاری یعنی خرداد 95 بپردازیم. آنچه که در این طرح اهمیت دارد ایفای نقش دانشجویان و تشکل های دانشجویی برای تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" می باشد. بنای اصلی این ایفای نقش، پیشنهادات گوناگونی است که رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی در سالهای اخیر و علی الخصوص در سخنرانی ابتدای سال 95 در مشهدالرضا داشته اند. اما در این رویکرد نباید انتظاری فراتر از توان و حیطه کاری یک تشکل دانشجویی از این بسته داشته باشیم و تمام وجوهات برآورده ساختن اقتصاد مقاومتی را از وظایف دانشجویان ببینیم.

انتخابات ۹۴ را درست تحلیل کنیم(۱و۲)

گفتگوی اختصاصی مرکز رسانه ای ۵۷ با حجت الاسلام زائری با موضوع انتخابات ۹۴ را درست تحلیل کنیم

بسته اقتصاد مقاوتی

بسته ای که پیش رو دارید بخشی از محصولاتی است که هسته گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یا در تولیدشان نقش داشته یا از آنها برای انجام رسالت خود در بین دانشجویان بسیجی بهره برده است. در مجموعه ی حاضر سعی بر این بوده که اختصاردر عین جامعیت وجود داشته باشد تا فعالان گرامی حوزه اقتصاد مقاومتی یا افراد علاقمند به پیگیری منویات حضرت آقا دراین حوزه دسترسی آسان و موثر به محصولات قابل استفاده داشته باشند.بدیهی است که استفاده اثربخش از این بسته و فراتر از آن در ایفای نقش در عرصه خاکریز فرهنگی جبهه ی جنگ اقتصادینیازمندیکدستورالعمل و نقشه راه تسهیل کننده است که ان شاءالله در آینده ی نزدیک با عنوان بسته ایده بخش گفتمانسازی اقتصادمقاومتی روی خروجی سایت قرارگاه قرار خواهد گرفت تا سال ۱۳۹۵را با افقی روشن در این حوزه آغاز کنیم.از آنجایی که ممکن است بسته بدلایل متعدد بدست علاقه مندان نرسد٬ برای دسترسی سریع به محتوای بسته تمام آن در سایت قرارگاه شهید باقری به آدرس www.q-b.ir برای استفاده علاقه مندان بارگزاری شده است.

گرا فساد اقتصادی

پس از گذشت 15 سال از صدور پیام هشت ماده¬ای مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب خطاب به سران قوا، امروز نیز کماکان با این معضل مهم اجتماعی در جامعه مواجهایم .
بیشک نقش جنبش دانشجویی در شناسایی و مطالبه مفاسد موجود در کشور از مسئولین زیربط ، از وظایف اساسی ایشان میباشد و میبایست در این راه بدون در نظر گرفتن ملاحظات و به دور از محافظه کاری، نقش بیبدیل خود را به درستی ایفا کند.

از عدالت خانه تا مشروطه غربی

شناخت روند صد ساله ی مشروطه ی ایرانی از سلسله ی قاجار تا تشکیل مجلس انقلاب اسلامی بی شک یکی از مهمترین روندهای مطالعاتی برای شناخت جریان های موجود از شروع شکل گیری تا تکامل یا انحطاط می باشد. لذا در این جزوه سعی می شود تا با معرفی افراد و جریان های تاثیر گذار در انقلاب مشروطه از شکل گیری تا انحطاط گامی موثر در افزایش بصیرت سیاسی، تاریخی و اجتماعی برداریم.

مصاحبه باهنر با مرکز رسانه ای 57

مصاحبه مرکز رسانه ای 57 با مهندس باهنر پیرامونعدم کفایت سیاسی رئیس جمهور، نمایندگان مجلس نهم، لابی و سیاسی کاری در مجلس

بسته ایده بخش حرم و مدافعان حریم انقلاب

پنجم اردیبهشت امسال همزمان با شهادت حضرت زینب سلام الله علیها فرصت بسیار خوبی است برای پرداختن به جبهه گسترده و جدیدی که پیش روی انقلاب اسلامی باز شده است. این فرصت را باید در دانشگاه و تشکلهای دانشجویی به عنوان موتور پیش برنده ی مفاهیم بلند انقلاب اسلامی قدر بدانیم و به نحو خوبی از آن بهره ببریم. ایده بخش حرم و مدافعان حرم قرار است پشتیبان ما برای فعالیت در این جبهه باشد، این ایده بخش مجموعه ای از ایده ها و پشتیبان های گوناگون است که دوستان شما در مجموعه کالک تهیه و تجمیع نموده اند. این بسته را می توانیم تا آخر ترم و حتی سال آتی تحصیلی استفاده نموده و در هر زمان مناسبی برگزار نماییم. لکن آنچه اهمیت مضاعفی در این زمینه دارد این است که نسبت به این موضوع دغدغه کافی داشته باشیم و بتوانیم به خوبی نسبت به شهدای عزیز ادای دین نماییم.

گرای سوئیفت

در ادامه رفتارهای متناقض دولت، در خصوص پیگیری وعدههای خود در رفع تحریمها و اینبار درخصوص رفع تحریم سوئیفت، اینبار نیز شاهد موضعگیریهای ضد و نقیضی در این خصوص بودیم و در نهایت مشخص نگردید که عاقبت رفع این تحریم در سیستم بانکی کشور چه شد.
در ادامه سعی داریم با بررسی موضعگیریهای اشخاص و رجوع به متن توافقات صورت گرفته بین ایران و 5+1، مسیر پیگیری رفع این تحریم توسط دولت را رصد و ترسیم نماییم.

مصاحبه ۵۷ با سردار جوانی به مناسبت روز پاسدار

به مناسب روز پاسدار
آیا سپاه بعد از جنگ همان سپاه انقلابی است؟
رسالت سیاسی بسیج چیست؟
گفت و گوی مرکز رسانه ۵۷ با معاون سابق سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مبانی اندیشه و نظام سیاسی در اسلام

جزوه مبانی اندیشه و نظام سیاسی در اسلام به همت واحد مطالعات قرارگاه شهید باقریمنتشر شد

گرای مطالبه گری دانشجویی

گرای مطالبه گری دانشجویی در این شماره از "گرا" سعی داریم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مطالبه گری در دوران دانشجویی، این نکته فراموش شده را یادآور شویم که در آستانه ی نیمه دهه چهارم انقلاب کبیر اسلامی، اولویت ها و نیازهایی پیش آمده که با گذشته متفاوت است. طبیعی است باید عالم به زمان بود، و مطابق نیازها ویژگی های زمانه باید عمل کرد. دوره ای که باید هم در مقابل فشار خارجی مقاومت کرد، هم باید اتفاقی که ما را به سمت درگیر شدن با مسائل اصلی کشور، تلاش برای نقش آفرینی بر اساس ویژگی های ممتاز و مزیت های رقابتی در جنبش دانشجوییِ دهه چهارم انقلاب کبیر اسلامی میکشاند. امری که بعد از حدود یک دهه رکود جنبش دانشجویی ضرورت بازخوانی و احیای دوبار هی آن را فراهم می کند و ما را به سمت پیگیری تخصصی مسائل نظام رهنمون می سازد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس