کد خبر 581743
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

شهردار تهران گفت: تداوم فرهنگ دفاع مقدس یکی از دغدغه‌های جدی شخصیت‌های دوران جنگ تحمیلی است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمدباقر قالیباف که در آیین بهره‌برداری آزمایشی از سراسرنمای باغ موزه دفاع مقدس سخن می‌گفت،افزود: در این رابطه توجه به نمادسازی و معناسازی به واسطه بستری که نمادها ایجاد می‌کنند بسیار مهم است. همه تلاش ما در محور ارزش‌های دوران دفاع مقدس شکل می‌گیرد که شهدا سمبل‌های آن‌ها هستند. ما باید این سمبل‌ها و مجاهدت‌ها را حفظ و نمایان کنیم.

وی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس یکی از محیط‌هایی است که به آن پرداخته شده است و یکی از نمادهای ارزشی شهر تهران و چه بسا ایران به حساب می‌آید. بخش فتح خرمشهر نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود. خودِ جنگ در تاریخ ایران اسلامی و تشیع بی‌نظیر بود. عظمت خرمشهر وعده الهی بود و بیانگر آن بود که سنت‌های خدا همیشه تغییرناپذیر خواهد بود. فتح خرمشهر خارج از تفکر ما بود و یک پدیده تاریخی نبود بلکه خودش به عنوان یک تاریخ مطرح می‌شود که در آن نماد اراده ملی همه ایرانیان تحت لوای انقلاب که در رأس آن امام و رهبری حضور دارند، بود.

شهردار تهران یادآور شد: از تجربیات دنیا و کارهایی که انجام شده بود به طرح سراسرنمای مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس رسیدیم. در این بین آقای چمران رئیس شورای شهر تهران نقش خاصی داشت. این سازه، یک سازه قرنی است که همه نمادهای دفاع مقدس و مجاهدت‌های رزمندگان با صلابت و زیبایی ددر آن به چشم می‌خورد. من زمان اجرای گنبد و قالب‌گیری آن هر هفته بر سر پروژه می‌آمدم و با حضور خودم می‌خواستم اهمیت موضوع را روشن کنم. اینک که در ایام پیروزی خرمشهر آیین بهره‌برداری از آن انجام می‌شود بسیار خوشحالم. این نماد تلفیقی از معماری و کارهای هنری و تکنولوژی است.

قالیباف در پایان گفت: محتوای این مکان با نگاه دفاع مقدس انجام شده است و امیدوارم آن مرکز پاتوق همه هنرمندان برای معنابخشی و تداوم روح و اثبات مقاومت باشد. در حوزه مفهومی با توجه به کارهایی که انجام می‌شود باید بگویم این مجموعه خط پایان نخواهد داشت.

در آیین بهره‌برداری از سراسرنمای مقاومت سردار محمدجعفر اسدی، امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، سردارعلی فضلی، مهندس مهدی چمران، سردار عراقی و سردار احمد غلام‌پور و چند تن از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا و جانبازان نیز حضور داشتند.

پس از بهره‌برداری از این مجموعه دریابان علی شمخانی به همراه سایر پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از سراسرنمای مقاومت و بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مديريت جهادي ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    خدا خير بده قاليباف رو كه يگانه مدير توانمند جهاديه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس