شهید محمد الله‌دادی معلم قرآن بود و هیچ‌وقت دانش‌آموزان مکتب را تنبیه نکرده و برای آموزش قرآن در مکتب از فقرا هزینه‌ای دریافت نمی‌کرد.

به گزارش مشرق، شهید محمد الله‌دادی فرزند علی دارای دو فرزند پسر است که در زمان شهادت پدر در سال 69، چهار و دو ساله بودند، شغل پدر شهید کشاورزی و دامداری و مادرش هم خانه‌داری بود.

پدر شهید مکتب رفته بود و قرآن هم تدریس می‌کرد و خود شهید الله‌دادی نیز مکتب می‌رفت و معلم قرآن بود.

شهید اخلاق بسیار خوبی داشت، قرآن زیاد تلاوت می‌کرد و مردم را همیشه به کارهای خوب تشویق می‌کرد.

مدارا کردن با فقرا و احترام گذاشتن و خوب رفتار کردن با پدر و مادر از ویژگی‌های بارز این شهید بود.

محل خدمت شهید روستای منیج‌بندری در اطراف شهرستان بم بود و وی مامور کمیته و  مبارزه با قاچاق بود.

به گفته خواهر شهید، ایشان همیشه قرآن را با تلفظ صحیح عربی قرائت می‌کرد و اگر پدر یا هر شخصی در خواندن قرآن اشتباه می‌کرد با احترام به وی یادآوری می‌کرد.

وی برای آموزش قرآن در مکتب از فقرا هزینه‌ای دریافت نمی‌کرد و اگر فقیری لباس نداشت، شهید لباس خود را به او می‌دادند و این خوب بودن و مجتهد بودن را محمد از گذشتگانش به ارث برده بود.

محمد هیچ‌وقت دانش‌آموزان مکتب را تنبیه نمی‌کرد و همیشه با خوشرویی با آن‌ها برخورد می‌کردند، در منطقه جبالبارز عموی شهید در حال خواندن قرآن با صدای بلند بوده که شهید اشتباهات را به ایشان تذکر داد و تشویق شد.

یسنا دختر شهید که همیشه برای پدرش گریه می‌کند، می‌گوید، پدرم پیش خدا رفته و من خیلی دوستش دارم، اگر تمام خوشی‌های دنیا و تمام اموال دنیا را داشته باشی و پدر نداشته باشی، هیچ چیزی نداری، من خواب پدرم را دیدم  و این خواب را با دنیا عوض نمی‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس