کد خبر 580876
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

وزارت خارجه رومانی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سپر موشکی که قرار است بخشی از آن در این کشور مستقر شود صرفا تدافعی است.

 به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه رومانی اعلام کرد که این سامانه‌ علیه منافع روسیه یا هیچ کشور دیگری به کار گرفته نمی‌شود. اظهارات پوتین در چارچوب ابعاد امنیت منطقه‌ای مایه‌ تعجب است.

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به کشورهای رومانی و لهستان هشدار داد که با میزبانی از سپر موشکی آمریکا – اقدامی که مغایر با امنیت دولت مسکو است- خود را از این پس در تیررس راکت های روسیه قرار می دهند.

این شدیدترین اخطار پوتین در رابطه با استقرار سامانه موشکی آمریکا در کشورهای اروپای شرقی است، اخطاری که با وجود تهدید مکرر مسکو مبنی بر اتخاذ اقدامات تلافی جویانه، هرگز از سوی آمریکا و متحدان اروپاییش جدی گرفته نشد.

ناگفته نماند که در اوایل ماه میلادی جاری (می)، ارتش آمریکا به بهانه دفع حملات موشکی ایران و کره شمالی، بخشی از سامانه موشکی را که در کشور رومانی مستقر است فعال کرد، حال آنکه تلاش برای فعال کردن بخش دیگری که در لهستان مستقر است، همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، پوتین اعلام کرد: تا دیروز در برخی از بخش های رومانی مردم از معنای در تیررس قرار گرفتن بی خبر بودند، اما امروز روسیه مجبور است تا برای تضمین امنیت خود، اقدامات مشخصی را اتخاذ کند که البته این موضوع در مورد لهستان نیز صدق می کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس