کد خبر 580001
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

انجمن پیشکسوتان سپاس محفل ماهانه تکریم بازماندگان شهدای جامعه اطلاعات و امنیت را در سالگرد شهادت شهید گرانقدر بهروز (صادق) بابایی با هدف بزرگداشت مقام شامخ این شهید و تجلیل از خانواده او برگزار کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، انجمن پیشکسوتان سپاس محفل ماهانه تکریم بازماندگان شهدای جامعه اطلاعات و امنیت را در سالگرد شهادت شهید گرانقدر بهروز(صادق) بابایی با هدف بزرگداشت مقام شامخ این شهید و تجلیل از خانواده ایشان برگزار کرد.

این مراسم  با حضور خانواده معظم شهید ،عده ای از  همرزمان شهید و مسئولین انجمن سپاس و با اجرای برنامه های متنوعی مانند پخش کلیپ، خاطره گویی خانواده شهید و همرزمان و تجلیل از خانواده معظم این شهید روز گذشته برگزار شد.

شهید بهروز بابایی در شامگاهان نخستین روز دی ماه 1335 متولد شد.

فعالیت های سیاسی اش را  قبل از انقلاب، از دوران متوسطه، آغاز کرد. شهید بابایی در سال 1353با شرکت در کنکور، در دانشگاه علم و صنعت، رشته مهندسی مکانیک پذیرفته شد.

از مهمترین فعالیت های این شهید بزرگوار آموزش دیدن و نیز آموزش دادن  تعالیم نظامی بوده است و  آموزش نظامی را توسط «شهید اندرزگو» به طور کامل فرا گرفت و به یک چریک زبده و کارآزموده تبدیل شد.

در اوایل پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) عضو کمیته انقلاب اسلامی شدند و با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت رسمی این نهاد مقدس درآمد. از جمله مسئولیت هایی که در سپاه به عهده ایشان بود عبارتند از : عضو شورای اطلاعات سپاه پاسداران ، مسئول رسیدگی به پرونده گروهک فرقان و منافقین در سال های 60 و 61 ، مأموریت هایی در شهرهای گنبد، بانه، سردشت، جنگ های شمال (جهت درگیری و دفع منافقین شرور) و  حضور در جبهه خصوصاً در عملیات آزاد سازی خرمشهر و کردستان.

شهید بهروز بابایی سال 62 مسئول اطلاعات و عضو شورای فرماندهی منطقه 3 کشوری بود که، استان های کردستان ، گیلان، مازندران و گلستان را شامل می شد. سرانجام ایشان در حین مأموریت ، در تاریخ 8/3/62 در استان مازندران به فیض شهادت نائل گردید و در قطعه 24 شهداء، در کنار دوستان فرمانده شهیدش همچون «چمران» ، «بروجردی» ، «حسینی»و «خرازی» در جایگاه ابدی اش که خود قبلاً پیش بینی کرده بود ، به خاک سپرده شد .

انجمن پیشکسوتان سپاس به پاسداشت و تکریم مقام این شهید بزرگوار کتابی با عنوان"پرستوی هدایت" به قلم علی اکبر والایی منتشر و فیلم مستند "راز قطره" را تهیه و تولید کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    با سلام ودرود بر تمام عزیزان در عرصه امنیت کشور خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس