کد خبر 579714
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

وزیر خارجه عربستان از تاسیس صندوق سرمایه گذاری مشترک با روسیه با سرمایه‌ای معادل ۱۰ میلیارد دولار و همچنین همکاری در زمینه های «انرژی» و «هوا فضا» با روسیه خبر داد.

همکاری عربستان-روسیه در زمینه انرژی و هوافضابه گزارش مشرق، عادل الجبیر روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «روسیا الیوم»، گفت که عربستان در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، آموزش و هوا فضا با روسیه همکاری خواهد کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین از تاسیس صندوق سرمایه گذاری مشترک روسیه و عربستان با سرمایه‌ای معادل 10 میلیارد دولار خبر داد.

الجبیر پیشبینی کرد که روابط روسیه و عربستان در آینده شاهد جهشی چشم گیر باشد.

وزیر خارجه عربستان همچنین در مورد سفر پادشاه این کشور به روسیه که یک بار لغو شده بود گفت: این سفر همچنان در دستور کار عربستان است و تنها مسئله موجود مشخص کردن موضوعات مورد بحث است.

ادعاهای تکراری الجبیر در مورد حضور ایران در عراق

الجبیر در ادامه مدعی شد: «قاسم سلیمانی، سپاه انقلاب و سپاه قدس، در فهرست تروریستی قرار دارند. ریاض، به حضور قاسم سلیمانی در بغداد، با دیدی بسیار منفی می نگرد.»

الجبیر که پیش از این نیز همگام با صهیونیست ها و درمسیر همراهی با تروریست ها درسوریه وعراق، بارها ایران را مورد حمله قرارداده است، افزود: «سپاه ایران با مردم سوریه و در عراق می جنگند و در سراسر جهان، عملیات خرابکارانه انجام می دهد. اقدامات سلیمانی و سپاه در عراق، در نزد عربستان غیر قابل قبول است.»

این وزیر سعودی با تکرار ادعاهای ساختگی و دروغین، گفت: «آنچه عربستان را ناراحت می کند، این است که ایران به اصل حسن همجواری احترام قائل نیست! ایران حق ندارد در امور کشورهای عربی دخالت کند. دخالت های این کشور، فتنه های طائفه ای را تشدید می کند و به امنیت و ثبات منطقه هیچ کمکی نمی کند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن از اصفهان ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    اونوقت ما میریم قرارداد میبندیم در زمینه اب و غذا
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    اشتباه مثبت دادم. شما دوست عزیز بهتره برید مسابقه مشاعره چونکه حسس شأعریتون بالاست! هر انسان عاقلی می‌دونه که آب و هم غذا نسبت به فضا ارجحیت داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس