کد خبر 579622
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۰

رسانه های یمنی با انتشار تصاویری از استفاده گسترده هواپیماهای بمب افکن ارتش عربستان سعودی از بمب های خوشه ای ساخت کشور انگلستان برای حمله به شهرها و روستاهای این کشور خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- رسانه های یمنی با انتشار تصاویری از استفاده گسترده هواپیماهای بمب افکن ارتش عربستان سعودی از بمب های خوشه ای ساخت کشور انگلستان برای حمله به شهرها و روستاهای این کشور خبر داده اند.

بارش بمب های خوشه ای انگلیسی بر سر مردم یمن+عکس

بنابر این گزارش، از زمان آغاز هجوم عربستان به یمن بمبهای مدل " BL-755 " بطور گسترده ای توسط آل سعود علیه غیرنظامیان یمنی مورد استفاده قرار گرفته است. مهمات خوشه‌ای به انواع وسایل انفجاری گفته می‌شود که در اثر یک انفجار اولیه تعداد زیادی مهمات کوچک‌تر را در منطقه انفجار پخش می‌کنند تا با فاصله زمانی پس از انفجار اول منفجر شوند. هدف اصلی از کاربرد مهمات خوشه‌ای که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شدند افزودن به شعاع تأثیر بمب و جلوگیری از پیشروی نظامی است. در بمب معمولی فقط ناحیه نزدیک به محل انفجار تخریب می‌شود ولی مهمات خوشه‌ای با پراکندن تعداد زیادی از بمب‌های کوچک‌تر بر منطقه وسیع‌تری تأثیر می‌گذارند.

بارش بمب های خوشه ای انگلیسی بر سر مردم یمن+عکس

مهمات خوشه‌ای به صورت بمب خوشه‌ای، گلوله توپ خوشه‌ای و کلاهک موشک خوشه‌ای ساخته شده است. مهمات خوشه‌ای برای زدن هدف‌های مختلف طرح می‌شود. برخی برای تخریب، برخی برای کشتن و زخمی کردن نفرات و برخی برای نفوذ به زره طرح شده‌اند. بیشتر مهمات خوشه‌ای امروز برای ترکیبی از این کاربردها ساخته می‌شوند. اگرچه سازمان‌های مختلف بین‌المللی مانند صلیب سرخ و سازمان ملل با کاربرد اینگونه مهمات مخالفت کرده‌اند هنوز قانونی بین‌المللی برای ممنوعیت مهمات خوشه‌ای به تصویب نرسیده است.

بارش بمب های خوشه ای انگلیسی بر سر مردم یمن+عکس

بارش بمب های خوشه ای انگلیسی بر سر مردم یمن+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس