معاون امور اجتماعي بهزيستي استان يزد گفت: استان يزد رتبه نخست چندقلو زايي را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عليرضا فهيمي در نشستي خبري با اشاره به فعاليت‌هاي عمده معاونت اجتماعي در بهزيستي اظهار داشت: امور زنان و خانواده، حوزه مهدهاي كودك، امور شبه خانواده و امور آسيب‌هاي اجتماعي، چهار محور اصلي فعاليت‌هاي معاونت امور اجتماعي در بهزيستي است.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي حوزه امور زنان و خانواده افزود: 90 درصد فعاليت‌هاي اين حوزه توسط بخش غيردولتي انجام ميشود و هم‌اكنون 110 مركز داراي مجوز از بهزيستي در اين زمينه فعاليت ميكنند و 49 درصد پذيرش‌هاي بهزيستي در حوزه امور زنان و خانواده در اين موسسات ساماندهي مي‌شود.
معاونت امور اجتماعي بهزيستي استان يزد با اشاره به ايجاد و توسعه مجتمع‌هاي بهزيستي غيردولتي در استان يزد بيان داشت: تلاش ميكنيم در هر شهرستان حداقل يك مجتمع غيردولتي ايجاد و راه‌اندازي شود.
فهيمي، درمانگاه‌هاي مددكاري اجتماعي را از زيربخش‌هاي حوزه امور زنان و خانواده برشمرد و يادآور شد: در اين مركز خدمات‌ متعددي به خانواده‌ها و زنان آسيب‌پذير ارائه مي‌شود كه يكي از آنها ارائه خدمات به خانواده‌هاي داراي فرزند چندقلو است.
وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون 120 خانواده نيازمند كه داراي فرزندان چندقلو هستند، زيرپوشش بهزيستي هستند و به آنها خدمات ارائه مي‌شود.
معاونت امور اجتماعي بهزيستي استان يزد عنوان كرد: يزد رتبه نخست چندقلو زايي در سطح كشور را به خود اختصاص داده و بيشترين خانواده‌هاي زيرپوشش بهزيستي در اين زمينه مربوط به استان يزد است.
فهيمي همچنين ارائه خدمات به دانشجويان را نيز از ديگر خدمات اين بخش برشمرد و افزود: از 600 دانشجوي زيرپوشش بهزيستي استان يزد، 50 دانشجو در دانشگاه‌هاي غيردولتي تحصيل ميكنند كه بهزيستي استان هزينه‌هاي تحصيل آنها را پرداخت مي‌كند.
وي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه مهدهاي كودك بيان داشت: در استان يزد 315 مهدكودك فعال در سطح شهري و روستايي زيرنظر بهزيستي مشغول فعاليت هستند.
معاونت امور اجتماعي بهزيستي استان يزد عنوان كرد: در اين مهدهاي كودك، 950 مربي و بين 12 تا 14 هزار كودك مشغول فعاليت هستند.
فهيمي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي دفتر امور شبه خانواده معاونت اجتماعي بهزيستي بيان داشت: در مراكز شبه خانواده، فرزندان فاقد والدين نگهداري ميشوند.
وي افزود: هم‌اكنون 11 مركز شبه خانواده در سطح استان يزد وجود دارد كه يك واحد از آنها دولتي و شيرخوارگاه است.
معاونت امور اجتماعي بهزيستي استان يزد خاطرنشان كرد: در شيرخوارگاه در سال جاري تا پايان فروردين ماه شش كودك نگهداري ميشد كه اين تعداد هم‌اكنون به 23 نفر رسيده است.
فهيمي بيان داشت: در طول اين مدت هفت نوزاد ترخيص شدند و نزديك به 30 نوزاد پذيرش شده‌اند.
وي افزود: اين نوزادان داراي پدران و مادران فاقد صلاحيت نگهداري، سرراهي، بي‌هويت و ... هستند.
فهيمي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي دفتر آسيب‌هاي اجتماعي در اين معاونت اظهار داشت: سند كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مصوب شده و در مرحله ابلاغ است.
وي فعاليت‌هاي عمده اين بخش را شامل ارائه خدمات سيار اورژانس اجتماعي، ساماندهي كودكان كار و كودكان خياباني و ... برشمرد.
از 25 تا 31 تيرماه هفته بهزيستي نامگذاري شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس