کد خبر 579522
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌های وزارت کشور گفت: در صورت تصویب قانون جدید جرائم رانندگی، کاندیداهای انتخابات که به‌عنوان راننده متخلف شناخته شوند رد صلاحیت خواهند شد.

رد صلاحیت کاندیداهای دارای سابقه رانندگی خطرناک
به گزارش مشرق، امیر جعفرپور بعدازظهر امروز در حاشیه دومین همایش مهندسی حمل و ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 10 هزار میلیارد تومان بودجه اعتبارات حمل‌ونقل شهری و روستایی واقع در حریم شهرها 500 میلیارد تومان در قالب پنج درصد به استان فارس که جمعیتی افزون بر چهار میلیون نفر دارد اختصاص‌ یافته است.

وی یادآور شد: استان فارس به دلیل وسعت و جمعیت زیاد رتبه برتر را در مورد کشته‌ها و مصدومان ناشی از حوادث جاده‌ای به خود اختصاص داده است و نیاز به اعتبار و زیرساخت‌های مقابله با معضل ترافیک دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انسان‌محوری به‌جای خودرو محوری و توجه به تحرک و جابجایی مردم با سیستم و سامانه غیر موتوری شامل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مهم‌ترین رویکرد کلان برای حمل‌ونقل عمومی است که با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌های وزارت کشور تصریح کرد: به‌زودی لایحه اصلاح قانون رسیدگی به جرائم تخلفات رانندگی برای افرادی که براثر رعایت نکردن قوانین رانندگی باعث مرگ شهروندان شوند به دولت ارجاع و سپس برای تصویب به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

جعفرپور با اشاره به در نظر گرفته شدن جرائم اجتماعی برای تخلفات غیر عمد بیان داشت: در صورت تصویب این لایحه رانندگان متخلف که به‌نوعی براثر عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام به‌تصادف منجر به فوت کنند برای درس عبرت گرفتن در مدت یک تا دو هفته در غسالخانه اقدام به شستن میت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: رفت‌وروب سطح شهر از یک هفته تا یک ماه، محرومیت کامل رانندگی و اجتماعی در سطوح مختلف، رد صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی و مجازات زندان از دیگر مجازات سنگین برای رانندگان متخلف است.

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها وزارت کشور ابراز داشت: بر اساس آمار ارائه‌شده در طی دو سال گذشته تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی از 16 هزار و 750 نفر به 16 هزار 350 نفر و درون‌شهری از 5 هزار به 4 هزار و 400 نفر کاهش داشته است.

جعفر پور اظهار داشت: در هوشمند سازی مدیریت بار و ساماندهی سازمان‌های حمل‌ونقل شیراز رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس