وزیر ارشاد گفت: «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم.

به گزارش مشرق، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاخره در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های صبح به انتقاد صریح از فیلم سینمایی 50 کیلو آلبالو پرداخت.

وی در ابتدای این گفتگوی کوتاه گفت: فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است.

علی جنتی درباره نظر خود درباره محتوای این فیلم پرحاشیه اظهار داشت: فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضع‌گیری دیرهنگام همچنین در پاسخ به این سوال که دراین‌ صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟ گفت: کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

جنتی که بنا به برخی اعلام‌ها در دیدار چندی قبل خود با آیت الله مکارم شیرازی هم از محتوای ناسالم این فیلم سخن گفته و بابت آن پوزش خواسته بود در پایان این گفتگو صدور مجوز نمایش خانگی فیلم 50 کیلو آلبالو را منوط به انجام اصلاحات کرد.

بنا به این گزارش از آغازین روزهای اکران این فیلم در سینمای ایران گروه‌ها و منتقدین مختلف سینمایی اعتراض و هشدارهایی به این قبح شکنی که در قالب یک فیلم سینمایی کانون فرهنگ عمومی مردم را هدف گرفته بود مورد انتقاد قرار دادند. انتقاداتی که همواره از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بی پاسخ و یا با حمله مورد هجمه قرار گرفت.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در اقدامی نمادین و برای نشان دادن اعتراض جدی خود به رئیس سازمان سینمایی که فارغ التحصیل همان دانشگاه است نامه‌ای سرگشاده و یک پیاله آلبالوی فاسد را برای حجت‌الله ایوبی فرستاد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • میلاد کورد ایران ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    جالبه ، وزیر محترم ارشاد ابتدا اجازه ی اکران میدن بعدش فیلم رو نگاه و بازبینی می کنن و میگن نامناسبه، مگه داریم ، مگه میشه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • حبیب ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    مجوز اکران و ساخت فیلم رو بهشون دادین یه درصد هم فکر کنید اینا برای اینکه مردم این فیلم رو ببینن دارن روش مانور میدن و جنجالیش میکنن همه چیز زیر سر خودشونه مثلا من الان کنجکاو شدم فیلم رو ببینم در صورتی که من اصلا اهل سینما نیستم مشرق مرد باش منتشر کن نترس
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    20 کیلو زردآلو هم خیلی مورد داره. چرا کسی اونو نمیگه؟ تحت الشعاع قرار گرفته؟ هرچیزی به اندازش خوبه. قطعا 20 کیلو زردآلو هم باعث ترش کردن معده میشه.
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    باید تاسف خورد!فیلم مجوز گرفته و اکران شده تازه میاد میگه نامناسبه! ملت رو چی فرض کردن اینا! ؟
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    شنیده شده که جشنواره های کن و اسکار چون متوجه سیاسی کاری خودشان در افکار عمومی شدن و قرار سال دیگه برای دور زدن مردم به جای دادن جایزه به فیلمهایی که فقط تصاویر درد آلود از جامعه ایران دارند, جایزه به فیلم فاخررررررر و تحسین بر انگیزززززز «٥٠ کیلو آلبالو» بدن که یک موج اونطرفی هم درست کنند درست مثل موج مکزیکی.
  • تهیه کننده tv ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    آقا عذر بدتر از گناه میارن!آخه مرد حسابی شما اونجا چکاره ای پس؟با این که من هم از لحاظ محتوایی نسبت به این فیلم نقد دارم اما بعنوان کسی که کارش همینه از شما بسیار متعجبم!!!!!!!!!!چرا نظارت قبل از تولید ندارید که این بحران را برای فیلم ساز و اجتماع درست کنید؟لطفا کمی از سیاست فاصله بگیرید و هنری باشید.
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    همین که هنوز داره اکران میشه ؟!
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    همسر من اصرار داشت بریم ببینیم من گفتم پول بابت ایت فیلم نمی دم چون بعضی قسمتاشو که دیده بودم بسیار مستهجن و کثیف بود. برای بازیگرانش هم متأسفم. تازه توی شبکه های ماهواره ای هم داره تبلیغ میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس