کد خبر 579161
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی (نداجا) گفت: حضور در دریا منافع را به سمت ایران برمی گرداند؛ هر چه در دریا حضور بیشتری داشته باشیم از اعمال سیاست های کشورهای فرامنطقه ای جلوگیری می شود.

به گزارش مشرق، فرمانده منطقه یکم امامت نداجا به همراه فرمانده حفاظت اطلاعات ارشد نظامی آجا استان هرمزگان و رئیس عقیدتی سیاسی منطقه به همراه 40 نفر از فرماندهان، شب گذشته بر روی عرشه فریگیت هندی F-22 GANDA حاضر و مورد استقبال کارکنان ناوگره اعزامی از کشور هند قرار گرفتند.

امیر دریادار دوم حسین آزاد در این ضیافت شام که بر روی عرشه فریگیت هندی برگزار شد، اظهار داشت: این مهم بستگی به تعامل ایران با کشورهای منطقه دارد که با کشور هند این تعامل و ارتباط مستحکم است.

وی بیان داشت: توسعه اقتصاد و تجارت و بازرگانی در کشور باید از ناحیه دریا انجام شود و راه دیگری وجود ندارد.

فرمانده منطقه یکم نداجا اظهارکرد: با نگاه به شرکت های خدمات دریایی و شرکت های حمل ونقل دریایی با توجه به وجود تنگه هرمز ، تنگه مالاگا و تنگه باب المندب ، به اهمیت این منطقه بیشتر پی می بریم و این منطقه زیرساخت های خوبی را برای رشد و توسعه در عرصه دریا و ساحل و دور از ساحل دارد که این زیرساخت ها تعیین کننده ، نیازمند امنیت است.

امیرآزاد یادآورشد: در فاصله زمانی یک سال گذشته ، دومین ناوگروه هندی به ایران سفر کرده که این امر به طور قطع بیانگر تعامل بین دو کشور ایران و هند می باشد و وقتی به تاریخ دو کشور و همچنین نیروی دریایی دو کشور نگاه می کنیم ، روابط بسیار محکمی داشته اند.

وی با اشاره اینکه ، ایران پس از پیروزی انقلاب درگیر جنگ تحمیلی بود ، گفت: ایران در زمان جنگ نیز با هند رابطه داشت و ناوگروه های ما از این کشور بازدید می کردند و با وجود همه مشکلات و درگیری های سیاسی ، ناوگروه های ما برای گسترش روابط از بنادر کشور بازدید می کردند و این از گذشته تا به امروز نیز ادامه دارد.

این مسئول یادآورشد: یک ایران قوی و مستقل برای همه کشورهای منطقه ، منفعت دارد و از طرفی به عقیده ما یک هند پیشرفته نیز برای منطقه مفید است که تاریخ بین ایران و هند گواه این حقیقت می باشد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش یادآورشد: هند و ایران از فرهنگ غنی و مشترکی برخوردار هستند که هیچ کشوری قادر به گرفتن این فرهنگ از کشورهای ما نخواهد بود و خرسندیم که نیروهای نظامی و بخصوص نیروی دریایی ما در حفط این فرهنگ پیشتاز است.

سفیر کشور هندوستان در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اینکه برای ایران اهمیت زیادی قائل هستیم ، گفت: نخست وزیر هند در تاریخ 22 و 23 ماه میلادی جاری ضمن بازدید از ایران ، مذاکراتی با بالاترین مقام های ایرانی داشتند که نتیجه آن ایجاد روابط گسترده است .

ساران کومار افزود: این موضوع انعکاس دهنده نیاز ما در همه روابط دفاعی و همکاری دریانوردی است که امیدوارم این دو کشتی در زمان کوتاه استقرار در بندرعباس روابط دوستانه و دفاعی را به سطح بالاتر خود برسانند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس