کد خبر 572926
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

زیردریایی های جدید هندی حداقل تا 5 سال آینده فاقد اژدر هستند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، نیروی دریایی هند اخیرا اولین فروند از زیردریایی های کلاس "عقرب" خود را که به صورت تحت امتیاز در داخل هندوستان تولید کرده بود به آب انداخته و آزمایش های آن در دریا را آغاز کرد. اما نکته جالب درباره این زیردریایی های هندی این نکته است که این شناورهای زیر سطحی فاقد اژدر هستند.

عقرب نیروی دریایی هند نیش ندارد+عکس
زیردریایی کلاس عقرب

پیش از این قرار بود که هندی ها برای زیردریایی های فرانسوی الاصل خود اژدرهای "کوسه سیاه" ساخت شرکت ایتالیایی  Finmeccanica را تهیه کنند، اما به دلیل افشای پرونده رشوه توسط یکی از زیرمجموعه های این شرکت بزرگ به مقامات هندی در جریان خرید بالگرد کلیه قراردادهای هند با این شرکت به حالت تعلیق درآمده است.

عقرب نیروی دریایی هند نیش ندارد+عکس
اژدر کوسه سیاه

به نظر می رسد که این اژدر توسط هند خریداری نشده و این کشور به دنبال یک مدل دیگر برای زیردریایی های خود باشد که این روند نیز حداقل 5 سال طول خواهد کشید. در حال حاضر تنها سلاح زیردریایی های هندی موشک های ضد کشتی اگزوست ساخت فرانسه هستند و در حقیقت زیردریایی های گران قیمت هندی دفاعی در برابر زیردریایی های دشمن ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ما بهشون اژدر مي فروشيم اگر خواستن اژدر والفجر هستش 533 ميليمتري هستش هدايتگرش هم تلويزيوني هم سونار كلاهك 300 كيلويي داره
  • علیا ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    وابستگی اینه ها. هرچند هند در خیلی از زمینه ها واقعن قدرتمند هست و تولیدات داخلی خیلی خوبی داره. اما همین وابستگی توی ساخت اژدر ببینید چه به سر این کشور با این قدرت و توانمندی میاره. امیدوارم روز به روز بر توانایی های دفاعی ما افزوده بشه و تولیدات داخلی قدرتمند تر و مهمتری داشته باشیم. تا مثلن 10 سال دیگه برای تامین نیازهای جنگنده هایی که قراره از روسیه بخریم به مشکل بر نخوریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس