عبدالرضا اکبری گفت: سریال «معمای شاه» برای اینکه بتواند در بین تماشاگران موفق باشد و امتیازاتی را که داشت به خوبی نمایان کند، باید هر شب از تلویزیون پخش می‌شد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا اکبری، بازیگر سریال «معمای شاه» درباره تجربه حضورش در این کار تلویزیونی اظهار کرد: وقتی که به این پروژه دعوت شدم، کارگردان از من سؤال کرد تا چه حد با شخصیت تیمساز زاهدی که قرار بود نقشش را بازی کنم، آشنا هستم؟ من نیز به وی پاسخ دادم که تا حدودی با تاریخ معاصر آشنا هستم، ولی با این وجود کتاب‌هایی در اختیارم قرار گرفت تا بهتر با این شخصیت آشنا شوم. با این توضیحات کارم را در این مجموعه آغاز کردم. البته من نیز قبل از این که بازی در کار را قبول کنم از فیلمساز سؤال کردم که چرا برای این کار انتخاب شدم؟ وی نیز پاسخ داد که شباهت‌های ظاهری دلیل اولیه برای پیشنهاد نقش‌ها به بازیگران «معمای شاه» است.

وی در پاسخ به اینکه چرا تا این اندازه از این سریال در مطبوعات انتقاد می‌شود؟ این گونه پاسخ داد: این نکته را نمی‌توان کتمان کرد که فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آن به تاریخ انقلاب پرداخته می‌شود ممکن است حواشی بسیاری داشته باشد، چون ممکن است افرادی وجود داشته باشند که آن تاریخ را دیده باشند. برای همین اظهارنظرها پیرامون این دست موضوعات متفاوت است. این اتفاق به نوعی برای «معمای شاه» روی داده و به نظرم همین عامل، دلیلی بوده تا کار با مخالفت و نقد عده‌ای مواجه شود.

این بازیگر ادامه داد: احساس شخصی من این است که این سریال باید هر شب از سیما پخش می‌شد، چون هفته‌ای یک بار پخش، شاید برای چنین کارهایی مناسب نباشد، ولی اگر روزانه سریال روی آنتن می‌رفت تماشاگر آن را بهتر می‌پذیرفت، البته این نکته وجود دارد که حواشی به وجود آمده هیچ ربطی به کیفیت سریال ندارد، چوم انصافاً این سریال به لحاظ طراحی صحنه و لباس، دکور و... نمره بسیار خوبی دارد، ولیکن اگر هر شب روی آنتن می‌رفت امتیازات سریال بهتر دیده می‌شد.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به نظر من «معمای شاه» از پشتوانه بسیار خوب علمی سود برده است، همچنین مشاوران تاریخی که برای این کار انتخاب شده‌اند، همگی جزء چهره‌های برجسته علم تاریخ هستند. با این توضیح اگر کسانی باز هم فکر می‌کنند که در این سریال نگاهی منصفانه به تاریخ نشده، پیشنهاد می‌کنم خود به تاریخ رجوع کنند تا بهتر با واقعیت آشنا شوند. در این زمینه نیز خاطرات حسین فردوست می‌تواند کمک‌های بسیاری به علاقه‌مندان در این حوزه بکند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه در صفحات اجتماعی بازیگران این سریال، برخی بازدیدکنندگان کلمات رکیک به عنوان پیام می‌گذارند،‌ گفت: این قبیل رفتارها به هیچ وجه در فرهنگ ملی و دینی ما پسندیده شمرده نمی‌شود، چون ما همگی مسلمان هستیم و باید اخلاقیات را محترم بشماریم، پس چگونه در صفحه شخصی بازیگری که تنها کارش را انجام داده کلمات رکیک می‌گذاریم؟! مطلب دیگر اینکه چنین افرادی را باز هم به تاریخ ارجاع می‌دهم، زیرا باید خود در این زمینه مطالعه کنند تا بدانند آنچه در این سریال بیان شده مطابق واقعیت بوده است.

اکبری در انتهای این گفت‌وگو تصریح کرد: متاسفانه این سریال تا حد زیادی قربانی غرض‌ورزی‌های شخصی افراد شد، چون حداقل من به عنوان کسی که سال‌هاست در تلویزیون و سینما فعالیت کرده، می‌گویم این مجموعه به لحاظ فنی، استانداردهای بالایی دارد، پتانسیلی که منتقدان کار حتی نمی‌خواهند به آن اعتراف کنند، هر چند معتقدم این کار در نهایت خواهد توانست تاثیرگذاری لازم خود را روی مخاطبان داشته باشد.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    بله من هم با هر شب پخش شدن این سریال موافقم. یکی از حسن های این سریال برای من آشنایی با شخصیت دکتر مصدق بود‌ چون ذهنم درین مورد دچار ابهام بود. ما ماهواره هم داریم اما ازش استفاده نمی کنیم و ترجیح میدیم همین سریالهای رسانه ملی رو ببینیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس