فرمانده نیروی زمینی ارتش از به کارگیری سیستم EFTC/s۳ (سیستم های کنترل آتش) در رزمایش بیت المقدس ۲۸ برای نخستین بار خبر داد و گفت: تهدیدکننده را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

به کارگیری سامانه جدید کنترل آتش در تانکهای نزاجابه گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش  در جریان برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۸ در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اصلی ترین سلاح هایی که در این رزمایش به کار گرفته می شود و توسط سازمان جهاد خودکفایی نزاجا ساخته شده، تانک ذوالفقار، تانک تیام و تانک نفربر فلاق است.

وی افزود: همچنین انواع تک تیراندازهای شاهر، باهر و طاهر نیز در این رزمایش حضور دارند که بهینه سازی نیز شده اند و در پدافند در سطح به کار گرفته می شود که تا این مرحله از رزمایش کارآیی بسیار خوبی داشته اند.

امیر پوردستان در ادامه گفت: این سلاح ها توانسته اند قابلیت خود را در حوزه دفاع از سطح و در حوزه جنگ های نیابتی نشان دهند؛ تلاش داریم که اینها را به حدی برسانیم که بتوانیم پاسخگوی نیازهای عملیاتی نیروی زمینی در حوزه دفاع زمینی باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این ادوات متناسب با سیستم های دفاع بهینه سازی شده است تا بتوانند در عرصه نبرد کارآیی لازم را داشته باشند و موشک های ضدزره که علیه اینها پرتاب می شود را منحرف کند.

امیر پوردستان از به کارگیری جمرهای IR و سایر سیستم ها مثل EFTC/s۳ (سیستم های کنترل آتش) که مورد نیاز یک تانک است برای نخستین بار در رزمایش امروز خبر داد و تصریح کرد: به ملت عزیز عرض می کنم که فرزندان سرباز شما  از استحکام و قابلیت بالایی برخوردارند.

وی در ادامه تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح قابلیت زیادی در دفاع از مرزهای گسترده کشور دارد.

امیر پوردستان با بیان اینکه اگر تهدیدی در فضای جنگ های ناهمطراز یا نیابتی خودنمایی کند، تهدیدکننده را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد گفت: مهمترین هدف ما از برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۸ رسیدن به قله آمادگی و توان دفاعی است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلاح شاهر 14 میلیمتری و باهر 23 میلیمتری قبلا معرفی شده، طاهر چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس