کد خبر 577720
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

پروفسور یونگ هون کواک با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۵ ، ۵۸.۳ میلیون نفر در ایران شهرنشین بودند که ۷۳ درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود، ادامه داد: این رقم در سال ۲۰۴۵ به ۸۲ میلیون نفر خواهد رسید یعنی ۸۳ درصد از جمعیت ۹۸.۹ میلیون نفری.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران،  پروفسور یونگ هون کواک رئیس سازمان شهروندان جهانی در اولین همایش بین المللی اقتصاد شهری با اشاره به اینکه جمعیت شهرنشین در آسیا 2.1 میلیارد نفر است که 48 درصد از جمعیت قاره کهن را شامل می شود، گفت:  این عدد در سال 2045 به 3.2 میلیارد نفر یعنی معادل 62 درصد جمعیت کل  آسیا خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اینکه در سال 2015 ،  58.3 میلیون نفر در ایران شهرنشین بودند که 73 درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود، ادامه داد: این رقم در سال 2045 به 82 میلیون نفر خواهد رسید یعنی 83 درصد از جمعیت 98.9 میلیون نفری.
 
کواک با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی باید با در نظر گرفتن ابعاد محیط زیست ، آموزش، انرژی، مهندسی و اصول اخلاقی همراه باشد، خاطرنشان نمود: زمان در حال تغییر است و تاریخ در حال ورود به عصر جدیدی است.

رییس سازمان شهروندان جهانی در این همایش همچنین  از تجربه 40 ساله و مشارکت در ساخت پروژه اکباتان سخن گفت و افزود:  در شهرسازی های جدید باید به توسعه پایدار و فضای سبز توجه ویژه داشته باشیم.
 
لازم به ذکر است اولین همایش بین‌المللی اقتصاد شهری با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل با همکاری انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در سالن اجتماعات برج شاهنامه تهران برگزار شد.
 
در این همایش ده محور اقتصاد شهر هوشمند، اقتصاد گردشگری شهری، اقتصاد زیرساخت‌های شهری، فرهنگ اقتصادی شهری و آموزش شهروندی، معضلات شهری، محیط زیست و آلودگی هوا، مدیریت توسعه سرمایه‌های انسانی و اقتصاد شهری، نظام‌های بانکداری، بانکداری اجتماعی و اقتصاد شهری، الگوسازی اقتصاد مقاومتی در شهرها و پدافند غیرعامل شهری، قیمت‌گذاری خدمات شهری، تامین مالی و درآمدهای شهری و مدیریت خدمات شهری، سازمان‌های مدیریت شهری و بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در حاشیه برگزاری این همایش، سه پنل با موضوعات "اقتصاد مقاومتی، بانکداری اسلامی و تامین مالی شهری"، "اقتصاد گردشگری شهری" و "اقتصاد زیرساختهای شهری و اقتصاد شهر هوشمند"برگزار شد که با استقبال گسترده پژوهشگران مواجه شد.
 
از جمله نکات ویژه این همایش رونمایی از کتاب «بانکداری اجتماعی با رویکرد اقتصاد شهری و آموزش منابع انسانی» و اعطای جایزه اقتصاد شهری به شهرهای پیشرو و همچنین تقدیر از پژوهشگران داخلی و خارجی حوزه اقتصاد شهری بود.
 
لازم به ذکر است در این همایش مدیران اجرایی حوزه شهری از کشورهای ایتالیا، گرجستان، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن ، تایلند و ... تجارب خود در زمینه های مرتبط را با محققین داخلی به اشتراک گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس