روزنامه صهیونیستی (هاآرتص) به نقل از یک منبع در حزب لیکود نوشت که با توافق بنیامین نتانیاهو و افیگدور لیبرمن، « دادگاه های اسرائیل فقط فلسطینی ها را به اعدام محکوم خواهند کرد».

به گزارش مشرق، هاآرتص به نقل از این منبع در حزب صهیونیستی لیکود افزود: در جریان تماس های لیکود با حزب « اسرائیل بیتنا» برای پیوستن به کابینه ائتلافی به ریاست « بنیامین نتانیاهو»، وی و لیبرمن توافق کرده اند که مجازات اعدام در دادگاه های غیرنظامی هم علیه یهودیان لغو شود.

این منبع اضافه کرد: براین اساس دادگاه های غیرنظامی اسرائیل مانند دادگاه های نظامی نمی توانند یهودیان را به اعدام محکوم کنند و مانند گذشته اعدام فقط شامل فلسطینی ها می شود.
هاآرتص نوشت: لیبرمن رئیس حزب اسرائیل بیتنا با عقب نشینی از درخواست خود موافقت کرده است که دادگاه های نظامی احکام اعدام را علیه فلسطینی ها با اکثریت دو قاضی از میان سه قاضی صادر کنند در حالی که در گذشته شرط صدور اعدام اجماع بود.

نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه ائتلافی خود بعداز پیوستن حزب صهیونیستی « اسرائیل بیتنا» به آن و تعیین لیبرمن به عنوان وزیر جنگ، گفت که کابینه اش به تلاش هایش برای حل و فصل مسائل با فلسطینی ها ادامه می دهد برای اینکه بتواند به برخی طرف ها در منطقه کمک کرده باشد.

نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی افزود: توسعه کابینه ائتلافی به اسرائیل کمک می کند تا با برخی چالش ها مواجه شده و از فرصت ها استفاده کند.

تعیین لیبرمن به عنوان وزیر جنگ با اعتراض و انتقاد گسترده صهیونیست ها مواجه شده است.
نتانیاهو بعداز گسترش اختلافاتش با « موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونسیتی او را برکنار و لیبرمن را به جای اوتعیین کرد.

یعلون گفته است که برای مدتی کوتاه انزوای سیاسی را برمی گزیند اما به زودی تلاش هایش را برای برکناری نتانیاهو از ریاست حزب لیکود و نخست وزیری رژیم صهیونیستی آغاز می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس