اردوگاه حندرات در شمال حلب که آخرین حلقه برای کامل شدن محاصره گروه‌های تروریستی در این شهر است، صحنه درگیری‌های پیوسته بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها است.

به گزارش مشرق، عملیات ارتش سوریه در حلب هم اکنون بر محور اردوگاه حندرات در شمال این شهر متمرکز است. این اردوگاه هم اکنون صحنه درگیری پیوسته بین نیروهای ارتش سوریه و مقاومت از یک سو و  جبهه النصره و همپیمانانش از سوی دیگر است. اگر ارتش سوریه بتواند این اردوگاه را به کنترل کامل خود در بیاورد، می توان گفت که کل شهر حلب را محاصره کرده است.

اهمیت اردوگاه حندرات

اهمیت اردوگاه استراتژیک حندرات در این است که مستقیما بر تنها گذرگاه تروریستها بین حلب و حومه آن مشرف است و آزادسازی این اردوگاه، این امکان را در اختیار ارتش و همپیمانان آن می گذارد که گروههای تروریستی را از یکدیگر جدا و مناطق تحت اشغال آنها را تقسیم کنند که این امر به نوبه خود به تضعیف و از بین رفتن  این گروهها خواهد انجامید.

با توجه به اهمیت اردوگاه حندرات، درگیری ها و تعقیب و گریز بین نیروهای ارتش سوریه و تروریستها همچنان ادامه دارد.

اهمیت دیگر آزادسازی اردوگاه حندرات از چنگال تروریستها این است که جاده الکاستیلو را در تیررس نیروهای ارتش سوریه قرار می دهد و در نتیجه راه امدادرسانی به گروههای تروریستی در حومه شمالی شهر حلب به سمت مرزهای ترکیه را مسدود می کند و به نبرد محاصره محلات شرقی شهر حلب پایان می دهد.

یک منبع نظامی گفت که ارتش سوریه تلاش دارد که بخش شمالی اردوگاه حندرات را به کنترل خود در آورد و در صورت موفقیت ارتش سوریه در تحقق چنین دستاوردی می توان گفت که شهر حلب به طور کامل از سوی ارتش به محاصره در آمده است.

موقعیت جغرافیایی اردوگاه حندرات

اردوگاه حندرات در فاصله 300 الی 500 متری جاده الکاستیلو قرار دارد و 1.5 کیلومتر از میدان اللیرمون در مرکز حلب فاصله دارد.

با توجه به ارتفاع اردوگاه حندرات، این اردوگاه بر گذرگاههای گروههای تروریستی در ورودی شمال شرقی شهر حلب که آخرین پایگاهای اصلی و استراتژیک گروههای تروریستی برخوردار از حمایت های ترکیه در حومه شرقی حلب در آن قرار دارد، مشرف است. این گروههای تروریستی در منطقه ای نزدیک با کردها درگیر می شوند و در صورت پیشروی ارتش سوریه در حندرات این گروههای تروریستی در حلقه محاصره قرار می گیرند که این خود به محاصره کامل شهر حلب از سوی نیروهای ارتش سوریه کمک می کند.

منابع نظامی از تصمیم ارتش سوریه برای ادامه عملیات در این منطقه و محاصره محلات شرقی شهر حلب با هدف کامل کردن محاصره تروریستها و جدا کردن آنها از نیروهای پشتیبانشان در حومه شمالی این شهر خبر دادند. این مناطق همچنین شاهد درگیری ها و نبردهایی بین گروههای تروریستی و گروه تروریستی داعش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس