کد خبر 576298
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

معاون رئیس جمهور گفت: در آینده خبرهای خوشی از به فرجام رسیدن برجام به گوش ملت ایران می رسد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در پانزدهمین سالگرد نمایندگان شهید استان گلستان در مجلس شورای اسلامی که در مصلی وحدت گرگان برگزار شد، گفت: روز ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۰ روز غم انگیزی بود که در حوالی ساعت ۱۱ صبح در تهران با خبر شدیم که یک هواپیما از صفحه رادار خارج شده است.
 
وی ادامه داد: پس از این اتفاق، همه تلاش ها برای یافتن هواپیما محو شده از رادار بسیج شد و به ما خبر دادند که مسافران این هواپیما جمعی از مسئولان و ستارگان آسمانی استان گلستان هستند.
 
معاون رئیس جمهور بیان کرد: بعد از ساعت ها، تحقیق و تفحص برای پیدا کردن هواپیما گمشده به نتیجه رسید و هواپیمای روسی یاک ۴۰ که در آن وزیر راه و ترابری و معاونان آن و همچنین نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، در ارتفاعات روستای خرچنگ مازندران پیدا شد.
 
وی با بیان اینکه در آن ایام در استان گلستان حضور داشتم، گفت: مردم استان گلستان در آن روزها در سوگ و ماتم عظیمی قرار داشتند و حق شناسی خودشان را نسبت به نمایندگان خود ادا کردند. برای فردی چون من که با این عزیزان در مجلس همراه و همکار بودم قابل درک بود که چرا مردم استان گلستان به این اندازه بی تاب و نا آرام هستند.
 
نوبخت تصریح کرد: نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی انسان هایی مخلص و پرتلاش بودند و همگی آنها نیز خصوصیات های بارزی را در خدمت به مردم داشتند.
 
معاون رئیس جمهور گفت: می توانم در این شب با قاطعیت شهادت دهم که شما در سال ۱۳۸۰ انسان های شریفی را از دست دادید. خداوند در سوره انبیاء قرآن کریم برای هر یک از پیامبران الهی صفتی را مشخص می کند و برای نمایندگان شهید استان گلستان نیز می توانیم یک صفت عالی انتخاب کنیم.
 
محمدباقر نوبخت اظهار کرد: خداوند برای زندگی انسان مدت کوتاهی را تعیین کرده است و چه خوب است که انسان ها در این زمان کوتاه در راه خدمت به مردم زندگی کنند. امیدوار هستم که خودم نیز در راه خدمت به مردم از دنیا بروم تا شاید جایی در بهشت داشته باشم.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مردم ایران سال های بسیاری فشار تحریم را تحمل کردند و حتی با رشد منفی هفت درصدی نیز زندگی کردند اما در حال حاضر می توانیم خوشحال باشیم که در این صحنه آزمایش الهی سربلند بیرون آمدیم.
 
درنیمه دوم امسال دوباره به گلستان سفر می کنم
 
نوبخت با بیان اینکه تحمل تحریم ها با رهنمودهای مقام معظم رهبری و همکاری تمامی قوا برای مردم آسان شده بود، تصریح کرد: خوشبختانه پس از تحمل تحریم های سخت و طاقت فرسا، زنجیره های محکم تحریم را آزاد کردیم و در آینده نیز خبرهای خوشی از به فرجام رسیدن برجام به گوش ملت ایران می رسد.
 
وی هدف از سفر یک روزه به استان را پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: بنده به نمایندگی از رئیس جمهور باید مصوبات سفر ایشان در سال ۹۳ به استان گلستان را پیگیری می کردم و به مسائل و مشکلات این استان رسیدگی داشته باشم.
 
سخنگوی دولت گفت: حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در سطح کشور شناسایی شده اند که نیاز به تکمیل یا سرمایه در گردش دارند که به این مسئله بودجه ای بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است. باید تمامی این واحدها به دولت تعهد کنند که به چه میزان می توانند نیروی انسانی را برای فعالیت در آن واحد جذب کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در صنعت کشاورزی نیز کشاورزان نیاز به حمایت دارند و ما نیز با افزایش قیمت گندم در هر سال از آن ها حمایت کرده ایم. در سال گذشته برای گندم پنج هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شد اما برای سال جاری اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای صنعت کشاورزی در نظر گرفته شده است.
 
نوبخت با بیان اینکه دولت در حال حاضر با سختی های بسیاری اداره می شود، بیان کرد: دولت تدبیر و امید نیز در حال آزمایش هست اما ما در دیدار با مردم به دنبال ایجاد نگرانی در آنها نیستیم و با لب های خندان در مقابل آنها قرار می گیریم. درآمد ۱۱۸ میلیارد دلاری دولت قبل به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است و ما هم اکنون با یک چهارم درآمد دولت گذشته کشور را اداره می کنیم.
 
معاون رئیس جمهور در پایان از سفر دوباره خود در نیمه دوم امسال به استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هنر مسئولان این است که با کمبودها و مشکلات فعالیت کنند و امیدوار هستیم که عدالت را برای توزیع عادلانه قدرت بین استان های کشور ادا کرده باشیم. در پنج یا ۶ ماه آینده دوباره به استان گلستان سفر خواهم کرد و مسائلی را که در این سفر مطرح شد را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهم داد.
 
در ادامه این برنامه، نبی هزارجریبی، منتخب مردم گلستان در مجلس دهم هم گفت: از زمان حضور آقای صادقلو به عنوان شهردار، گرگان به جایگاه خوبی رسیده است و امیداور هستم که این روند پیشرفت همچنان ادامه داشته باشد.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان گلستان که در سانحه هواپیمایی یاک ۴۰ در سال ۱۳۸۰ به درجه رفیع شهادت رسیدند، هدفی جز خدمت به مردم را نداشتند و با این کار سند خدمت رسانی به مردم را امضاء کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    عجب داستان غم انگیزی بود خدا رفته گان را بیامرزد
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    چرا به آینده موکول کرد ؟:))) چون خودشم نمیدونه چی به چیه :))) از دست و پا زدن تو این بلبشو خندم میگیره :)))))))))))))
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    بزک نمیر بهار میاد، کمبیزه با خیار میاد طبق گفته خودتان هر روز که میگذرد و برجام اجرا نمی شود روزانه 3 میلیون دلار ضرر میکنیم. پس چه شد فتح الفتوح برجام؟ چه مشکلی را حل کرد؟ فقط بتن به قلب راکتور ساخته خودمان کرد و در صنعت هسته ای را گِل گرفت و ذلت و حقارت به ارمغان آورد.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    آواز دهل شنیدن از دور خوش است . فقط خبرش میرسه کا که هیچ تغییری احساس نکردیم ، و قرار هم نیست تغییری ایجاد بشه
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    فکر کنم مشکل آبمون حل شده
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ 4 سال داره تموم میشه و اینها هنوز دارند یه قل دو قل بازی می کنند!!
  • ناشناس ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    برجام به فرجام نرسد محمود برمی گردد
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    همه ی مقام های عالی می گویند هیچ کاری که نشد بدتر هم شد اون وقت این آقا می خواهد در آینده خبر خوش بده.
  • پسر ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    آینده شما کی میرسه که همچنان 100روز نرسیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس