کد خبر 576129
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

ارتش سوریه و مقاومت لبنان، ضمن آزادی شهرک‌ «بزینه» و پاکسازی نیمی از «زبدین» در حال آزادسازی کامل «دیرالعصافیر» در نوار جنوبی غوطه شرقی دمشق هستند.

آزادی دمینووار در ریف دمشقبه گزارش مشرق،  نوار جنوبی غوطه شرقی دمشق، یکی از مهم‌ترین نقاط آلوده در ریف دمشق، پس از چند ماه درگیری و عملیات، در آستانه آزادی کامل قرار گرفته است و تا ظهر امروز، چندین منطقه آن آزاد و چند منطقه دیگر آن در آستانه آزادسازی کامل است.

«جیش الفسطاط»، «فیلق الرحمن» و «جیش الاسلام» از جمله گروه‌های مسلحی هستند که در غوطه شرقی در حال نبرد با ارتش سوریه یا فرار هستند.

بزینه کامل آزاد شد

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان، پس از درگیری‌های طولانی، امروز موفق به عقب‌راندن گروه‌های مسلح از شهرک «بزینه» در غوطه شرقی دمشق شدند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با «بین‌الملل فارس» از آزادسازی شهرک بزینه خبر داد و گفت: با وجود عقب نشینی تروریست‌ها، مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این شهرک به طور کامل تثبیت نشده است.

عملیات آزادسازی شهرک بزینه از روز گذشته و از مناطق «حوش الخطیب و نولة» آغاز شد و در ادامه با پاکسازی مزارع شرق این شهرک، نیروهای سوری به ورودی آن رسیدند و سرانجام با پشتیبانی جنگنده‌های روس، وارد شهرک بزینه شدند.

در این عملیات، جنگنده های روسی به طور دقیق مواضع و تونل‌های زیر زمینی عناصر تروریستی منهدم کردند. اختلاف میان گروه‌های تروریستی مستقر در غوطه شرقی باعث شد، نیروهای سوری از این فرصت استفاده کنند.

با پاکسازی شهرک بزینة، مسیر امداد رسانی تروریست‌ها از جنوب غوطه شرقی به مناطق شمالی قطع شد.

دیرالعصافیر، یک قدم تا آزادی کامل

از سویی دیگر نیروهای سوری با در هم شکستن خطوط دفاعی تروریست‌ها وارد شهرک دیرالعصافیر شدند و تاالان (لحظه تنظیم خبر) نیمی از این شهرک را آزاد کردند.

بیش از نیمی از زبدین آزاد شد

ارتش سوریه در عملیاتی غافلگیرانه بیش از 60 درصد شهرک زبدین آزاد کرد و وارد شهرک «حرستا القنطره» شدند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: تروریست‌های مستقر در شهرک «دیرالعصافیر» به مناطق شمالی غوطه شرقی دمشق متواری شدند.

وی همچنین تأکید کرد، دهها تن از تروریست‌های جبهه النصره هنگام فرار از شهرک دیرالعصافیر با کمین نیروهای سوری و مقاومت از پای درآمدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس