کد خبر 576057
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

نائب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: یکی از عواملی که موجب پیروزی اصلاح‌طلبان شد و آقای روحانی را رئیس‌جمهور کرد گذشت و استعفای آقای عارف بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم صبح امروز (پنجشنبه) در همایش هم‌اندیشی ستادهای استانی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش تهران اظهار داشت: جنایت‌هایی که در گذشته علیه ملت ایران صورت گرفت صرفا مربوط به بیت‌المال نبود.
 
وی افزود: تهی شدن از فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی جزء این جنایت‌ها بود و بزرگترین ضرری بود که در جامعه دیدیم.
 
دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دائماً نباید بگوییم که برداشتند و بردند ما هم ضعف نشان دادیم گاهی اختلاف ما باعث شده دیگری استفاده کند و ببرد.
 
موسوی تبریزی به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و 88 اشاره کرد و گفت: اگر ما این گذشت را در سال 84 و 88 نیز داشتیم و همچون سال 92 و 94 مصلحت اندیشی کردیم قطعا و یقینا به اینجا نمی‌رسیدیم.
 
به گفته وی با اتحاد، وفاق، گذشت و ترجیح دادن مصلحت جامعه بر مصلحت شخصی باید کارها را پیش برد.
 
دبیرکل مجمع محققین حوزه علمیه قم گفت: واقعا یکی از کارهایی که موجب پیروزی اهداف شما (اصلاح‌طلبان) شد و آقای روحانی را رئیس‌جمهور کرد گذشت و استعفای آقای عارف بود.
 
موسوی تبریزی خطاب به منتخبین مجلس دهم گفت: از منتخبین مجلس دهم می‌خواهیم که پاسخ اتحاد مردم را بدهند چرا که مردم به تغییر در جامعه، مسائل اقتصادی، اجتماعی و عدم قانون‌گریزی رأی دادند.
 
وی افزود: «آن آقا می‌گوید ما تا آخر عمر می‌توانیم رد صلاحیت کنیم البته این تصمیمی است که خودشان می‌گویند» چرا که طبق قانون نماینده‌ای که رای آورده است نمی‌توانند بگویند نماینده جایگزین باید در میان دوره‌ای انتخاب شود البته این به معنی این نیست که ما از حق نماینده منتخب بگذریم؛ نمایندگان و منتخبین در بررسی قانون توجه کنند.
 
نائب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: این صرفا حق یک بانو نیست (اشاره به ابطال آراء مینو خالقی) بلکه حق همه کشور است، زیرا زیر پا گذاشتن قانون مسلط زیر پا گذاشتن حق یک ملت است.
 
مرعشی: راهکارهای ادامه وحدت اصلاح‌طلبان تا قبل از پایان شهریور ماه امسال مشخص می‌شود
 
عضو هیات رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: راهکارهای ادامه وحدت اصلاح‌طلبان تا قبل از پایان شهریور ماه امسال مشخص می‌شود.
 
حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی صبح امروز (پنجشنبه) در همایش هم‌اندیشی ستادهای استانی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مجتمع فرهنگی نیایش اظهار داشت: پیام انتخابات اخیر این بود که هیچ جناحی حذف‌ شدنی نیست.
 
وی خطاب به حضار گفت: در محدودترین زمین سیاسی شما توانستید به شایستگی نقش‌آفرینی کنید و صحنه سیاسی کشور را عقیم کنید؛ حاکمیت دوازده ساله اصولگرایان که نه متکی بر پایگاه مردم و نفوذ اجتماعی بلکه متکی به ابزارهای نظارتی بود به لطف خداوند پایان یافت.
 
به اعتقاد مرعشی مهمترین وظیفه پایگاه امام و رهبری و همه کسانی که قلبشان برای آبادانی ایران می‌تپد حفظ وحدت و استفاده از دستاوردهای انتخابات مجلس دهم برای آینده‌ای باشکوه است.
 
وی تاکید کرد: در خارج از مجلس باید با تکیه بر دستاوردهای مهم انتخابات مجلس دهم و با استفاده از این سرمایه مهم و نمایش وحدت در جبهه اصلاحات تحت رهنمودهای سیدمحمد خاتمی بنای رفیع جبهه اصلاحات را متحد، همگام و همراه با دولت و مجلس پی‌ریزی کنیم.
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که در هیات رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عضویت دارد گفت: تا قبل از پایان شهریور ماه سال جاری راهکار ادامه وحدت اصلاح‌طلبان مشخص خواهد شد.
 
جلالی زاده: روحانی در استان کردستان پنج درصد هم رأی ندارد
 
جلالی‌زاده گفت: مناطق اهل سنت همواره همگام با اصلاح‌طلبان بوده‌اند اما هیچ توجهی و تفکری در مورد آنان نشده بنابراین روحانی در استان کردستان پنج درصد هم رای نخواهد داشت.
 
جلالی‌زاده نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سنندج صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش هم‌اندیشی ستادهای استانی شورای عالی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: روحانی در سال 96 از استان کردستان 5 درصد هم رای نخواهد داشت.
 
وی افزود: کل مناطق اهل سنت همواره همگام با اصلاح‌طلبان بوده‌اند اما هیچ توجهی و تفکری در این دوره برای مناطق آنان صورت نگرفته است.
 
جلالی‌زاده با بیان اینکه عارف نور چشم ما است گفت: اصلاح‌طلب واقعی باید مخلص، ایثارگر و فداکار باشد و ما این ویژگی‌ها را در آقای عارف می‌بینیم.
 
روسای ستادهای استانی اصلاح‌طلبان از صبح امروز در همایش سراسری ستادهای استانی اصلاح‌طلبان حضور دارند و به بررسی نقاط ضعف و مشکلات در مناطق خود می‌پردازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس