بیست و دومین کاروان پیاده آذربایجان شرقی با عنوان «کاروان امام علی (ع)» روز جمعه از تبریز به‌سوی حرم مطهر امام خمینی (ره) حرکت کردند و بعد از گذر از ۵۹ شهر و روستا، به حرم امام راحل می‌رسند.

به گزارش مشرق، پیاده قدم برمی‌دارند تا حماسه‌ای دیگر در راه عشق به امام و شهدا بیافریند. از پیرمرد و جوان گرفته تا جانبازانی که پا ندارند اما بازهم به سمت حرم حضرت امام می‌روند تا ثابت کنند هرلحظه آماده‌اند و ادامه‌دهنده‌ راه شهدا هستند.

در بین آنان، عاشقانی وجود دارد که با خستگی‌های فراوان خود قدم برمی‌دارند و افرادی هم هستند که پایشان زخم برداشته ولی همانند کوه استوارند و بر این عقیده‌اند که دیدار با رهبری و لبیک‌گویی به امام خمینی(ره) خستگی‌شان را از بین می‌برد.

کاروانی از عاشقان حضرت روح‌الله، با پای پیاده، عازم حرم مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی می‌شوند تا بیعتی دوباره با خمینی کبیر، رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ببندند، کاروانی که نمادی از عشق و علاقه‌مندی و دوستداران به آن حضرت است.

دلباختگانِ حضرت روح‌الله در مسیر راه، ضمن خواندن اشعار حماسی و انقلابی با یادآوردن خاطرات زندگانی امام خمینی (ره) بر عشق و ارادت خود می‌افزودند و دعا می‌کردند که ان شاالله اربعین امام حسین (ع) قسمتشان شود با پای پیاده راهی کربلا شوند.

قدم‌به‌قدم با عاشقانی که پیاده عازم حرم حضرت روح‌الله شده‌اند

با گفتن «لبیک یا خامنه‌ای» خستگی‌ام برطرف می‌شود

به‌سوی یکی از اعضای کاروان پیاده امام علی (ع) تبریز رفتم که به گفته خودش چند سالی است، در ایام رحلت امام راحل به زیارت مرقد مطهر می‌رود، او با چشمانی اشک‌آلود به خبرنگار تسنیم می‌گوید: من این خستگی را تحمل می‌کنم که وقتی خدمت آقا رسیدم و در آنجا یک کلمه که بگویم «لبیک یا خامنه‌ای» خستگی‌ام رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عشق به امام و ولایت باعث شده تا مسیر 750 کیلومتری تبریز تا تهران را با پای پیاده طی کنیم.

به سراغ یکی دیگر از اعضای این کاروان رفتم و پرسیدم چه حسی داری که با پای پیاده به حرم امام خمینی (ره) می‌روی؟ او گفت: 22 سالی که این کاروان هرساله در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با پای پیاده عازم حرم مطهر امام (ره) می‌شود و هدفش از این ایثار و فداکاری این است که اهداف امام و آرمان‌های انقلابی ایشان را نشر کند تا به نسل جوان بفهماند که این انقلاب وجود دارد و تا ابد زنده و پایدار است و این حس و عشق در من زنده شده تا با پای پیاده به حرم جان‌سوز و بنیان‌گذار انقلاب بروم.

یکی دیگر از اعضای این کاروان در حال زمزمه زیارت عاشورا بود که از او پرسیدم مهم‌ترین پیام این حرکتتان چیست که او پاسخ داد: مهم‌ترین پیام حرکت ما این است که بعد از گذشت 27 سال از رحلت امام خمینی(ره) برای بیست و دومین بار با پای پیاده به سوی حرم مطهر امام برویم و با امام و رهبر و همچنین شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم تجدید میثاق کنیم و به آنان لبیک بگوییم.

قدم‌به‌قدم با عاشقانی که پیاده عازم حرم حضرت روح‌الله شده‌اند

بعد از گذر از 59 شهر و روستا به حرم مطهر امام خمینی(ره) می‌رسند

احمد تیزچنگ، رئیس کاروان پیاده امام علی (ع) تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: این کاروان با نام کاروان پیاده امام علی (ع) روز جمعه از تبریز راه افتاده و مسیر حرکت این کاروان به‌سوی حرم مطهر امام خمینی (ره) می‌باشد که در حال حاضر ما در چند کیلومتری شهرستان میانه شهر شهدای زینبیه و ثارالله هستیم.

وی اذعان داشت: بعد از اینکه وارد شهرستان میانه شدیم به همراه مسئولین و مردم ولایت مدار این شهرستان که هم‌اکنون در انتظار استقبال ما هستند به مزار شهدای گمنام این شهرستان می‌رویم تا با آنان بیعت کنیم و یاد و خاطرشان را زنده نگهداریم.

مسئول کاروان‌های پیاده حرم مطهر امام راحل آذربایجان شرقی، با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" از سوی مقام عظمای ولایت اظهار کرد: به‌منظور لبیک‌گویی به مقام عظمای ولایت منابعی از قرآن و نهج‌البلاغه در این زمینه توسط اعضای کاروان استخراج‌شده است و در تهران ارائه خواهد شد.

تیزچنگ در پایان با بیان اینکه ما تشنه عمل و جویای مدال شهادتیم، گفت: ولایت‌فقیه در سایه امام راحل احیا شد و استقلال و آزادی، مرهون ایثار و همت امام راحل‌مان بود؛ امام راحل برجستگی‌های شخصیتی فراوانی داشتند که مهم‌ترین آنها قیام برای اقامه حق و حرکت در راه خدا و برای خدا بود.

به گزارش تسنیم، کاروان پیاده امام علی (ع) بعد از گذر از 59 شهر و روستا بیست و دومین سفر خود به حرم مطهر امام خمینی (ره) را همزمان با 14 خرداد با شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، سفر خود را به‌پایان می‌رسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس