کد خبر 575902
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱

درپی انفجارهای مرگبار در بغداد که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت ، مقتدی صدر روحانی شیعه و رهبرجریان صدر دستورعقب نشینی نیروهای تابع خود را از برخی مناطق پایتخت عراق داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اظهارات یکی از معاونان صدر در این باره امروز یکی از عنوان های مهم رسانه های عراق را به خود اختصاص داده است.

براساس این خبر مقتدا صدر دستور پرهیز از درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی عراق و خودداری از وارد شدن به خشونت و درگیری های مسلحانه را به نیروهای خود داده است .

این گزارش حاکی است که شاهدان عینی از خروج افراد مسلح موسوم به سرایا الصدر از خیابان های شهرک صدر در شب گذشته داده اند.

براساس این خبر افراد مسلح موسوم به سرایا الصدر وابسته به جریان صدر پیش از این در اعتراض به ناکارآمدی دولت مرکزی عراق درمقابله با حمله های تروریستی داعش در شهرک صدر و پنج منطقه شیعه نشین بغداد مستقر شده بودند .

انفجارهای مرگبار اخیر در بغداد موجب افزایش فشارها بر حیدر العبادی برای حل بحران سیاسی عراق شد که به دنبال تصمیم برای تغییر وزرای کابینه بروز کرده بود.

این بحران موجب تعطیلی جلسات پارلمان و مختل شدن برخی فعالیت های دولت و فراهم شدن زمینه سوء استفاده گروه تروریستی داعش برای اقدام به عملیات انتحاری شده است.

تنها در روز سه شنبه در سه انفجار انتحاری در بغداد ست کم 77 نفر کشته و 140 نفر دیگر زخمی شدند که شدیدترین حملات تروریستی در سال جاری میلادی ارزیابی شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عاشق بهار ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    عین کفتارافتادن به جون هم مملکتوش به غارت رفته عین خیالشان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس