فراکسیون اصلاح‌طلبان در اولین قدم تشکیل به شکل اساسی وزن کم کرد و 168 نفر ادعایی به 105 نفر تنزل یافت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان ستون اخبار ویژه امروز خود را به این خبرها اختصاص داد:

هاشمی: بنا ندارم خود را برای ریاست خبرگان مطرح کنم

هاشمی‌رفسنجانی می‌گوید، بنا ندارد برخلاف قبل نامزد ریاست مجلس خبرگان شود.

وی در مصاحبه با سایت آفتاب و درباره ریاست خبرگان گفت: اولا فضای خبرگان در آینده با تغییر چند نفر مثل سابق خواهد بود که سالی دوبار اجلاس رسمی و در هر اجلاس چند سخنرانی داشتند. در مورد ریاست خبرگان هم هرگونه که نمایندگان خبرگان تصمیم بگیرند، انتخاب خواهد شد. من که فعلا بنا ندارم خودم را برای ریاست مطرح کنم. برای اینکه اولا الان در همین جا کارم بیش از ظرفیت وجودی من است و کارهای زیادی داریم. در آنجا نیاز نیست که انسان رئیس باشد و همین که در خبرگان باشم، خوب است. خبرگان کاری جاری آن‌گونه ندارد و فعلا سالانه 2 اجلاس دارد و معمولا هم سخنرانی‌های پیش از دستور است و برنامه خاصی ندارد. البته بعضی از کارها را دبیرخانه خبرگان در قم انجام می‌دهد. الحمدلله فضای خبرگان به خاطر حضور بیش از 84 عالم مجتهد خوب است. ولی اگر خدای نکرده زمانی لازم باشد که اقدامی شود، اگر حضور داشته باشم، خیلی با ریاست‌ فرق ندارد. البته باید ببینیم رقابت‌هایی که در آنجا هست، چگونه خواهد شد. باید اعتبار مجلس خبرگان حفظ شود.

پنجمین دوره مجلس خبرگان از روز چهارم خرداد در تهران آغاز به کار می‌کند.
در آخرین انتخابات ریاست مجلس خبرگان که 19 اسفند 93 برگزار شد، آیت‌الله یزدی با 47 رأی به ریاست انتخاب شد و هاشمی نتوانست بیش از 24 رأی کسب کند.
بنابر ارزیابی‌های اولیه، خبرگان فعلی به مراتب حزب‌اللهی‌تر و انقلابی‌تر از دوره چهارم است.

حکیمی‌پور: اصلاح‌طلبان ابتدا شورای شهر و سپس مجلس ششم را به بن‌بست کشاندند

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران درباره عملکرد مدعیان اصلاحات معتقد است آنها ابتدا شورای شهر را به بن‌بست کشاندند و سپس سیاست‌بازی را به مجلس ششم کشاندند و آن را با بن‌بست مواجه کردند.

احمد حکیمی‌پور (عضو شورای شهر دوره اول و دوره فعلی تهران) در مصاحبه با شهروند با اشاره به تاریخچه اولین دوره شورای شهر می‌گوید: پس از اعضای نخستین دوره شورا نیز از گروه‌هایی از ورود به شورای شهر دو فراکسیون نیروهای چپ یا همان پیرو خط امام و نیروهای کارگزاران تشکیل شد. آقایان دوزدوزانی، خسروی، لطفی و خانم وسمقی و نیروهای عضو جبهه مشارکت یعنی آقای حجاریان و خانم جلایی‌پور و از جنبش دانشجویی آقایان درودیان و اصغرزاده و بنده در فراکسیون نیروهای پیرو خط امام قرار گرفتیم. آقایان نوری، عطریانفر، علیزاده طباطبایی، فروزش، غرضی و خانم کدیور هم در فراکسیون طیف کارگزاران بودند که چند ماه بعد آقایان نوری، غرضی و خانم کدیور برای شرکت در انتخابات مجلس ششم از شورا رفتند و به جای آنها آقایان محمد حسین حقیقی، امیر عابدینی و سید منصور رضوی از اعضای علی‌البدل وارد شورا شدند.

وی درباره شهرداری الویری در این دوره معتقد است: متأسفانه آقای الویری بیشتر مدیر کارتابلی بود، در صورتی که شهرداری مدیر میدانی می‌خواهد. من خودم جزو کسانی بودم که 6 ماه پس از انتخاب آقای الویری احساس کردم انتخابمان اشتباه بوده، آقای الویری با وجود تمام ویژگی‌های مثبت و سوابق و امتیازات شخصیتی که دارد اما برای این کار مناسب نبود. احساس کردم آقای الویری که مسئولیت را قبول کرده، هیچ شناختی از این حوزه مسئولیت ندارد و اساساً وقتی هم برای شناخت حوزه مسئولیتش نگذاشته است... ما احساس می‌کردیم ماندن او خسارت است اما دوستان اصرار داشتند که استیضاح او برای حکمیت جریان اصلاحات خوب نیست... اما بعداً همان دوستانی که اجازه ندادند استیضاح رأی بیاورد، آقای الویری را تحت فشار گذاشتند که برود.

وی می‌افزاید: در این زمان تقریباً یک پیوندی بین طیف مشارکت و کارگزاران در شورا شکل گرفته بود... اینجا یک بحث‌های دیگر است، همان معادلات پیوند مسائل شورا با ملاقات بیرونی و جریانی. آنها مصلحتی نگذاشتند استیضاح رأی بیاورد، اما ضعف الویری را هم قبول داشتند، بنابراین به دنبال حل مسئله به روش خودشان بودند، تا از طریق استعفا بتوانند روی گزینه بعدی هم چانه‌زنی کنند. از یک مقطعی دیگر دوستان کارگزاران و مشارکت با هم هماهنگ شده بودند و یک تقسیم کار پنهانی بین آنها شده بود و به نوعی یک توافق نانوشته بود که تصمیمات مربوط به شهرداری با کارگزاران است.

وی با اشاره به شهردار شدن ملک مدنی و اوج‌گیری ناکارآمدی می‌گوید: ما همواره معتقد بودیم فروش مازاد تراکم و درآمد شهرداری باید ضابطه‌مند باشد اما در تعطیلات عید 81 کسی با من تماس گرفت و پرسید قرار است فروش تراکم تعطیل شود، گفتم نه. گفت: الان تراکم دارد خرید و فروش می‌شود و شایع شده که قرار است فروش تراکم در هفت منطقه لغو شود.

آقای ملک‌مدنی این موضوع را به مناطق اعلام کرده بود و ما را در مقابل عمل انجام شده قرار داد و یک بحران در تهران به وجود آمد. قبل از اینکه ممنوعیت فروش تراکم اعلام شود، خیلی‌ها مطلع و رفته بودند تراکم خریده بودند و شهردار با این تصمیم یکباره، خیلی‌ها را منتفع و مردم را متضرر کرد، چرا که قیمت مسکن بالا کشید و کسانی هم که منتفع شده بودند آمدند پشت ملک مدنی و او در حقیقت حامیان سیاسی پیدا کرد.

حکیمی‌پور می‌افزاید: باید بررسی کرد در آن دوران چه کسانی تراکم خریده‌اند؟ و یک‌شبه ره صد ساله را رفتند؟ خب حالا شما عضو شورا باشید چه کار می‌کنید، می‌توان نسبت به حقوق پایمال شده مردم بی‌تفاوت بود؟ ما هم سریعاً اعلام کردیم این کار غیرقانونی است و این تصمیم از اختیارات شوراست، نه شهرداری. مگر می‌شود در مورد شهر تصمیم گرفت، آن‌هم بدون نظر شورا؟ بالاخره این شد منشأ یک کشمکش سنگین میان ما و شهردار و هر وقت هم می‌خواستیم این موضوع را به عنوان یک دستور جلسه مطرح کنیم، دوستان مدافع شهردار نمی‌گذاشتند و با آبستراکسیون نمی‌گذاشتند جلسات شورا برگزار شود. ملک‌مدنی کاره‌ای نبود و تصمیمات از جای دیگری گرفته می‌شد. او شورا را به آشوب کشاند و مردم معترض جلوی شورا تجمع کردند تا... اینکه سرانجام هیئت مرکزی حل اختلاف، رأی به انحلال شورا داد.

حکیمی‌پور درباره عملکرد اصلاح‌طلبان می‌گوید: کار اصلاح‌طلبان خود‌زنی نبود. من تعبیرم این است که جریان اصلاحات کلت را برداشت گلنگدن را کشید و گذاشت تو مغز خودش، انحلال شورا خودزنی نبود، خودکشی بود، بعد هم تمام این موضوع را گردن جنجال در شورا می‌اندازند. من می‌خواهم این را بپرسم که جنجال در شورای شهر بیشتر بود یا مجلس ششم؟ که یک سال و نیم بعد از شورا هم ادامه داشت. آنها از درگیری‌های داخلی شورا درس نگرفتند و مجلس را به بن‌بست کشاندند.

اگه بشه دهان منتقدان بسته بشه چی میشه!

دولت برای بستن دهان منتقدان و بستن نشریات منتقد خیز برداشته است.

به گزارش رجانیوز، هیئت نظارت بر مطبوعات که ترکیب اصلی آن را چهره‌های دولتی تشکیل می‌دهند، در جلسات اخیر خود به دنبال توقیف مجدد هفته‌نامه 9 دی و اعمال فشار بر برخی از رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتقد دولت از جمله رجانیوز بوده که البته تاکنون موفق به حصول نتیجه نشده است. هیئت نظارت بر مطبوعات سال گذشته هفته‌نامه لثارات را به دلیل انتقاد از معاون رئیس جمهور لغو مجوز کرده بود که این رسانه با پیگیری حقوقی، حکم هیئت نظارت را باطل و مجدداً منتشر گردید.

مهمترین دلایلی که برای توقیف این هفته‌نامه پرتیراژ بیان شده، انتقادات آن از سیاست‌ها و عملکرد دولت روحانی است و این در حالی است که در برخی از نشریات همواره چهره خبیث شیطان بزرگ تطهیر و بزک می‌شود و در مواردی نسبت به اصول انقلاب و اسلام تشکیک شده است. هفته‌نامه 9 دی تاکنون چهار بار توقیف شده که هر چهار بار هم این هفته نامه در دادگاه تبرئه و مجدداً منتشر شده است. از چهار بار توقیف 9 دی، یک بار آن در دولت احمدی‌نژاد و سه بار دیگر در عمر سه ساله دولت حسن روحانی و مهمترین دلیل آن نقد توافقنامه برجام بوده است. مطابق آنچه در رسانه‌ها اعلام شده، بعد از آخرین توقیف هفته‌نامه 9 دی و تبرئه این نشریه در دادگاه، مدیر مسئول 9 دی به دلیل توقیف‌های بی‌دلیل این نشریه که نوعی اعمال فشار به آن و برخلاف قانون مطبوعات است، از رئیس هیئت نظارت بر مطبوعات (وزیر ارشاد) به دادگاه شکایت کرده بود.

رئیس دولت در طول سه سال گذشته همواره از لزوم نقد سخن گفته تا جایی که در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته از لزوم نقد «امام مسلمین» هم سخن گفت! و ادعا کرد: دولت، قوه قضائیه، مجلس و حتی «امام مسلمین» هم باید نقد شوند. حسن روحانی همواره از تحمل منتقدان نیز سخن می‌گوید اما تاکنون به دلیل 50 بار استفاده از الفاظ نامناسب نسبت به منتقدان، کارنامه خوبی از خود به یادگار نگذاشته است.

ریزش 63 نفری در سقوط آزاد فراکسیون اصلاح‌طلبان

فراکسیون اصلاح‌طلبان در اولین قدم تشکیل به شکل اساسی وزن کم کرد و 168 نفر ادعایی به 105 نفر تنزل یافت.

آن گونه که نشریات زنجیره‌ای خبر داده‌اند در نشست سه‌شنبه این فراکسیون 105 نماینده حضور یافته‌اند و عارف رئیس فراکسیون شده است. اصلاح‌طلبان در حدود 3 ماه پس از انتخابات و در یک عملیات روانی گل درشت(!) علی‌الدوام ادعا می‌کردند بی‌شمارند و اکثریت مجلس را به دست آورده‌اند و بالای 168 کرسی از 290 کرسی را از آن خود کرده‌اند. احتمال می‌رود این فراکسیون حتی در نشست‌های بعدی با ریزش‌های بیشتری هم مواجه شود.

این در حالی است که فراکسیون اصولگرایان جلساتی با حضور 135 و 144 عضو برگزار کرده و حدود 40-50 نفر نیز منفرد و مستقل از دو فراکسیون هستند.

بدین ترتیب آرزوی ریاست عارف بر مجلس نیز تقریباً منتفی شده و این در حالی است که مدعیان اصلاح‌طلبی همین عارف را هم اصلاح‌طلب بدلی و قلابی توصیف کرده‌اند.

مدیر ارشد جاسوسی سفیر فرانسه در تهران شد

سفیر جدید فرانسه در تهران، عنصر اطلاعاتی و جاسوسی ارشد از آب درآمد. کشورها غالبا از پذیرش مهره‌های ارشد اطلاعاتی کشور مقابل به عنوان سفیر پرهیز می‌کنند.

فرانسوا سنمو اخیرا استوارنامه خود را به عنوان سفیر جدید فرانسه تقدیم روحانی کرد اما به گزارش رادیو فرانسه فرانسوا سنمو که 59 سال دارد، از سال 2012 تا 2014 به عنوان مدیر بخش اطلاعات در سازمان امنیت خارجی فرانسه خدمت کرده است. وی عربی‌دان و کارشناس جهان عرب محسوب می‌شود. او در سال‌های هشتاد میلادی در تونس تدریس کرده و سپس از جمله در امان و بیروت ماموریت داشته. وی همچنین سفارت فرانسه را در لائوس به عهده داشته است.
رادیو فرانسه افزود: چهار سال قبل، هنگامی که وی به مدیریت اطلاعات منتقل شد، روزنامه فیگارو او را به ویژه متخصص سوریه و لبنان معرفی کرد. اداره اطلاعات که در کانون «مدیریت کل امنیت خارجی»  قرار دارد، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و سپس ترکیب و جمع‌بندی آنها را به عهده دارد.

یک سایت خبری سنگالی می‌نویسد که به تازگی دولت فرانسوا هولاند به خاطر دغدغه‌های امنیتی، تغییراتی را در پست‌های اطلاعاتی و دیپلماتیک آغاز کرده است. به نوشته این سایت، منطقه «ساحل» آفریقا و سوریه و عراق، در کانون دلمشغولی‌های پاریس است.

گفتنی است فرانسه و وزیرخارجه آن در جریان مذاکرات هسته‌ای خصومتی به مراتب شدیدتر از آمریکا را علیه ایران نشان داد.

احتمال ریاست ‌هاشمی در خبرگان با هنجارشکنی‌ فائزه صفر شد

اکبر هاشمی رفسنجانی  تا زمانی که در جوار خود و در خانواده خود، کسانی مانند «فائزه» را دارد که تبحرش در زدن «گل به خودی» است تا اطلاع ثانوی نیاز به هیچ دشمنی نخواهد داشت!
داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب نوشت: نشست جنجال‌برانگیز صبیه کبیره هاشمی با بهائیان و موج عظیم ترشروئی افکارعمومی و مراجع دینی بابت این اقدام سنت‌شکنانه در فرهنگ شیعه در حالی اتفاق افتاد که کمتر از ده روز به اجلاسیه خبرگان رهبری به منظور انتخاب ریاست این مجلس باقی مانده و اکبر هاشمی رفسنجانی طی این مدت طبق معمول با رویکرد «ناز و نیاز» از طریق رسانه‌های تحت امرش در حال مظنه و افکارعمومی‌سازی به منظور تصاحب کرسی ریاست این مجلس بود.

وی می‌نویسد: طی دو ماه گذشته رسانه‌های تحت امر هاشمی به ویژه روزنامه آرمان خود را هلاک کردند و از زمین و زمان با مقالات و گزارشات و مصاحبه‌های متعدد با جان‌نثاران هاشمی کوشیدند تا فضا را به نفع هاشمی و بسترسازی به منظور تصاحب کرسی ریاست خبرگان پنجم فراهم آوردند.

در این میان اقدام فائزه در نشست با بهائیان تمام داشته‌ها و بافته‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بدین منظور را به باد داد تا اکنون و برخلاف انتظار، هاشمی در جلسه افتتاحیه خبرگان با چشم غره و نگاه پر غیظ و عبرت‌ خبرگان بابت گاف آقازاده مواجه شود و پیشاپیش عطای ریاست خبرگان را بر لقایش ببخشاید! در این میان وضعیت کمیک- تراژیک روزنامه آرمان بعد از آن همه جان‌نثاری حائز عبرت و ملامت است.

هند 4 ماه پس از برجام نمی‌تواند بدهی‌های نفتی ایران را بپردازد

4 ماه پس از اجرای برجام دریافت و نقل و انتقال درآمدهای نفتی ایران همچنان با مشکل مواجه است.

یکی از وعده‌های برجامی غرب رفع تحریم‌های مربوط به درآمدهای نفتی ایران بود اما اخبار حاکی از ادامه همین تحریم‌ها حکایت می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر غلامرضا انصاری سفیر ایران در دهلی‌نو تصریح کرد تحریم‌های آمریکا همچنان مانع پرداخت بدهی‌های نفتی هند به ایران است و همین امر موجب شده بانک‌های اروپایی نسبت به انجام تبادلات در این زمینه بی‌میل باشند.
برجام از 27 دی‌ماه 94 اجرایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    کشورها غالبا از پذیرش مهره‌های ارشد اطلاعاتی کشور مقابل به عنوان سفیر پرهیز می‌کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس